beantwoord

Achterhaalde pushmeldingen app na gemiste aansluiting

  • 4 February 2024
  • 7 reacties
  • 198 Bekeken

Reputatie 5
  • Reisadviseur**
  • 221 reacties

Mijn reis vanuit Deventer naar Duivendrecht vanmiddag verloopt allesbehalve goed. Vanwege een seinstoring rijden er geen intercity's dus ik kreeg het advies om te reizen via Utrecht Centraal. Het is sowieso een rommelige reisdag, dus ik had de meldingen in de app voor dat advies ingeschakeld. De Wet van Murphy is weer eens van toepassing, want onze IC werd zojuist onderweg op station Bilthoven gereset (ook een aparte ervaring trouwens), waardoor we 4 minuten vertraagd in Utrecht arriveerden. De app gaf terecht al aan dat ik "mogelijk" mijn overstap niet zou halen, dat klopte helaas. Aansluitingen wachten vrijwel nooit even een minuutje op elkaar immers...

Het vreemde is dat ik daarna wel allemaal nieuwe pushmeldingen blijf ontvangen over de nu onmogelijk geworden volgende overstap op station Bijlmer ArenA en mijn zogenaamde aankomst om 17:58 op Duivendrecht. Kan dat anno 2024 niet intelligenter? Als al duidelijk is dat een geplande reis onmogelijk is geworden, moet toch geprogrammeerd kunnen worden dat alle daarop betrekking hebbende meldingen niet meer relevant zijn?

icon

Beste antwoord door MoDe 4 February 2024, 19:21

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt die meldingen voor vertraagde reis proberen uit te zetten door die reis uit opgeslagen reizen te verwijderen. Vervolgens stel je een nieuwe reis in.

Reputatie 5

Dat was mijn punt natuurlijk niet. Het zou niet nodig moeten zijn dit handmatig te doen. Mijn trein kwam op Utrecht Centraal aan op het moment dat de aansluiting daar vertrok. Dat mijn geplande reis daarmee onmogelijk was geworden, was toen een feit. Tóch ontving ik daarna voor het vervolg van die onmogelijke reis nog pushmeldingen over de overstap op het volgende station en over de zogenaamde aankomst op mijn bestemming.

Reputatie 7
Badge +3

Dat was mijn punt natuurlijk niet. Het zou niet nodig moeten zijn dit handmatig te doen. Mijn trein kwam op Utrecht Centraal aan op het moment dat de aansluiting daar vertrok. Dat mijn geplande reis daarmee onmogelijk was geworden, was toen een feit. Tóch ontving ik daarna voor het vervolg van die onmogelijke reis nog pushmeldingen over de overstap op het volgende station en over de zogenaamde aankomst op mijn bestemming.

Ik herken dat.

Maar mijn niet te halen aansluiting volgens de melding bleek tot 2x toe wel haalbaar omdat aansluiting Ook vertraging kreeg, dus ik was blij dat ik deze er in had laten staan, naast de nieuwe planning die ik er in gezet had.

Reputatie 5

Volgens mij heeft u mij niet goed begrepen. Ruimschoots nádat ik in Utrecht mijn geplande overstap had gemist ontving ik nog steeds pushberichten voor de oorspronkelijke reis. Het was dus al definitief dat er ook 'per ongeluk' niets meer haalbaar was. Dat vind ik zo vreemd.

Reputatie 5

En even een zijsprongetje: weet iemand wat het concreet voor bijzondere seinstoring is, die vandaag de gehele dag alleen specifiek de intercity tussen Schiphol en Amersfoort treft? Kennelijk wordt het overige treinverkeer er totaal niet door beïnvloed. Ik zag op Duivendrecht nota bene zelfs extra treinen passeren (zonder er te stoppen) richting Schiphol en Rotterdam...

Reputatie 5

Waar komt het zogenaamde antwoord op mijn bericht vandaan?!? Wie heeft dit zodanig bestempeld?

Die reactie van @MoDe gaat totaal niet in op mijn vraag, namelijk waarom de NS-app pushmeldingen blijft versturen voor een opgeslagen reisadvies nadat het onmogelijk is geworden.

Reputatie 2

Als het goed is krijg je bij een (helaas) onmogelijke overstap door vertraging nu aangepaste meldingen naar je nieuwe reis.

Hopelijk hoef je dit niet in de praktijk te testen ;-)


 

Reageer