Vandaag moest ik ivm werk aan het spoor omreizen tussen A’dam en Den Haag. De ns.nl reisplanner gaf als gunstigste alternatief een omweg via Rotterdam met de IC Direct - bij deze reis stond echter de melding in rode letters: Let op, storing. De reis stond in de planner wel blauw afgedrukt i.t.t. een reis waarbij achter het driehoekje Reis niet mogelijk staat die in lichtgrijs afgedrukt staat, waarbij het ondubbelzinnig duidelijk is dat deze reis geen optie is.
Enfin, door de onduidelijkheid over Let op, storing belde ik de klantenservice om te vragen of de IC DIrect naar R’dam gewoon naar behoren reed. Mevrouw die me hielp sprak Nederlands met een dik accent en in plaats van simpelweg ja of nee te antwoorden op mijn vraag, ging ze heel traag en omslachtig een reisplanner invullen (wat ik al zelf gedaan had via de ns site): ‘hoe laat wilt u vertrekken van waar en waarheen?’ - ik probeerde steeds duidelijk te maken dat ik alleen hoefde te weten of de IC DIrect gewoon reed en dat ik in de war was gebracht door dat Let op storing. Mevrouw somt een hele lijst reisalternatieven op, behalve het alternatief met de IC Direct. Uiteindelijk na een hoop gedoe begint het haar te dagen dat ik wil weten of ik die reis met IC Direct nu kan maken of niet. “Nee meneer, er staat ‘storing’ dus dat kan niet”. Hèhè eindelijk antwoord, wat een gedoe. En wat blijkt? Mevrouw had het ook nog eens verkeerd, want de IC Direct reed wel gewoon en Let op storing betekent dus dat de reis in principe gewoon mogelijk is. Wat een belabberde, incompetente klantenservice.
Blijft me echter een raadsel waarom dat Let op storing bij mijn reis vermeld stond, terwijl die gewoon zonder problemen mogelijk was.

.