Skip to main content

Waarom werkt dit zo? De deuren in de achterste treinstel gaan ook niet open en er staat ook "Niet Instappen" 

 

Ik vind het vrij bijzonder...

Sterker nog, de rit is helemaal niet komen te vervallen. Alleen was het achterste treinstel niet toegankelijk voor reizigers. 

Ik vind het wel een elegante oplossing. Het voorkomt een verwarring en vertraging in Rotterdam. 


Indien er sprake was van 2 gekoppelde dubbeldekkers zal het waarschijnlijk wel te maken hebben gehad met de conducteursnorm. Zie o.a. dit topic daarover.

 

 

Het lijkt mij ook om de conducteursnorm te gaan, een trein met een storing zou je namelijk ook gewoon kunnen laten eindigen in Roosendaal 😁

 

Dat kan alleen als daar een RET machinist beschikbaar voor is.


Het kan inderdaad ook de conducteursnorm zijn geweest, zeker als de trein door een tunnel rijdt zoals in elk geval de tunnel bij Rotterdam Blaak moet er op elk in dienst zijnde treinstel een conducteur aanwezig zijn. 

Dat betekent dus dat er in een sprinter met 3 x SNG3 liefst 3 conducteurs mee moeten?

Bij 7 rijtuigen heb je een 2e conducteur nodig, 2x VIRM3 heeft dus maar 1 conducteur, en in mijn geval was het een VIRM3 + VIRM4 en dus was er een 2e conducteur nodig (die er niet was).

Bij een sprinter ligt het anders dacht ik 🤷‍♂️

 

Ik dacht dat jij dit wel wist aangezien je bovenstaande topic die @Henkpeetersen genoemd heeft hebt gemaakt...

Nee, VIRM heeft per treinstel een conducteur. Bij ICM vanaf 8 delen en bij SNG vanaf 10


Lekker simpel weer West. Tamzin en ik willen gewoon weten waarom het in Duitsland maar dus ook in Zwitserland met zijn ontelbare tunnels dus wel kan, maar in Nederland dus niet. Ik vind je reactie wat goedkoop overkomen.

✨ Omdat in Duitsland en Zwitserland de regelgeving omtrent tunnels anders zijn ✨, we kunnen er lang (of kort) over door zeuren, maar het zijn nou eenmaal de regeltjes. En we zijn ook geen Oud-Duitsland meer, dus Duitsland na doen is niet nodig 😎.


Lastig te zeggen als buitenstaander, maar mogelijk dat ze geen beschikbare machinist met wegbekendheid hadden om de trein te rijden om 13:21 vanaf Vlissingen, maar dat er vanaf Rotterdam Centraal wel iemand beschikbaar was, waardoor er wordt gekozen om vroegtijdig af te koppelen en de rit deels te laten vervallen (ipv de hele rit te laten vervallen).

 

De trein van 13:21 vanaf Vlissingen reed wel, maar is geëindigd in Roosendaal door een wisselstoring tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe.


Reageer