beantwoord

Moet steeds opnieuw inloggen


Reputatie 3

Sinds enkele dagen moet ik telkens als ik in de reisplanner naar Mijn NS ga opnieuw inloggen en weer van alles invoeren betreffend mijn ov-chipkaarten. Waarom wordt dit niet meer onthouden?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 1 August 2022, 10:17

Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb dit zelf ook even bekeken en ik merk dat ik zelf ook niet meer ingelogd ben. De ene keer blijft ie wel langer ingelogd, maar op dit moment dus niet. Ik durf het antwoord op je vraag niet te geven, sorry. Wel valt mij op dat ik zelf geen OV-chipkaartgegevens hoef in te vullen. Is je kaart wel gekoppeld aan Mijn NS?

Ik zal in ieder geval het signaal delen met de ontwikkelaars van de app, wellicht dat er een reden achter zit. Mocht je zelf ook een mailtje willen sturen, dan kan dat via de knop ‘App support’ in het menu van de app.

Reputatie 3

Welke chipkaarten ik heb wordt wel onthouden, maar niet de namen die ik eraan gegeven heb en welke favoriet is.

Ook wordt reisassistentie steeds opnieuw ingeschakeld.

Badge +3

Schijnt wel vaker voor te komen, en dan specifiek op iOS. Er was ook ooit een bug wanneer de taalinstelling op Engels stond, maar dan kon je helemaal niet meer inloggen meen ik.

Reputatie 3

Ik gebruik Android. 28 juli is een nieuwe versie van de app verschenen. Eens afwachten of ik nu nog uitgelogd word.

Edit: De update van versie 7.0.6 naar 7.0.7 blijkt geen verbetering te geven.

Zowel mijn partner als ik moeten elke dag  alles opnieuw invoeren....kaartnummer en inloggen. Dat werkt niet bepaald humeurverhogend.

Voorheen had ik een dalurenkaart maar nu een flexabonn. Bij de dalurenkaart nooit een probleem. 

Contact gehad met app support, maar dan krijg je een standaardantwoord. Ze zullen het uitrollen. 

Als ik dan hier lees hoelang mensen al problemen hebben met de app, dan vraag ik me af of ze wel de goede kant uitrollen. 

 

Badge +3

Het probleem schijnt maar bij sommige mensen voor te komen. Zelf heb ik ook Android en inmiddels versie 7.0.7 van de NS app, maar kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst opnieuw moest inloggen (en laat staan mijn kaarten opnieuw koppelen).

De laaste keer was overigens mijn eigen schuld, ik had een nogal radicale opschoonactie (deep clean) gedaan waarbij er app-gegevens gewist zijn.

Misschien zou je het dus daarin moeten zoeken, van die ‘opschoners’ die eigenlijk overbodig zijn omdat je telefoon een keer herstarten vaak ook prima werkt als die traag wordt. Of een sd-geheugenkaaartje dat kuren heeft.

Aan een (Flex) abonnement ligt het in ieder geval niet, want dat kent de app helemaal niet.

Oke, het ligt dus niet aan een flex abonn. Maar waar ligt het dan wel aan? Ik kan de app opnieuw downloaden ( al tig keer gedaan) maar de problemen blijven hetzelfde. 
Mijn sd-kaart is nieuw en de “opschoner” heb ik niet en opnieuw opstarten helpt ook niet. 
Ik vind het gewoon niet leuk om elke keer alles opnieuw in te voeren want zonder dat kan ik niet veel met die app. Ook mijn transactiegegevens inkijken lukt dan niet evenals de samenreiskorting aanzetten.

 

Reputatie 3

Ik heb hetzelfde probleem (Android) - iedere keer als ik de app heropen, ben ik uitgelogd. Ik heb één OV chipkaart op saldo en één op rekening, dus daaraan kan het inderdaad niet liggen. Sowieso zou ik het functioneren van de NS app (in ieder geval op Android) nou niet soepel noemen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben dan wel benieuwd naar welke toestellen jullie hebben. Wellicht dat de manier waarop de telefoon omgaat met afgesloten apps hier iets doet met de NS app.

Ik heb ook zowel een op saldo kaart als een op rekening kaart in mijn NS, maar mijn app onthoudt mijn account en de kaarten gewoon. Wel zijn er soms opeens instellingen gereset van de app. Zoals notificaties van in-/uitchecken.

Al loop ik hier wel wat achter met versie 6.30.2. Zo te zien kun je naast het installeren van de bèta-app ook deelnemen aan het bètaprogramma in de Play Store. Eens kijken wat dat uithaalt.

Reputatie 6
Badge +2

Erg vreemd dat een aantal nergens langs van hebben, maar ook veel zijn die wel steeds uitgelogd worden. Ik vermoed dat er wel ergens in de app een bug zit. Voor degene die steeds uitgelogd worden, kun je dit melden bij ‘App support’. Hierbij kun je contact opnemen en het probleem melden. Er wordt dan automatisch een mail voor je opgesteld met de versie van je app met het besturingssysteem van je telefoon. Hiermee kan de technische afdeling hopelijk deze problemen snel oplossen! 

Badge +3

Toeval of niet maar ik moest zojuist (nog steeds zelfde app versie 7.0.7 - 9488p) ook opnieuw inloggen, maar hoefde daarna gelukkig niet mijn (drie) kaarten opnieuw te koppelen.

Bovendien kon ik gewoon inloggen met een (door Google) opgeslagen e-mail en wachtwoord dus dat kostte me 3 seconden. Opgeslagen reizen of tickets heb ik op het moment niet, maar neem aan dat die er nog wel in zouden staan. OV-fiets informatie doet het ook nog.

Mijn toestel is een Xiaomi Pocophone F1 van een jaar of drie oud, met Android 10 nog.

Badge +3

Oh, en ik zie dat in de laatste versie(s) van de app onderstaand ‘probleem’ in ieder geval is opgelost, en mijn geboortedatum staat er nu ook ‘normaal’ (dd-mm-jjjj) 😅

Als tip misschien, in dat scherm Meer - Mijn NS en dan het poppetje rechtsboven en dan Gegevens kan je je Mijn NS account (in zijn geheel) verwijderen. Dan zal je die wel opnieuw moeten aanmaken maar wellicht lost het de inlogproblemen op?

Reputatie 7
Badge +1

Toeval of niet maar ik moest zojuist (nog steeds zelfde app versie 7.0.7 - 9488p) ook opnieuw inloggen, maar hoefde daarna gelukkig niet mijn (drie) kaarten opnieuw te koppelen.

Ik heb mijn beide kaarten op de computer aan mijn account gekoppeld. De tweede kaart vorige week toevallig. Deze werd echter niet zichtbaar in de NS app, waarop ik de kaart ook daar probeerde te koppelen. Dat wilde dus niet, want die stond al in mijn account. Desondanks was de kaart niet zichtbaar in de app. Handmatig opnieuw inloggen maakte de kaarten wel weer zichtbaar. Heel erg lekker werkt het allemaal niet. 

Al blijf ik met versie 6.30.2 - 9083p tot nu toe gewoon ingelogd.

Reageer