spullen kwijt in trein: thuisbezorgd!

  • 26 August 2022
  • 6 reacties
  • 177 Bekeken

U kent u vast: uitgestapt en uitgecheckt en dan realiseer je je dat je iets vergeten bent mee te nemen uit de trein. Dit overkwam mij afgelopen zaterdag. Snel gebeld naar *verwijderd, bel 030 7515155*. Na 6 dagen, tot mijn onuitsprekelijke verbazing, wordt mijn jas terugbezorgd door de NS. Hulde! 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Veel mensen realiseren zich niet dat ongeveer de helft van de verloren voorwerpen terug komt, tot iPhones aan toe.

 

De meeste mensen deugen.

Mooi dat alles zo snel alweer terecht is, maar voor de volgende keer: Een duur 0900 nummer is nergens voor nodig als het bij NS is verloren. Er kan direct bij NS een melding gemaakt worden via het speciale formulier (informatie hier: https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/verloren-of-gevonden.html) of even bellen met de klantenservice via het lokale nummer 030 751 5155, dat scheelt weer extra telefoonkosten.

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat je jas weer terecht is!

Maar voor eventuele toekomstige lezers: Zoals Julian hierboven al aangeeft, is het nergens voor nodig om een duur 0900-nummer te bellen hiervoor. Dit is het nummer van een zgn. doorverbindservice, die geld verdienen door je voor een hoog bedrag door te verbinden met de (gratis) klantenservice van verschillende bedrijven. Gebruik bij verloren voorwerpen het hierboven genoemde formulier of telefoonnummer.

Reputatie 7
Badge +3

Hoog tijd dat er wetgeving komt waardoor het verboden wordt dit soort doorverbindservices aan te bieden. Hoewel €1,60 per gesprek nog niet eens de grootste oplichterij is die ik voorbij heb zien komen.

Reputatie 7

En horen zeker niet op de eerste plaatsen te staan van Google en andere zoekservices waardoor men op het verkeerde been wordt gezet.

 

Reputatie 7
Badge

Mijn advies: doe direct een melding bij de ACM. Hoe meer klachten, hoe groter de kans dat deze malafide doorverbinddiensten uitgeroeid worden. 

Reageer