beantwoord

NS App heeft mij een compleet verkeerde locatie gebracht

  • 14 March 2024
  • 23 reacties
  • 484 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb via de NS app een reis gepland naar het Maastricht UMC. Hierbij heb ik als bestemming het Maastricht UMC ingetypt en aangeklikt.

Nu ging de hele reis goed, heb ik de info van de app gevolgt en uiteindelijk kom ik uit bij het eindadres. Het stadhuis in Valkenburg, een half uur met het OV van het Maastricht UMC vandaan.

Nu heb ik daardoor op spoed een taxi moeten boeken omdat de volgende bus mij pas een half uur na de start van het onderzoek kon brengen.

Hierdoor heb ik zware extra kosten opgelopen en die zie ik eigenlijk wel heel graag terug.

Waar kan ik dit indienen?

icon

Beste antwoord door Ferdinand Delasoie 14 March 2024, 17:11

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat gaat via de klantenservice.

Maar… als ik "maastricht umc” intik in de app, dan is de eerste suggestie de spoedeisende hulp in Maastricht. Ook de andere 5 suggesties zijn in Maastricht.

Heb je een screenshot waarbij je "maastricht umc” intikt en er een suggestie in Valkenburg verschijnt?

Reputatie 7

Bwoh.

Ik ken iemand die met haar auto dwars over een rotonde is gereden. Betonnen boordsteen op, gras over, betonnen boordsteen weer afgestuiterd. Gelukkig stond er geen kunstwerk op de rotonde.

Ah ja… want TomTom zei immers Bij de volgende rotonde rechtdoor !

Helaas… TomTom ging ook niet in op een verzoek voor terugbetaling van de schade.

 

Ik heb ook even gekeken in mijn NS app en die laat ‘mij’ gewoon uitstappen bij station Randwijk, waarna de wandeling bij het UMC ten einde komt. En dat is heel duidelijk het Maastrichtse UMC in de stad Maastricht. Valkenburg ligt inderdaad verderop… dan moet je al uitzoomen.

Bwoh.

Ik ken iemand die met haar auto dwars over een rotonde is gereden. Betonnen boordsteen op, gras over, betonnen boordsteen weer afgestuiterd. Gelukkig stond er geen kunstwerk op de rotonde.

Ah ja… want TomTom zei immers Bij de volgende rotonde rechtdoor !

Helaas… TomTom ging ook niet in op een verzoek voor terugbetaling van de schade.

 

Ik heb ook even gekeken in mijn NS app en die laat ‘mij’ gewoon uitstappen bij station Randwijk, waarna de wandeling bij het UMC ten einde komt. En dat is heel duidelijk het Maastrichtse UMC in de stad Maastricht. Valkenburg ligt inderdaad verderop… dan moet je al uitzoomen.

Het spijt me maar dit is echt een kinderachtige reactie/voorbeeld. En het is geen goede vergelijking. Houd dat maar gewoon voor jezelf, heb ik helemaal niks aan dankjewel.

Jammer om te zien dat men met zulke reacties kan komen.

 

De eerste echte UMC opties kwamen bij mijn eerste keer zoeken niet bovenaan te staan

Reputatie 7
Badge +1

Bij het invoeren van "Maastricht umc” zie ik nog steeds alleen maar bestemmingen in Maastricht.

Als ik "Maastricht umc+” invoer, dan is de 4e suggestie in Valkenburg. Maar het is wel direct zichtbaar dat dat in Valkenburg is, net als in de screenshot van het reisadvies.

Bij het invoeren van "Maastricht umc” zie ik nog steeds alleen maar bestemmingen in Maastricht.

Als ik "Maastricht umc+” invoer, dan is de 4e suggestie in Valkenburg. Maar dat het is wel direct zichtbaar dat dat in Valkenburg is, net als in de screenshot van het reisadvies.

Okay... Ik kan helaas geen screenshot maken van hoe het was zonder eerst deze te hebben gehad. Ik ga wel bellen en dan zie ik wel verder.

Bedankt voor fatsoenlijke antwoorden in tegenstelling tot de ander.

Reputatie 7
Badge

De OV planners zijn gewoon heel slecht in het herkennen van locaties. Wat ik altijd doe is de locatie op googlemaps opzoeken en vervolgens kijken waar een halte/station is. 

Reputatie 7

Je hebt natuurlijk het Universitair Medisch Centrum van Maastricht. Te Maastricht.

En je hebt natuurlijk ook de organisatie Maastricht UMC+ . Dat is een organisatie met verscheidene polinklinieken. Waaronder het dialysecentrum te Valkenburg. Lief van ze - zo is er toch lokale hulp voor de Valkenburger nierpatiënten. Heb je de ‘plus’ (+) gezien in hun naam ?

 

Nu moet ik me binnenkort bij het Antwerps Medisch Laboratorium melden. In Antwerpen.

Die hebben inmiddels ook een locatie opgekocht in Hasselt.

Als ik me dan per ongeluk meld in Hasselt (Limburg) of - als we dan toch goed bezig zijn - Hasselt, provincie Overijssel, ander land, wie moet dat dan betalen ?

De NS doet erg veel fout. En rekent daar dan 10% tariefverhoging voor. Maar dit is niet de fout van de NS !

 

 

Allez, vooruit, makker… bij de volgende rotonde rechtdoor.

Reputatie 5

Er is nog heel wat te verbeteren aan de reisplanner…

Reputatie 7
Badge

Er is nog heel wat te verbeteren aan de reisplanner…

Zeker maar de verwachting dat je de maker daarom aansprakelijk kunt stellen als je je verkeerd hebt laten sturen is wel iets anders. Een routeplanner is een hulpmiddel, geen reden om niet meer zelf na te denken. In het screenshot is ook heel duidelijk te zien dat dat advies je naar Valkenburg brengt. En dat het MUMC+ haar locaties geen duidelijk verschillende namen geeft om verwarring te voorkomen, kun je NS natuurlijk ook niet de schuld van geven. Hier had ook "Dialysecentrum Valkenburg, Maastricht UMC+" ofzo kunnen staan.

@Rubenvontuur 

Het UMC+ Maastricht heeft vijf locaties waarvan eentje in Valkenburg. U bent door de planner dus niet verkeerd gestuurd, u hebt gepland naar de verkeerde vestiging.

Reputatie 7
Badge +1

Bij het invoeren van "Maastricht umc” zie ik nog steeds alleen maar bestemmingen in Maastricht.

Als ik "Maastricht umc+” invoer, dan is de 4e suggestie in Valkenburg. Maar dat het is wel direct zichtbaar dat dat in Valkenburg is, net als in de screenshot van het reisadvies.

Okay... Ik kan helaas geen screenshot maken van hoe het was zonder eerst deze te hebben gehad.

Dat ziet er dan zo uit, met “Maastricht umc”, alles is in Maastricht:

En met “Maastricht umc+”, alleen de 4e optie is niet in Maastricht.

 

Reputatie 7
Badge

@rvdborgt maar die vierde optie is wel weer de enige die juist precies "Maastricht UMC+" wordt genoemd, da's ook niet handig. Je wilt immers mogelijk niet op de SEH of bij de personeelsingang of de fietsenstalling zijn maar bij de hoofdingang, dan lijkt dat de juiste optie als je de kleine lettertjes niet leest.

Badge +3

Ken Maastricht niet zo goed, maar volgens mij moet je om dichterbij te komen wel met Arriva naar Randwyck?

Of gewoon een bus inderdaad (die je met 13 tussenstops helemaal naar Valkenburg brengt als je dat zou willen) 😅

Reputatie 7
Badge

En de vraag is ook: Komt deze informatie van bushaltes en bestemmingen ook bij NS vandaan? Ik vermoed dat deze weer bij 9292 vandaan lijkt te komen. Correct me if i'm wrong. Maar één ding weet ik zeker: De fout ligt niet bij de app of de NS.

En eigenlijk moet je toch al opvallen als je de bus pakt die ver buiten Maastricht gaat rijden? of ben je soms in slaap gevallen? Ikzelf had denk ik al na 5 stops op de stopknop gedrukt.

Reputatie 4

Ken Maastricht niet zo goed, maar volgens mij moet je om dichterbij te komen wel met Arriva naar Randwyck?

NS rijdt inderdaad niet regulier naar Randwyck, alleen in de capaciteit dat de sneltrein van NMBS daar stopt en onder NS-tarief rijdt. Verder lijkt het me verstanding om op zijn minst te controleren of de opgegeven bestemming in de juiste gemeente ligt, en daarna periodiek uit het raam te kijken tijdens de reis, voordat het opeens de schuld wordt van een reisplanner-app en daarmee een topic voor dit forum.

Reputatie 7
Badge

En de vraag is ook: Komt deze informatie van bushaltes en bestemmingen ook bij NS vandaan? Ik vermoed dat deze weer bij 9292 vandaan lijkt te komen. Correct me if i'm wrong. Maar één ding weet ik zeker: De fout ligt niet bij de app of de NS.

Dat lijkt mij ook want 9292 kende dit soort 'nuttige plaatsen' altijd al en NS vroeger niet. Daar heb ik echter als reiziger dan natuurlijk weer niks mee te maken. Ik vraag NS via een app van NS om informatie en die kiezen ervoor dit aan een andere partij (9292) te vragen voor ze mij antwoord geven.

Reputatie 7
Badge +1

NS rijdt inderdaad niet regulier naar Randwyck, alleen in de capaciteit dat de sneltrein van NMBS daar stopt en onder NS-tarief rijdt.

Dat is wel degelijk NS. De NMBS komt niet in Nederland. De treinen uit Luik rijden in Nederland niet alleen met NS-tarief, maar rijden ook onder de verantwoordelijkheid van NS. Welk materieel en personeel er dienst doet, dat is daarvoor niet relevant.

Reputatie 7
Badge +3

Er is zelf gekozen voor de verkeerde Ziekenhuislocatie. NS is hiervoor niet aansprakelijk. De taxi is voor eigen kosten.

Reputatie 7
Badge +3

Bwoh.

Ik ken iemand die met haar auto dwars over een rotonde is gereden. Betonnen boordsteen op, gras over, betonnen boordsteen weer afgestuiterd. Gelukkig stond er geen kunstwerk op de rotonde.

 

Zoiets?

https://twitter.com/Idiots1nCars/status/1729820639542784087

 

Reputatie 4

NS rijdt inderdaad niet regulier naar Randwyck, alleen in de capaciteit dat de sneltrein van NMBS daar stopt en onder NS-tarief rijdt.

Dat is wel degelijk NS. De NMBS komt niet in Nederland. De treinen uit Luik rijden in Nederland niet alleen met NS-tarief, maar rijden ook onder de verantwoordelijkheid van NS. Welk materieel en personeel er dienst doet, dat is daarvoor niet relevant.

Irrelevante details.

Reputatie 7

Bwoh.

Ik ken iemand die met haar auto dwars over een rotonde is gereden. Betonnen boordsteen op, gras over, betonnen boordsteen weer afgestuiterd. Gelukkig stond er geen kunstwerk op de rotonde.

 

Zoiets?

https://twitter.com/Idiots1nCars/status/1729820639542784087

 

Mooie, Momo !

Nog zotter eigenlijk. Zij kwam netjes op haar wieltjes terecht en reed 'gewoon' door. De boordstenen waren iets lager.

Reageer