Skip to main content
beantwoord

Ontbrekende verbinding

  • 18 June 2024
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Op vrijdag 7 juni reisde ik met de trein van Gouda naar Houten rond 23:00 uur. Graag wijs ik op een omissie in de planning. Mogelijk is dit bewust, maar niet wenselijk voor mij.

De trein die mij werd voorgesteld is die van 23:15, aankomst 23:59.

 

Toen ik op het station Gouda aankwam zag ik dat er een intercity naar Utrecht CS ging om 23:14 (aankomst 23:32). Als ik deze had genomen had ik 4 minuten overstaptijd gehad om de trein naar Houten te nemen (23:36), en was ik 23:44 aangekomen ipv 23:59.

 

Waarom wordt deze optie niet aangeboden in de app/website? Ik heb extra overstaptijd uitstaan, dus zou deze optie wel verwachten. Kunnen dit soort verbindingen worden toegevoegd? Als de ‘krappe’ overstaptijd reden is voor niet tonen, dan zou ik voorstellen dat deze optie toch getoond wordt met bv. een icoon ter waarschuwing (korte overstap).

2 reacties

Badge +3

NS hanteert voor overstappen in Utrecht Centraal naar een perron verder weg dan het naastgelegen perron een overstaptijd van minimaal vijf minuten. NS kiest ervoor om zulke overstappen niet te tonen omdat ze onbetrouwbaar zijn. U kunt er in het vervolg voor kiezen om uw reis in delen te plannen om deze opties te onderzoeken.

Reputatie 7

NS hanteert voor overstappen in Utrecht Centraal naar een perron verder weg dan het naastgelegen perron een overstaptijd van minimaal vijf minuten. NS kiest ervoor om zulke overstappen niet te tonen omdat ze onbetrouwbaar zijn. U kunt er in het vervolg voor kiezen om uw reis in delen te plannen om deze opties te onderzoeken.

Zorgt dit niet ook voor problemen met GTBV? Zoals TS zei had ie 15 minuten tijdswinst gehad als ie er van wist, als dit advies dus in de reisplanner zou staan en je die overstap dus al mist door bijvoorbeeld vertraging heb je nog maar 15+ minuten nodig om GTBV aan te vragen.

 

Daarnaast is een overstap van 4 minuten voor jou misschien haalbaar, maar voor mensen die minder mobiel zijn wordt dat een stuk moeilijker.

 

Gok dat dat de 2 redenen zijn. 

Reageer