beantwoord

meldingen betreffende uitval treinen en volgens reisplanner rijden ze gewoon (betreft dinsdag 27 februari)

  • 26 February 2024
  • 14 reacties
  • 237 Bekeken

Vanochtend vroeg heb ik een melding op mijn telefoon dat de reis die ik normaal op dinsdagochtend maak met vertrek om 06:36 niet mogelijk is en dat ik beter om 06:06 kan vertrekken. Via de reisplanner is de reis van 06:36 nog steeds mogelijk.

vanmiddag krijg ik een melding dat mijn standaardreis van morgenmiddag (vertrek17:03) niet mogelijk is en dat ik trein van 17:14 kan nemen. Ook hier geeft de reisplanner de trein van 17:03 nog steeds als mogelijkheid aan.

Wat is hier aan de hand en welke informatie moet ik geloven?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 26 February 2024, 19:43

Bekijk origineel

14 reacties

Hallo Anna Marijn en welkom bij de NS Community,

 

Welke reis wil je precies maken?

De reis die ik morgen wil maken is van Etten-Leur (6:36 uur) naar Utrecht. Terug van Utrecht (17:03) naar Etten-Leur.

vreemde is dat de reisplanner geen problemen aangeeft. Hieronder screenshot van de melding van vanmiddag.

geen problemen aangeeft maar ik zowel vanochtend als vanmiddag melding krijg dat deze reizen morgen niet mogelijk zijn. 

Voor de heenreis zie ik geen problemen. De terugreis wel. De reis die jij aangeeft staat niet (meer) in de reisplanner. Wel staat het advies erin wat je via de melding kreeg.

Beste Erryt,

de trein van 17:03 staat nog steeds in de reisplanner. Die van 17:14 geeft mij een te groot risico in Den Bosch m.b.t. overstappen. Als ik de overstaptijd vergroot naar 5minuten verschijnt de trein van 17:03 wel in de planner.

 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je soms 5 minuten extra overstap aangevinkt bij opties? Want zonder extra overstaptijd krijg ik die van 17:03 niet uit de planner, met 5 minuten extra wel.

Beste Momo,

inderdaad 5 minuten extra overstaptijd. 
met de trein van 17:14 zou ik de overstap in Den Bosch bijna zeker missen. Zeker de laatste tijd omdat de treinen op hele stukken langzamer rijden vanwege issues met het spoor.

het blijft vreemd dat ik een melding krijg op mijn telefoon vandaag over een trein van morgen. Zowel van de ochtend trein als die in de middag.

Reputatie 7
Badge +3

De 2 minuten overstap met de trein van 17:14 is inderdaad erg krap, ik zie in het Treinposities archief regelmatig vertraging met die trein.

Het advies met de trein va 17:03 staat nog gewoon in de planner, ik zie er ook niets geks aan, dus geen idee waarom je die melding krijgt. 

We zullen morgen zien hoe het gaat met de treinen. Vervelend is dit wel. Kan de melding op de telefoon niet vertrouwen lijkt het.

het vreemde is ook nog dat ik heb aangegeven 30 minuten voor vertrek informatie te willen krijgen, niet een dag van te voren.

Een bug in het systeem?

dank in ieder geval voor het uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +3

Als een trein vroeg in de ochtend opeens niet rijdt is het op zich wel fijn om dat de avond ervoor te weten, want dan moet je misschien de wekker een half uur eerder zetten om een eerdere trein te kunnen halen. Maar dan moet die trein ook echt niet rijden, want anders is het een loze melding waar je niets aan hebt en alleen maar verwarring veroorzaakt. 

Goedemorgen allen,

 

Het is zeker fijn tijdig te weten dat er issues zijn op het traject dat je wilt reizen. Ik heb echter nooit eerder op de dag vóór de actuele reis dergelijke meldingen gehad. Zowel in de ochtend- als voor de middagreis

Het blijkt dat de melding gisterochtend voor de trein van deze ochtend niet voor niets was.

Het was mij gisteren niet helder wat ik nu moest geloven, de melding of de planner. Het blijkt nu dat de melding betrouwbaar was.

Ben heel benieuwd hoe het met de trein van vanmiddag gaat. Ook die zal issues hebben vermoed ik.

Ben vandaag thuis gaan werken😉

 

Reputatie 7
Badge +3

Het was mij gisteren niet helder wat ik nu moest geloven, de melding of de planner. Het blijkt nu dat de melding betrouwbaar was.

Dan had men qua melding zeker een glazen bol. Vanmorgen reden veel IC's tussen Den Bosch en Utrecht niet vanwege koperdiefstal. Bijzonder dat men dat gister al wist. 🤣

Maar het was toch niet helemaal goed voorspeld, de reis met vertrek van 6:06 met de kortste reistijd (aankomst 7:27) kon ook niet. Moet er misschien toch nog een vlekje worden weggepoetst op die glaen bol. 😁

Goedemorgen,

 

Een herhaling van vorige week. Weer een melding dat de trein morgenochtend van 6:36 niet rijdt. Voorgesteld wordt die van 06:06.

Ik ga twee maal per week naar Utrecht, heel vervelend als dit een gewoonte wordt. Wat zal de reden morgen zijn?

@Momo, ik had je reactie over het hoofd gezien, die glazenbol is inderdaad bizar.

Nog even een andere vraag rondom deze community. Wie bepaald welk antwoord wordt gekozen?

De keuze van het antwoord in de uitwisseling van vorige week vind ik nou juist niet HET antwoord.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Anna Marijn Er waren gisteren veel meer van dit soort meldingen op diverse trajecten. zie ook dit topic.

 

 

Op X (twitter) heb ik verzocht om een correctiemelding, maar dat is niet mogelijk omdat het systeem van NS de telefoonnummers niet opslaat.

 

 

Beste Henk,

 

Het bizarre vorige week was dat de meldingen wel ‘klopte’. Zowel de heen reis naar Utrecht als de terugreis naar Etten-Leur bleken niet mogelijk.

Als ik je goed begrijp dan is dat puur toeval geweest. Het lastige is dat ik gezien het tijdstip van de geplande reis morgen weinig marge heb om te gokken.

Heel vervelend dat je niet gewaarschuwd wordt voor de bug in de app (meldingen).

Reageer