Reisplanner adviseert taxi | NS Community
beantwoord

Reisplanner adviseert taxi

  • 12 April 2023
  • 27 reacties
  • 450 Bekeken

Reputatie 3

Ik kijk op ns.nl, want ik wil van Goes station naar Goes Oostwal. Op weekdagen geen probleem. In het weekend wordt een taxi geadviseerd. Oei, dat kon wel eens prijzig worden.

Ik kan reisopties kiezen. Dan kan ik trein, bus, metro, tram en veerboot aan- en uitvinken. Taxi zit er niet bij. Als ik een van de opties uitvink (bijvoorbeeld veerboot), krijg ik geen reisadvies meer. Dat is bezopen.

Een gewone taxi rijdt op elk moment. Maar volgens de reisplanner rijdt de taxi een keer per uur, vertrek 20 minuten over het uur. Rijdt de taxi daar volgens een dienstregeling?

Misschien is het een taxi die rijdt in plaats van de bus, volgens het bijbehorende tarief. Dat verklaart dat er een dienstregeling is. Maar een tarief wordt niet vermeld.

icon

Beste antwoord door Momo 12 April 2023, 23:17

Bekijk origineel

27 reacties

Die belbusjes (rond Eindhoven) heten dan Bravo Flex, die brengen je op afroep van/naar bushaltes waar geen lijnbussen meer komen. Een ov-chipkaart is niet geldig, of hooguit om een vast bedrag per rit van je saldo te betalen (voor zover dat kan en mag).

Die belbusjes rond Eindhoven zijn al een hele tijd geleden opgeheven. Moest per reiziger iets van €20 subsidie bij.

 

Bij die haltetaxi dus wel, maar die doen dus maar een beperkt aantal haltes aan en hebben een ‘dienstregeling’.

Het is in Zeeland een belbus maar dan zonder vaste dienstregeling. Overigens gaat eind volgend jaar alles daar op de schop want er moet bezuinigd worden. De fiets wordt dan ook onderdeel van het OV voor de last mile.

 

Vanaf Westerscheldetunnelweg, Ellewoutsdijk (gewoon een bushalte maar in het weekend geen bussen) mag je dan eerst 25 minuten (1,5 km) lopen naar Fort, Ellewoutsdijk om zo’n taxibusje te nemen.

Tja, hoeveel reizigers zijn er in de daluren in Ellewoutsdijk?

Toevallig net een hele discussie hier in België waarom een modern mens nog geldautomaten nodig heeft. Wel… als men naar de achtergebleven gebieden moet blijkbaar.

Langzaam maar zeker komt de beschaving ook naar het Noorden. 😄

En ook mensen met een smalle beurs betalen graag contant - . 

Dat heeft vaak een andere reden.

Iets met uitkeringen en zwart werken..

Reageer