Skip to main content
beantwoord

Donkere modus NS Reisplanner app

  • 18 June 2024
  • 8 reacties
  • 1729 Bekeken

Goedemorgen, 

Vanaf vandaag heb ik op mijn mobiel opeens een donkere modus voor de Reisplanner app. Ziet er prachtig uit, maar door de iele witte letters kan ik het nu nauwelijks meer lezen. Zou er nog een mogelijkheid zijn om dit weer terug te zetten naar de wit-met-gele variant?

8 reacties

Reputatie 2

Ik denk dat dit te maken heeft met uw telefoon zelf. De NS app heeft geloof ik officieel (nog) geen donkere modus.

Da's dan knap… zonder aanpassingen mijnerzijds besluit mijn telefoon om een donkere modus in te stellen voor één app? Voor iOS is de donkere modus overigens sinds 5 dagen uit...

ps: het staat in de app zelf ook dat er sinds 10 juni een dark mode is.

Reputatie 7

Als jouw systeem op dark mode staat zou het best goed kunnen dat NS de app z'n thema baseert op jouw systeem zijn instellingen.

 

Daarnaast heb je op Android devices (geen idee of hetzelfde geld voor iOS) ook nog een "Forceer Donkere Modus" optie in de Ontwikkelaarsinstellingen die dus alles dark mode maakt ookal heeft de app zelf geen dark mode, al werkt die volgens mij niet op de NS App…

 

Ik kan in iedergeval op Android niks vinden over een dark mode voor de NS App, al is dat ook niet zo gek want Android loopt ver achter op iOS bij de NS app...

Op Google Play. En heb geen ‘forceer donkere modus’ aan. Maar… ik kan hier wel wat aanpassen zodat NS weer wit/geel is. Dus dank voor me toch op het ‘juiste spoor’ zetten.

In de laatste versie van de app zit inderdaad een donkere modus die automatisch ingeschakeld wordt als Android of iOS daarop staat ingesteld.

Ik heb zelf nog geen optie kunnen ontdekken om deze handmatig uit of in te kunnen schakelen, maar ik heb er persoonlijk ook geen problemen mee.

Het beste is denk ik om even een mailtje direct naar de ontwikkelaars te sturen via de app (Meer/hamburgermenu - Hulp - NS-app - Contact met App support) en daar aangeven dat je die feature graag zou willen zien. Hoe meer mensen dat aangeven, des te groter de kans dat het erin komt. En je kan uiteraard ook meteen aangeven waarom de nieuwe donkere modus voor jou niet optimaal is.

Badge +3

Als je telefoon donkere modus als systeemvoorkeur heeft kan je dat via Instellingen naar lichte of automatische/timer modus zetten (voor alle apps).

Ook kun je per app (bij Instellingen - Scherm - Donkere modus - Individuele apps) aangeven welke apps géén donkere modus mogen gebruiken.

Een app (via ontwikkelaarsopties) op donkere modus ‘forceren’ terwijl dat niet door de app ondersteund wordt geeft inderdaad vaak vreemde dingen.

De productieversie van de iOS app had donkere modus sinds vorige week, maar Android nu ook (versie 8.0.0).

Badge +3

Overigens is de Android app wel heel hardnekkig om donkere modus te gebruiken.

Alleen als ik systeembreed dark mode uitschakel krijg ik hem in lichte modus. De instelling dat de NS app geen dark mode mag gebruiken doet bij mij dus niets. Android 10 overigens, meest recente voor mijn ‘oude’ toestel.

Reageer