beantwoord

NS app geeft geen notificaties

  • 10 February 2023
  • 10 reacties
  • 401 Bekeken

Reputatie 7
Badge
  • Super user
  • 1986 reacties

Ik merk dat de NS app op mijn Samsung telefoon geen notificaties meer aangeeft. Als ik via de instellingen van de app een testbericht verstuur, zie ik geen notificatie verschijnen.

Werkt dit wel bij anderen op een Samsung Galaxy s20?

Ik heb van alles geprobeerd:

- Instellingen in NS app gecheckt.

- Spaarstand uit

- De instelling van Android gecheckt voor notificaties van deze app. Staat aan.

- Gekeken of de NS app ergens geblokkeerd wordt voor notificaties. Nope.…

- De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nope 

Iemand die nog ideeën heeft. Of is dit een bug?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Aar 10 February 2023, 11:01

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik heb bij de App instellingen in mijn telefoon alle gegevens gewist voor deze app. Nu werkt het wel! 🙂

Zo te zien heb ik nog meer apps die weigeren, die loop ik ook maar gelijk even langs.

Wel gek......

Reputatie 7
Badge +2

Dit is niet iets unieks voor Samsung trouwens. Ik kreeg ook opeens notificaties van de OV fiets ritinfo sinds ik de gegevens van de app gewist had (zonder iets anders aan te passen).

Lijkt me eerder aan de app liggen dan.

Reputatie 7
Badge

Geen idee, maar ik denk dat mijn telefoon ergens een kronkel in zijn geheugen had. Ik kreeg na een controleactie ook al geen notificaties van alarm-app's en andere dingen. Dus ik ben een aantal app's aan het resetten.

Bij de NS-app die ik gereset heb krijg ik nu wel een test-notificatie begeleid met de prachtige 🎵ding-dong🎵.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb (ook op een Samsung) een poosje terug precies hetzelfde gehad met apps die opeens geen notificaties meer gaven. Toen hielp het ook om de gegevens van de betreffende app te verwijderen.

Maar wel interessant dat het verwijderen en opnieuw installeren dus schijnbaar minder reset dan het handmatig verwijderen van de appgegevens. 🤔

Badge +3

Als je apps overzet vanuit een (Google) toestel-backup gaat inderdaad ook de app-data mee, wellicht zou je die notificaties dan alsnog op je oude telefoon krijgen?

Bij verwijderen van een app blijft de gebruikersdata/instellingen meestal gewoon bewaard, net als bij verwijderen van een (Windows) programma op een pc/laptop.

Dan blijft er vaak van alles over in je %USERPROFILE% map (en de Windows registry). Is op zich geen probleem als je schijfruimte genoeg hebt en de boel niet traag wordt.

En anders een (deep)cleaner er overheen. Android toestellen hebben zoiets meestal wel ingebouwd… Verbazend hoeveel troep zich ophoopt na verloop van tijd.

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb de cache en de opslag van de NS app gewist, dan de NS opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb een besturingssysteem Android 11.

De NS app is ingesteld dat deze app niet batterij is geoptimaliseerd.

Hoe wordt het probleem opgelost?

Reputatie 7
Badge

Niet, zie:

Dit werkt al jaren niet.

Reputatie 7
Badge

Als je apps overzet vanuit een (Google) toestel-backup gaat inderdaad ook de app-data mee, wellicht zou je die notificaties dan alsnog op je oude telefoon krijgen?

Etc....

Ook na de backup kreeg ik gewoon notificaties van diverse apps, waaronder mijn huis sensoren en de NS-app. Tot op een bepaald moment. Nu werkt het wel nadat ik alle data per app gewist heb. 

Reputatie 7
Badge

Niet, zie:

Dit werkt al jaren niet.

Heb je de developers al gevraagd via de feedback functie?

Reputatie 7
Badge

Niet, zie:

Dit werkt al jaren niet.

Heb je de developers al gevraagd via de feedback functie?

Een keer of vijf

Reageer