beantwoord

Metrostation De Pijp in Amsterdam bestaat niet èn wel in de reisplanner ????

  • 17 October 2023
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Beste , wanneer ik bij Reisplanner intoets dat ik bij Metrostation De Pijp mijn reis wil beginnen, dan geeft uw site aan dat: ‘ Locatie is niet geldig ‘. Als ik Ceintuurbaan intoets wordt ik helemaal naar een ander metrostation of tram gestuurd. Toets ik Ferdinand Bolstraat in, weer een heel andere route. Terwijl de meest slimme route vanaf die locaties via Metrostation De Pijp loopt !! Vul ik Henrick de Keijserplein in, dan moet ik naar Metrostation De Pijp lopen. Opeens bestaat het Metrostation De Pijp wèl in jullie planningsmachine. Rarara

icon

Beste antwoord door danhub 17 October 2023, 14:53

Bekijk origineel

3 reacties

Dat is vreemd. Gebruik je de app of de webbrowser? Ik krijg wel gewoon de mogelijkheid om te kiezen tussen het metrostation of de tramhalte.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Als je zoekt naar ‘metrostation de pijp’ krijg je geen resultaten, terwijl je die bij andere metrostations wel krijgt als je begint met ‘metrostation'.

Hoe het vervolgens precies met die routes zit, geen idee.

 

Reputatie 5

Als je zoekt naar ‘metrostation de pijp’ krijg je geen resultaten, terwijl je die bij andere metrostations wel krijgt als je begint met ‘metrostation'.

De resultaten die jij in Rotterdam krijgt als je begint met 'metrostation' te typen komen van Google Maps. Het resultaat voor station De Pijp waar metro bijstaat uit het screenshot van @Erryt NS is van 9292.

De vraag is dus waarom er in Google Maps wel een plaats met 'metrostation Delfshaven' bestaat en 'metrostation De Pijp' bijvoorbeeld niet. Dit zijn vooral namen die door gebruikers van Maps aan stations en haltes zijn gegeven die andere gebruikers weer kunnen corrigeren of aanvullen.

Het antwoord is dus: het is door gebruikers van Google Maps (democratisch) zo bepaald. Zo werkt Google Maps nou eenmaal. Je zou een punt 'metrostation De Pijp' toe kunnen voegen of de huidige naam aanpassen en als genoeg gebruikers dit bevestigen komt dit zo in Maps en uiteindelijk ook de reisplanner.

De EBI in Vught staat in Google Maps bijvoorbeeld geclassificeerd als middelbare school/high school. Dat is omdat gebruikers dat in meerderheid bepaald hebben dat dit zo in Maps vermeld dient te worden (ook al is het in werkelijkheid een gevangenis).

 

Reageer