waarom zijn er 2 treinen tegelijk om 8.08 van den bosch naar schiphol op 25e december? 1e is direct, de andere is met 3 overstappen en van hetzelfde spoor. Welke is nu de echte?
waarom zijn er 2 treinen tegelijk om 8.08 van den bosch naar schiphol op 25e december? 1e is direct, de andere is met 3 overstappen en van hetzelfde spoor. Welke is nu de echte?
Er gaat maar één trein om 8.08 uur. Als u daarin blijft zitten, bent u na 1 uur en 17 minuten op Schiphol Airport.
U kunt ook die trein nemen en in Utrecht Centraal overstappen, dan naar Amsterdam Amstel, dan daar overstappen op een metro naar Duivendrecht en daar weer overstappen op een andere trein naar Schiphol Airport. Als u dat doet, en alle overstappen gaan goed, dan bent u vier minuten eerder op Schiphol Airport. Vanwege die kortere reistijd wordt dit advies ook getoond.
Maar ik zou gewoon vier minuten langer reizen als ik u was en in de rechtstreekse trein blijven zitten, dat reist wel wat comfortabeler
ahh dat betekent het, bedankt, ik was helemaal in de war
Echt dit is wel een super voorbeeld van doorgeschoten informatie met de reisplanner. Je gooit er ook nog even een metro tussendoor die mensen op extra kosten jaagt. Dit moet gewoon niet getoond worden want de kans dat dit goed loopt bij de huidige stand van het OV is wat mij betreft nul.
Die metro in het reisadvies tussendoor kun je voorkomen door bij opties alleen trein aan te vinken en de rest uit. Maar ja, NS kiest er helaas nog steeds voor om standaard alles aangevinkt te hebben, dus als je dat niet weet of niet aan denkt dan krijg je dit soort reisadviezen.
Dit is het gevolg van de afwijkende dienstregeling vroeg in de ochtend op zon- en feestdagen. Er rijden dan intercity's Venlo <> Den Haag via Utrecht en Schiphol die een geplande stop van 20 minuten hebben in Utrecht Centraal. Vanwege die lange stop in Utrecht gaat de reisplanner naar alternatieven tonen die sneller zijn, ondanks dat de alternatieven soms alles behalve logisch zijn.
Normaal rijdt er nog een intercity een kwartier later die in Utrecht de intercity van een kwartier eerder inhaalt zodat je nog kan overstappen, maar die is er met kerst uitgehaald zo te zien.
Dat alternatief advies met de metro en 3 overstappen is maar 3 minuten sneller. Wat meer scheelt qua reistijd is een trein eerder nemen, met de trein van 7:53 heb je een 5 minuten overstap in Utrecht is de reistijd maar 1 uur en 4 minuten.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.