Complimenten NS

  • 27 maart 2018
  • 8 reacties
  • 865 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik zocht een plek waarbij ik niet een klacht of een vraag kon plaatsen, maar een compliment aan de NS.

Ik reis veel met de trein en vandaag helaas de pech gehad dat nadat ik uit de trein was gestapt, mijn portemonnee niet kon vinden. Hier zitten mijn OV-kaart, bankpas, etc in. Na een kort telefoontje naar de bank om te zorgen dat iemand niet met mijn bankpas aan de haal was, belde ik met de NS Verloren (Gevonden?) Voorwerpen. Hier sprak ik met een hele aardige meneer die zowel empathisch was als meteen mij hulp kon bieden. Ik vertelde hem in welke trein ik had gereisd en waar ik ongeveer had gezeten en hij zei "ik bel meteen de conducteur." Na 20 minuten werd ik teruggebeld door een zeer vriendelijke dame om te vertellen dat mijn portemonnee was gevonden en dat ik met een identificatie nummer ( ik had natuurlijk geen ID meer want die zat er ook bij) het de komende 5 dagen kon ophalen bij station Arnhem. Een uur later stond ik daar aan de balie waarbij ik weer geholpen werd door een vriendelijke dame en was het allemaal opgelost.

Gevonden voorwerpen is een proces dat veel "gedoe" levert voor een grote organisatie, maar mijn grote complimenten aan de NS als organisatie voor het inrichten van simpele en effectieve processen, als aan de behulpzame mensen die bij de NS werken die zo'n vervelende situatie minder erg maken. Ga zo door!

8 reacties

NS en de betrokken medewerkers zullen dit compliment zeker weten te waarderen.
Super dat je je portemonnee weer terug hebt.
Welkom op het Serviceforum, cvp.

Ontzettend fijn dat je je ervaring met ons deelt. 🙂 Dat stellen we natuurlijk heel erg op prijs. Ik zal ook mijn collega's van de afdeling Gevonden Goed van je compliment op de hoogte brengen. Daar worden ze vast en zeker blij van. 😃 En natuurlijk fijn dat je je portemonnee weer terug hebt! Al die pasjes moeten vervangen lijkt me verschrikkelijk!
Reputatie 1

Het was even zoeken naar de juiste plek om een COMPLIMENT te plaatsen dat ik wil delen.  

Op zondagavond 27 september kwam ik erachter dat ik mijn jack met sleutelbos had laten liggen in de trein. De trein reed door via Amsterdam naar eindpunt Den Helder. Omdat het ‘s avonds laat was, was er geen mogelijkheid om de trein achterna te reizen en daarna mijn woonplaats Leiden nog te bereiken. Een heel vriendelijke medewerker bij klantenservice NS in het station Utrecht heeft haar uiterste best gedaan. Ze heeft meteen de conducteur in de trein gebeld en een officieel opsporingsverzoek in de computer ingevoerd. Dat leverde nog dezelfde avond een positieve uitkomst op. De jas werd afgegeven bij bagage depot in station Amsterdam Centraal, waar ik nog net voor sluitingstijd 23.00 uur de gevonden jas kon komen ophalen. Bij deze maak ik een groot compliment voor de prima onderlinge samenwerking van ns personeel en service verlening aan reizigers. Ik kon mijn huis in en slapen in eigen bed!

Wat fijn om te lezen dat je je spullen in goede orde terug hebt mogen ontvangen Hella Koopmans! Weet je nog ongeveer hoe laat je de medewerker trof op Utrecht? En heb je een fysieke omschrijving van deze persoon? Dan ga ik mij best doen om het compliment bij  haar te krijgen.

Reputatie 1

Beste Sascha, 

De medewerker van klantenservice Utrecht was een wat oudere dame, blond/ wit haar. Ze heeft me, overigens in samenwerking met een collega vanwege de registratie en het registratienummer, aan de balie geholpen tussen 21. 38 uur (tijdstip van arriveren van de trein vanuit Arnhem richting eindpunt Den Helder) en 22.00 uur. Ik kon de trein nemen van 22.09 naar Amsterdam CS om daar de jas met sleutelbos af te halen. ‘k Heb er nog steeds een blij gevoel van!

 

Hartelijke groeten, 

 

Hella Koopmans

 

Bedankt voor de verdere informatie, Hella Koopmans! Ik heb je compliment doorgegeven!

Ik wil ook een COMPLIMENT delen. Mijn partner heeft zijn laptop tas in de trein laten liggen en die is door een medewerker gevonden en ingeleverd. Echt super fijn!!! Bedankt. 
En ook veel complimentjes aan de Klantenservice voor de tip om toch telefoonisch contact op te nemen als ik niks hoorden. 

Badge +3

Super @NienkeVS zo hoort het!

Reageer