Het viel me ineens op dat ik sinds gisteren geen reisadviezen vanuit de NS app in mijn agenda kan zetten. De andere opties zoals delen, e.d. werken nog wel. Ik heb dit op mijn zakelijke en privé iPhone. Ik heb de toegang tot de agenda vanuit de app gecontroleerd. App gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd, maar niets lijkt te helpen. Als ik op die optie klik gebeurt er simpelweg niets. Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?
Hoi nvm2rtm en welkom bij de NS Community.
Wat vreemd, als ik het zelf probeer lukt het wel. Heb je recent een update gedaan van de app? Dan kan het misschien worden opgelost door (tijdelijk) terug te gaan naar een oudere versie. Zo niet, dan zou je wellicht de app eens opnieuw kunnen opstarten om te kijken of dat iets oplost. Ik zal in ieder geval je signaal doorzetten, ik weet namelijk niet of het de bedoeling is dat deze functie verdwijnt.
Ik heb gekeken naar de meest recente updates die de App Store heeft gedaan, maar ik zie de NS app daar niet tussen staan sinds 19 oktober. Het betreft de omcirkelde optie hieronder. Het bewaren, delen en de meer optie doen het wel, maar de agenda dus niet.
Welkom bij de NS Community!
Zijn al een tijdje klachten over. De reis komt ergens in een iPhone agenda terecht, en niet in een andere kalender terwijl je die wel als voorkeur ingesteld hebt (bijv. Outlook of Google).
Robert,
Wat bedoel je precies? Bij mij gebeurt er helemaal niets alsof er geen functionaliteit meer achter de knop zit. Er wordt ook niets in mijn Apple agenda app gezet, ook niet op de achtergrond of zo.
Robert,
Wat bedoel je precies? Bij mij gebeurt er helemaal niets alsof er geen functionaliteit meer achter de knop zit. Er wordt ook niets in mijn Apple agenda app gezet, ook niet op de achtergrond of zo.
Zie dit (vrij recente) topic
the eNS] app keeps adding it to my iCloud calendar.
Wat jij beschrijft is helaas bij mij niet het geval. De ‘knop’ doet niets. Ik gebruik juist iCloud voor m’n agenda.
Op mijn iPhone gebeurde nu ook niets meer wanneer ik in de NS app op de knop ‘Agenda’ tik. Dat is het geval sinds m’n iPhone is ge-upgrade naar iOS 17.
De oplossing bleek het volgende:
- Ga op je iPhone naar de app “Instellingen” (grijs tandwiel icoon)
- Scroll de lijst naar beneden en tik op de regel “NS” (met geel icoon)
- Tik op “Agenda’s”
- Tik op “Volledige toegang”
NB: De eerdere instelling “Voeg alleen activiteiten toe” werkt blijkbaar niet meer.
Op mijn iPhone gebeurde nu ook niets meer wanneer ik in de NS app op de knop ‘Agenda’ tik. Dat is het geval sinds m’n iPhone is ge-upgrade naar iOS 17.
De oplossing bleek het volgende:
- Ga op je iPhone naar de app “Instellingen” (grijs tandwiel icoon)
- Scroll de lijst naar beneden en tik op de regel “NS” (met geel icoon)
- Tik op “Agenda’s”
- Tik op “Volledige toegang”
NB: De eerdere instelling “Voeg alleen activiteiten toe” werkt blijkbaar niet meer.
Bij mij staat de optie “Agenda’s” niet bij de NS app. Ook via privacy of via agenda geen NS optie aan te klikken.
Het is gelukt. Super bedankt voor deze tip.
Jawel, dank voor de tip, door volledige toegang te geven tot mijn agenda werkt de agenda functie in de NS app weer, maar…. dat wil ik helemaal niet en is, lijkt me, ook nergens voor nodig. De “voeg alleen activiteiten toe” volstaat prima. Dit zou moeten worden hersteld in de app.
Ik kan geen beloftes maken, maar ik geef je feedback over deze situatie door.
Bij mij werkt de koppeling met de agenda ook weer door ‘volledige toegang’ te geven, maar ben het eens dat dit niet zou moeten. Liever ‘alleen activiteit toevoegen’!
Ik heb geen instelling aangepast op de agenda permissies, maar ik zie de juiste agenda niet in het keuzeveld: zie:
Bij mij werkt die volledige toegang truc ook niet. Ik zie ook geen optie om de Outlook agenda aan te klikken in de ns app.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.