Skip to main content
Ik zocht een plek waarbij ik niet een klacht of een vraag kon plaatsen, maar een compliment aan de NS.



Ik reis veel met de trein en vandaag helaas de pech gehad dat nadat ik uit de trein was gestapt, mijn portemonnee niet kon vinden. Hier zitten mijn OV-kaart, bankpas, etc in. Na een kort telefoontje naar de bank om te zorgen dat iemand niet met mijn bankpas aan de haal was, belde ik met de NS Verloren (Gevonden?) Voorwerpen. Hier sprak ik met een hele aardige meneer die zowel empathisch was als meteen mij hulp kon bieden. Ik vertelde hem in welke trein ik had gereisd en waar ik ongeveer had gezeten en hij zei "ik bel meteen de conducteur." Na 20 minuten werd ik teruggebeld door een zeer vriendelijke dame om te vertellen dat mijn portemonnee was gevonden en dat ik met een identificatie nummer ( ik had natuurlijk geen ID meer want die zat er ook bij) het de komende 5 dagen kon ophalen bij station Arnhem. Een uur later stond ik daar aan de balie waarbij ik weer geholpen werd door een vriendelijke dame en was het allemaal opgelost.



Gevonden voorwerpen is een proces dat veel "gedoe" levert voor een grote organisatie, maar mijn grote complimenten aan de NS als organisatie voor het inrichten van simpele en effectieve processen, als aan de behulpzame mensen die bij de NS werken die zo'n vervelende situatie minder erg maken. Ga zo door!
NS en de betrokken medewerkers zullen dit compliment zeker weten te waarderen.

Super dat je je portemonnee weer terug hebt.
Welkom op het Serviceforum, cvp.



Ontzettend fijn dat je je ervaring met ons deelt. 🙂 Dat stellen we natuurlijk heel erg op prijs. Ik zal ook mijn collega's van de afdeling Gevonden Goed van je compliment op de hoogte brengen. Daar worden ze vast en zeker blij van. 😃 En natuurlijk fijn dat je je portemonnee weer terug hebt! Al die pasjes moeten vervangen lijkt me verschrikkelijk!

Het was even zoeken naar de juiste plek om een COMPLIMENT te plaatsen dat ik wil delen.  

Op zondagavond 27 september kwam ik erachter dat ik mijn jack met sleutelbos had laten liggen in de trein. De trein reed door via Amsterdam naar eindpunt Den Helder. Omdat het ‘s avonds laat was, was er geen mogelijkheid om de trein achterna te reizen en daarna mijn woonplaats Leiden nog te bereiken. Een heel vriendelijke medewerker bij klantenservice NS in het station Utrecht heeft haar uiterste best gedaan. Ze heeft meteen de conducteur in de trein gebeld en een officieel opsporingsverzoek in de computer ingevoerd. Dat leverde nog dezelfde avond een positieve uitkomst op. De jas werd afgegeven bij bagage depot in station Amsterdam Centraal, waar ik nog net voor sluitingstijd 23.00 uur de gevonden jas kon komen ophalen. Bij deze maak ik een groot compliment voor de prima onderlinge samenwerking van ns personeel en service verlening aan reizigers. Ik kon mijn huis in en slapen in eigen bed!


Wat fijn om te lezen dat je je spullen in goede orde terug hebt mogen ontvangen Hella Koopmans! Weet je nog ongeveer hoe laat je de medewerker trof op Utrecht? En heb je een fysieke omschrijving van deze persoon? Dan ga ik mij best doen om het compliment bij  haar te krijgen.


Beste Sascha, 

De medewerker van klantenservice Utrecht was een wat oudere dame, blond/ wit haar. Ze heeft me, overigens in samenwerking met een collega vanwege de registratie en het registratienummer, aan de balie geholpen tussen 21. 38 uur (tijdstip van arriveren van de trein vanuit Arnhem richting eindpunt Den Helder) en 22.00 uur. Ik kon de trein nemen van 22.09 naar Amsterdam CS om daar de jas met sleutelbos af te halen. ‘k Heb er nog steeds een blij gevoel van!

 

Hartelijke groeten, 

 

Hella Koopmans

 


Bedankt voor de verdere informatie, Hella Koopmans! Ik heb je compliment doorgegeven!


Ik wil ook een COMPLIMENT delen. Mijn partner heeft zijn laptop tas in de trein laten liggen en die is door een medewerker gevonden en ingeleverd. Echt super fijn!!! Bedankt. 
En ook veel complimentjes aan de Klantenservice voor de tip om toch telefoonisch contact op te nemen als ik niks hoorden. 


Super @NienkeVS zo hoort het!


Hier ook een klein complimentje vanuit mij voor de klantenservice: 

 

Gisteren en vandaag gebeld met de klantenservice voor een foutje met mijn abonnement. Ik heb twee mensen gesproken, maar was met beide gesprekken uitzonderlijk tevreden! Wat een lieve, snelle, vrolijke, duidelijke en betrokken vrouwen kreeg ik aan de lijn! Helaas heb ik de namen niet goed kunnen onthouden, (als ik ze al heb gehoord?), maar misschien komt het bij ze terecht: jullie hebben een meisje dat haar abonnement per ongeluk had aangepast waardoor haar korting voor een jaar niet meer werkte goed en snel geholpen. Goed bezig NS!

 

Hartelijke groeten en fijne feestdagen,

Eva 


Hallo,

ik wil een compliment maken aan de klantenservice van NS.

Een week geleden heb ik melding gemaakt van een fototoestel dat ik in de trein ben vergeten 2 weken daarvoor,

Ik had de hoop al opgegeven om mijn camera terug te zien, en was al op zoek naar een vervanger.

Vanmiddag kreeg ik, tot mijn verbazing, in keurige verpakking, mijn verloren toestel terug.

Ik was zeer blij verrast!

Het briefje dat erbij zat meldde dat de camera “zoals afgesproken” werd verzonden en dat de verzendkosten waren ontvangen. Er is, wat mij betreft, hierover geen contact met mij geweest?! Ik ben me niet bewust dat ik verzendkosten heb betaald. Mijn verbazing werd steeds groter.

Ik ben het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen zeer dankbaar voor de geboden service.

Als er een fooienpot is, wil ik daar graag wat aan bijdragen.

Nogmaals bedankt voor deze geweldige klantvriendelijk actie,

Hartelijke groet,

Hans Hoogland, Edam

Klantnummer: 25973926

NS kenmerk: 5165443114

 

 


Happy end Hans, dank voor het delen!


Ik zocht ook een plek voor een compliment, was even zoeken maar dan plaats ik het hier ook maar bij.

 

Mijn compliment gaat over de nieuwe service. Ik krijg namelijk net een mailtje dat ik mijn uitchecken heb gemist. Wat een geweldige service dat jullie nu een waarschijnlijk eindstation toevoegen! Hartelijk dank daarvoor, erg fijn.


Bedankt voor het compliment BTi!


Goedemiddag, 

graag geven wij een compliment aan de machinist die onderstaand trein bestuurde vanmorgen: 

vrijdag 17 december 

08:38 uur Breda station - 09:20 uur Eindhoven Centraal. 

Hij sprak iedereen super vrolijk toe waardoor wij onze dag erg fijn zijn gestart. 

Dankjewel machinist! :) 


Correctie* Mogelijk dat het de conducteur is. afhankelijk van wie er inspreekt bij welk station we zijn ;) 


Hoi!

Ik zat gisteravond in de intercity van Enschede naar Utrecht centraal tussen 1846 en 2023. En de conducteur die er was had zo'n groot enthousiasme! Hij liet de hele trein lachen met zijn grapjes door de speakers en gaf zelfs complimenten na het checken van onze vervoersbewijzen:) Super lief en het zou zonde zijn als dit onopgemerkt bleef! 

Jullie hebben bij NS echt een goede medewerker aan de haak geslagen met hem!


Op 28 april jl. van Amsterdam Zuid naar Maastricht gereisd met de NS. Door werkzaamheden reden er geen treinen tussen Utrecht en Geldermalsen en moesten wij gebruik maken van NS-bussen. Doordat wij een hele korte overstap hadden ben ik mijn koffer bij de NS-bus vergeten. Ik kwam hier pas achter toen we bijna bij Eindhoven waren. In de trein liep ik conducteur Bas tegen het lijf en hij heeft mij enorm goed geholpen door geruime tijd met de NS te bellen. Uiteindelijk koffer teruggevonden en de laatste trein naar Maastricht kunnen pakken. Heel veel dank Bas! Was zonder jou niet gelukt :-)


Ik kwam van een mooi concert in TivoliVredenburg en wilde nog nét een trein halen om terug te gaan naar huis. Ik kwam net een paar seconden te laat aan op het perron, zag de trein nog staan en rende een stukje (hopelijk geen NSSprinters) maar helaas, de trein vertrok al. Maar de lieve treinmachinist stopte snel en liet mij er nog even in, en zo kon ik toch nog mee en hoefde ik geen halfuur te wachten. Wat een lieve meneer! Was in de trein op 14-06-2022 van Rotterdam Centraal (ik stapte op in Utrecht) naar Zwolle van 23.19 (vertrektijd uit Rotterdam was 22.35). 


Weer (zeldzaam) eentje, https://twitter.com/haasje1979/status/1542606034786832384

@NS_online shout-out naar de conducteur die de moeite nam om rond 21.34 uur op Leiden CS 2 tellen te wachten tot ik kon instappen en op het volgend station nog aangaf veilig thuis. Zo fijn na een lange drukke dag! Dat geeft goede vibes!


Hierbij wil ik mevrouw Ilona Zoetewij heel hartelijk bedanken voor al haar hulp en moeite die ze voor mij gedaan heeft op vrijdag 14 oktober. Ik had iets laten vallen bij de kaartenautomaat op station Hengelo en zij heeft heel veel moeite gedaan zodat ik het weer terug gekregen heb. Ik ben haar hier heel dankbaar voor.


Compliment voor de vrouwelijke conducteur van 16.45 trein Leiden-Rotterdam dd 14 december.

ik reis regelmatig met het ov en eigenlijk altijd 1e klas. Dat betaal ik uit eigen zak. De afgelopen maanden maak ik bijna dagelijks mee op het traject leiden-rotterdam dat er allerlei mensen 1e klas gaan zitten die overduidelijk geen 1e klas kaartje hebben.   Een vaak gehoorde klacht die pas gaat verdwijnen als er weer voldoende conducteurs zijn en/of er boetes worden gegeven ipv mensen vriendelijk verzoeken te verplaatsen in de 2e klasse te gaan zitten.

De conducteur van deze trein deed het anders. Ze riep in een overvolle trein met humor om en gaf daarbij aan dat de blauwe stoelen bij de 2e klas horen en rode bij de 1e klas en dat het toch jammer zou zijn als mensen een kerstcadeautje minder kunnen kopen als ze langs kwam en bij controle zou blijken etc. Daarop liep de halve 1e klas leeg.

Ik voelde dat als een enorme steun in de rug want mij bekruipt regelmatig het gevoel dat ik een sukkel ben door ‘gewoon’ te betalen voor een 1e klas kaartje.

 

 


Nog eentje.. https://twitter.com/OudhofJ/status/1603838311835045904

Ik kreeg net een ‘Jorrit wakkerworden’ op de intercom van de @NS_online in het traject Leeuwarden-Zwolle. Geweldige condructrise, dank jullie wel 💗


ik wil heel graag een compliment geven aan de klantenservice van verloren gevonden voorwerpen.

de 24ste sept had ik mijn trolley verloren, ik meteen een formulier ingevuld , steeds gebeld daarna, aardige mensen. en de dag erna kreeg ik meteen een mail dat het gevonden was! heel erg bedankt voor de goede service!!


In de trein van Eindhoven naar Den Haag CS op woensdag 18 oktober (11:09 vanuit Tilburg) zit de allerleukste treinomroeper die ik tot nu toe mee heb gemaakt:

"goedemorgen lieve dames en heren, lieve jongens en meisjes en alle andere lieve mensen in deze trein, vergeet je spullen, prullen en metgezellen niet mee te nemen, maar blijf vooral lachen en maak de wereld leuker"

Nou, hij heeft mij zeker aan het lachen gemaakt. Dankjewel 🩵


Op de ochtend van 16 november 2023.
 

ik zat in de sprinter tussen nieuwerkerk aan den IJssel en Gouda. Aankomst tijd 07:21.

 

zoals iedere ochtend zat ik nog wakker te worden in de trein. Plots hoorde ik de intercom over gaan, we zouden arriveren te gouda. De conducteur (?) deed zijn verhaal over de intercom. Beste reiziger we komen aan op station gouda…. het sloeg om op het moment dat de conducteur aangaf nog een boodschap te hebben voor de reizigers. Deze beste meneer sprak ons aan over doorzetten en kansen nemen. En dat alleen door hard werken we onze eigen grenzen konden verleggen. De precieze citatie ontglipt me. 
 

Motiverende woorden, een hart onder de riem. Op de donderdag morgen stak deze beste meneer iedereen een hart onder de riem. Ik ben hem dankbaar en hoop dat hij een mooie en gezegende dag heeft. 
 

mijn boodschap voor hem: laat je licht nooit doven, blijf wie je bent. Je bent een mooi mens.

 

groet,

 

een geraakte reiziger met paraplu.


Reageer