Skip to main content

Volgens de reisplanner moest ik in Almere station om extrakosten te besparen overstappen via de stationshal. Ik kwam aan op perron 2 vanuit Amsterdam en moest door op perron 4 naar Zwolle. Het bleek dat ik gewoon zonder in en uitchecken van perron 2 naar perron 4 kon lopen. Waarom stond die opmerking in de reisplanner? . 

Dan ben je dus via de stationshal gelopen. Al is die opmerking voor Almere Centrum sowieso wat achterhaald, want de uitgang waar je voor zo'n overstap door poortjes moet is momenteel buiten de spits afgesloten.


Dan ben je dus via de stationshal gelopen. Al is die opmerking voor Almere Centrum sowieso wat achterhaald, want de uitgang waar je voor zo'n overstap door poortjes moet is momenteel buiten de spits afgesloten.

Maar Zwolle-Amsterdam gaat altijd toch via Almere en is ook de kortste route dus dan zou deze opmerking dus niet geplaatst moeten worden in de reisplanner. 


Ja, zelfs al ga je via de poortjes dan levert dat op die route geen extra kosten op (zoals Haarlem - Castricum via Sloterdijk), want je reist niet om.

Zou je van Amsterdam naar Almere Muziekwijk willen (met overstap op Almere Centrum en dan een stukje terugsteken) dan is het wel zinnig om poortjes te vermijden, maar dat is van spoor 2 naar spoor 1 dus niet van toepassing.


Reageer