In de NS app (android versie - ik zie het nog niet op iPhone) staat sinds kort dat de tab bewaarde trajecten gaat verdwijnen.
Voor mij is dit de meest gebruikte functie van de app omdat je met een oogopslag op een traject de actuele reisopties op ieder moment kan zien - wat met bijv vertragingen en trein uitval, maar ook gewoon omdat je niet altijd op hetzelfde moment van kantoor naar huis gaat, bijzonder handig is. Volgens mij is dit een functionaliteit die het voorgestelde alternatief - een vaste reis met herhalende dagen - niet heeft en dus geen echt alternatief is.
Contact met de NS leverde niet meer op dan dat Als genoeg gebruikers die functionaliteit willen het app team zal overwegen om het toe te voegen. “Weliswaar in een andere vorm, maar met dezelfde functionaliteit.”
Ik heb nog nagevraagd waarom deze functie verdwijnt en hoe ze bepalen of genoeg reizigers m terug willen, en de respons zal ik voor de geïnteresseerden posten.
Maar ik vroeg me dus eigenlijk af: ben ik nou de enige die dit zo’n handige functie vindt?