Skip to main content

Ik heb mijn reis gepland met de NS-app, maar sta nu bij een bushalte waar de bus helemaal niet gaat op aangegeven tijd. Zo te zien staan de doordeweekse bustijden ook ingepland op een zaterdag. Volgens mij matcht de busregeling niet. 

Als we niet weten om welke buslijn het gaat kunnen wij ook niet inzien wat er mis gaat…

Maar goed wij zijn ook maar reizigers en dus kunnen wij er ook vrij weinig mee…

 

Het kan best zijn dat deze bus is uitgevallen of misschien kijk je op de verkeerde dag?

Kijk even op 9292 of die dezelfde informatie geeft als de NS app.


Excuses, ik had inderdaad zelf niet goed gekeken. Stond aan de verkeerde kant van de weg. Was ervan overtuigd dat er een fout in het systeem zat...


Excuses, ik had inderdaad zelf niet goed gekeken. Stond aan de verkeerde kant van de weg. Was ervan overtuigd dat er een fout in het systeem zat...

Hihi kan gebeuren, het komt best wel eens voor dat er iets fout in de reisplanner staat dus het had best een mogelijkheid kunnen zijn.


De businformatie komt vanuit 9292 dus als daar echt iets fout staat kun je daar terecht. Waarschijnlijk zal het dan ook fout staan op de site/planner van de betreffende busvervoerder.

Voor de rest geldt er in de herfstvakantie soms een aangepaste dienstregeling, maar dat zou gewoon bekend moeten zijn. Hoe dan ook zou het kunnen dat een bus niet rijdt op een tijdstip waarop je die normaal gesproken verwacht.


De businformatie komt vanuit 9292 dus als daar echt iets fout staat kun je daar terecht. Waarschijnlijk zal het dan ook fout staan op de site/planner van de betreffende busvervoerder.

In de planner wel (die is vrijwel bij iedere vervoerder "powered by 9292"), maar in de dienstregeling niet.

9292 heeft er een handje van om wel eens wat anders dan de vervoerders te tonen. Zo zat er ooit bij Syntus Utrecht nog een lijnkoppeling in 9292 waardoor je een rit zonder overstap kreeg, terwijl in de praktijk veel ritten niet meer doorgaand reden.

En op een dag als 2e Paasdag komt er weleens een normale maandagse dienstregeling uit.


Reageer