Wat gaat er mis met de reisinformatie over fases van de perronsporen op Amsterdam Centraal? Ik kwam zojuist met sprinter 4620 aan op spoor 10a om vervolgens te zien dat mijn aansluitende trein, sprinter 4020, van spoor 10 (zonder fase) moest vertrekken. Op de borden langs het hele spoor 10 stond ook deze trein vermeld, terwijl op de trein waar mee ik was aangekomen en die nog op spoor 10a stond, stond aangegeven dat hij terugging naar Almere en dus sprinter 4629 werd. Na checken van het materieel bleek dit laatste juist. Met nog flink wat andere overstappers besefte ik vervolgens toen hij langsreed over spoor 9 dat de trein die we hadden moeten hebben op spoor 10b had gestaan en we die nu hadden gemist.
Een vergelijkbaar probleem zag ik vorige week, town had ik het alleen gelukkig op tijd door. Wat gaat hier mis? En waarom vermijden jullie systemen deze fout niet? Er kan helemaal geen trein op spoor 10 staan als er ook een op spoor 10a staat. Immers staan er dan twee treinen tegelijk op de a-fasw van spoor 10.