Skip to main content

Afgelopen week heb ik 2 claims ingediend voor terugbetaling. 1 voor vergeten uit te checken en 1 voor geld terug bij vertraging. De claim die ik als laatste heb ingediend is als 1e uitgekeerd, de 2e heb ik nog niet ontvangen. Wanneer wordt dit uitbetaald? Gaat om claimnummer 602590827.

Hallo jbo1976 en welkom bij de NS Community,

Mocht de claim zijn goedgekeurd dan staat er een indicatie in de mail wanneer je het geld kan verwachten. Ik kan helaas niet aangeven wanneer de claim wordt behandeld mocht deze nog niet zijn behandeld.

Ik heb in de mail gekeken waarin staat dat de claim is goedgekeurd, maar kan daar niks vind een over moment van uitbetalen. Er staat alleen iets in over toelichting op uit te keren bedrag….

Ik heb in de mail gekeken waarin staat dat de claim is goedgekeurd, maar kan daar niks vind een over moment van uitbetalen. Er staat alleen iets in over toelichting op uit te keren bedrag….

Binnen 3 weken, maar het kan ook langer duren.

Ik heb dezelfde ervaring als @Jbo1976. Het staat sinds kort niet meer in de goedkeuringsmail vermeld. 

Eerder was de tekst als volgt:

“Beste heer XYZ, 

Uw aanvraag voor ‘Geld Terug bij Vertraging’ met claimnummer 123456789 en reisdatum 25 augustus 2024 is afgehandeld. 

Uw claim klopt
We zien dat uw claim terecht is. U krijgt daarom € 6,44 terug. Dit bedrag maken we binnen twee weken over op het door u opgegeven rekeningnummer NL** **** **** ***7 89.

Nogmaals onze excuses voor de vertraging die u hebt opgelopen.”

En daarna inderdaad de toelichting.

Ondertekend door Lieneke Bouma

De vetgedrukte tekst mist dus helaas. En is sinds dan ondertekend door Maaike Kranenborg.

Misschien dat er eens naar de opmaak van deze goedkeuringsmails gekeken kan worden? Er gaat blijkbaar iets mis en is ook consequent.

Het antwoord op je vraag is dus: uitbetaling binnen twee weken op het opgegeven banknummer.

Er is drukte bij afhandeling. Wacht nog een paar weken.

Toch grappig dat ik een claim van vergeten uit te checken 1 dag na indienen al op de rekening had…..daarom vond ik het zo vaag dat ik dit bedrag nog niet ontvangen heb. Maar goed, we wachten af. En anders kom ik weer in de lucht 😁

Hallo jbo1976 en welkom bij de NS Community,

Mocht de claim zijn goedgekeurd dan staat er een indicatie in de mail wanneer je het geld kan verwachten. Ik kan helaas niet aangeven wanneer de claim wordt behandeld mocht deze nog niet zijn behandeld.

Dat staat dus niet meer in de mail. Er staat alleen iets over uitleg bedrag maar niet over moment uitkeren.

Dat kan wel eens vele maanden duren. De afhandeling van claims is een zooitje.

Dat kan wel eens vele maanden duren. De afhandeling van claims is een zooitje.

Lijkt PostNL wel, daar krijg je via hun app een notificatie van post die ‘onderweg’ is met foto uit het sorteercentrum erbij.

Maar bij de verwachte bezorgdatum (vroeger was dat meestal ‘vandaag’) staat nu gewoon ‘binnenkort in je bus’ en komt misschien wel een week later. Afwachten inderdaad 🙄

Dus inderdaad, als het langer kan duren dan laat ‘binnen twee weken’ gewoon weg.

U krijgt daarom € 6,44 terug. Dit bedrag maken we binnen twee weken over op het door u opgegeven rekeningnummer NL** **** **** ***7 89.

Een goedgekeurde claim hoeft niet meer dan een week te duren om uitbetaald te zijn tenzij via volgende (Flex) maandfactuur verrekend, maar zet dat er dan bij.

Binnen 3 weken, maar het kan ook langer duren.

NS leent kennelijk graag nog wat geld van zijn klanten tegen nultarief.

De wettelijke termijn is uitbetalen binnen 1 maand na indienen.

Reageer