Skip to main content

Beste lezer, 

Sinds kort reis ik meermalen per week met de Eurocity Direct, dan wel de ‘reguliere’ IC direct vanaf Schiphol naar Rotterdam CS. Super fijn die optie, zeket met de ICNG. 

Echter, vaak ook goed vol. Nu wil ik de drukte van de Eurocity melden in de NS app, ik bedoel waarom is die optie er überhaupt anders toch? Maar dat is nu juist het probleem… ik kan het bij dit traject niet melden. Specifiek de Eurocity dus.

Waarom is dit precies? Je voelt je als reiziger een beetje in de boot genomen als je niet laagdrempelig een melding kan maken van moeten staan omdat er niet voldoende stoelen zijn. 

Alvast dank voor eenieders reactie.

Je kunt drukte ook hier melden:

https://volletreinen.nl/

NS kennende denk ik dat het gewoon nog niet is geïmplementeerd. U wordt niet bewust in de boot genomen. Bij de voormalige ICBrussel kon dit wel. Ik vrees overigens dat deze optie als een soort ventiel functioneert. Er moet een flink aantal dezelfde klachten zijn voor dat NS er aandacht aan schenkt.

Persoonlijk vind ik het zonde van de tijd, maar u kunt de link hierboven volgen.

Ik vrees overigens dat deze optie als een soort ventiel functioneert. Er moet een flink aantal dezelfde klachten zijn voor dat NS er aandacht aan schenkt.

Persoonlijk vind ik het zonde van de tijd, maar u kunt de link hierboven volgen.

Als niemand klaagt/meldt, dan is er voor NS geen probleem. Anders gezegd: als je nooit meldt, dan weet je zeker dat er niets zal verbeteren. Als je wel meldt, dan is er tenminste een kans dat er iets verbetert.

Ik vermoed dat het komt omdat de trein onder NS International valt. Voor de IC Berlijn en de ICE kun je ook geen drukte melden, ook niet op het binnenlandse deel. Wel suf natuurlijk, ook internationale treinen kunnen vol zijn...

Personeel ziet toch zelf ook wel dat het heel erg druk is / vol is en geeft dat dan intern door (neem ik aan)….. waarom moeten reizigers dat toch steeds doen om vervolgens te constateren dat er zelden iets mee gedaan wordt - reactie krijg je sowieso niet. 

Personeel ziet toch zelf ook wel dat het heel erg druk is / vol is en geeft dat dan intern door (neem ik aan)….. waarom moeten reizigers dat toch steeds doen om vervolgens te constateren dat er zelden iets mee gedaan wordt - reactie krijg je sowieso niet. 

Omdat NS niet naar het eigen personeel luistert. Ik heb al meermaals gefrustreerde conducteurs over de omroep reizigers horen smeken om te klagen over te kort materieel.

Oei. Een volgepropte Eurocity Direct. Bedankt voor de review, dan weten we dat ook al weer. Het is nu niet, dat die kaartjes zo goedkoop zijn...

Reageer