Reisplanner niet “bij” | NS Community
beantwoord

Reisplanner niet “bij”


Reputatie 3
  • Intercity
  • 27 reacties

volgens de Reisplanner van vandaag kan ik a.s maandag en dinsdag weer gewoon met de trein van Amsterdam naar Eindhoven volgens de gewone dienstregeling. klopt dat wel? Dan is het probleem met de dassen toch helemaal nog niet opgelost, dat zou toch nog weken duren? Graag een up-to-dat Reisplanner!!! 

icon

Beste antwoord door Tamzin 25 March 2023, 08:50

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 3

“Doe kort voor vertrek de Reisplannercheck”. Leuk, maar hoe kort? Het is nu 0 uur tot de eerstvolgende gewone werkdag…

“Doe kort voor vertrek de Reisplannercheck”. Leuk, maar hoe kort? Het is nu 0 uur tot de eerstvolgende gewone werkdag…

De planner wordt steeds pas kort van te voren in de bijgewerkt. Dus zondagmiddag nog maar eens kijken.

Reputatie 7
Badge +1

De planner is thans compleet van sla. Op twitter regent het klachten. 

 

Reputatie 3

“Doe kort voor vertrek de Reisplannercheck”. Leuk, maar hoe kort? Het is nu 0 uur tot de eerstvolgende gewone werkdag…

De planner wordt steeds pas kort van te voren in de bijgewerkt. Dus zondagmiddag nog maar eens kijken.

Nou, volgens de Reisplanner kan ik NU in 1 uur en 19 minuten van A’dam CS naar Eindhoven.. niks bijgewerkt dus! :(

“Doe kort voor vertrek de Reisplannercheck”. Leuk, maar hoe kort? Het is nu 0 uur tot de eerstvolgende gewone werkdag…

De planner wordt steeds pas kort van te voren in de bijgewerkt. Dus zondagmiddag nog maar eens kijken.

Nou, volgens de Reisplanner kan ik NU in 1 uur en 19 minuten van A’dam CS naar Eindhoven.. niks bijgewerkt dus! :(

Bij het bijwerken van de reisplanner voor vandaag heeft iemand er gisteren een totale puinhoop van gemaakt waarbij er allerlei onzin adviezen uit de planner kwamen. Omdat probleem te onderdrukken heeft men een uur geleden de rechtstreekse treinen Eindhoven-Den Bosch weer toegevoegd. Die rijden weliswaar niet maar het toevoegen voorkomt dat de reizigers nog grotere onzin te zien krijgen met omreizen via Tilburg. Noodgrepen dus.

Reputatie 7
Badge +3

De reisplanner is niet van slag. De reisplanner is verkeerd geprogrammeerd door NS. 

Het is onvoorstelbaar dat een organisatie die toch echt regelmatig met verstoringen te maken heeft dit niet standaard goed kan doen. Waarom ging het vorig jaar met de versperring tussen Lelystad en Zwolle veel beter?

Reputatie 3

Wordt een duur dagje voor de NS met al die 100% geld-terug-bij-vertraging-ritten

Reputatie 7
Badge +1

Hier dus ook weer zo'n medewerker die totaal niet naar de vraag kijkt maar gewoon een antwoord oplepelt. De trein gaat wel via Tilburg natuurlijk dat is wel goed, maar in 18 minuten van Eindhoven naar Den Bosch via Tilburg??? Daar lijkt mij dan minimaal een Japanse bullettrein voor nodig.

 

Het is hier en op twitter al meerdere keren voorbijgekomen dat de Webcare medewerkers uiterst slordig vragen beantwoorden. Maar NS vindt het allemaal wel blijkbaar best. Zoals het nu gaat wordt 2023 echt geen beter jaar dan 2022. 

 

 

Badge +3

Hier dus ook weer zo'n medewerker die totaal niet naar de vraag kijkt maar gewoon een antwoord oplepelt. De trein gaat wel via Tilburg natuurlijk dat is wel goed, maar in 18 minuten van Eindhoven naar Den Bosch via Tilburg??? Daar lijkt mij dan minimaal een Japanse bullettrein voor nodig.

Klap die rit (Eindhoven - Den Bosch met stop in Tilbug) maar open en je ziet dat het niet klopt, aankomsttijd in Tilburg is gelijk aan die in Den Bosch.

Bovendien rijdt die trein helemaal niet, maar is blijkbaar toegevoegd om andere (nog onzinniger) adviezen te voorkomen. De andere kant op plannen gaat blijkbaar wel goed.

Reputatie 3

Nog steeds niet OK. Via Tilburg, na vertrek met 30 minuten vertraging, toch binnen 1:21 van A’dam in Ehv? Onmogelijk…

 

 

@RWo

Vreemd dat die trein nu al 30 minuten vertraging heeft als hij pas morgen rijdt.

Reputatie 3

Update: hij is gecancelled:

 

 

Reputatie 3

En Tilburg kan je in 1:41 naar Ehv - eerder weg dan die 30-min/vertraagde trein maar even laag aankomen, en toch 20 min langer…

 

 

Reputatie 3

Gelukkig rijdt alles overmorgen weer op tijd!!

 

 

Reputatie 3

NB: Dit was de gevraagde reis:

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@RWo : Er wordt al dagen gezegd dat de reisplanner 1 dag van tevoren wordt bijgewerkt. Jij plant nu een reis voor dinsdag dus staat de gewone dienstregeling daar nog. 

 

Edit. Staat ook al in de reactie en het antwoord van Tamzin. Dit is dus een beetje trollen op niks af.

Reputatie 7
Badge +3

ProRail plaatste vanmorgen weer een update op hun website, waarin o.a. dit gemeld werd.

Als alles voorspoedig loopt verwachten we dat er mogelijk eind volgende week weer treinen kunnen rijden. Dit weekend weten we daar meer over, want dan zal uit graafwerk duidelijk zijn hoe groot de dassenburcht onder het spoor is en kunnen we bepalen hoe lang herstel zal duren.

De komende dagen rijden er in ieder geval dus nog geen treinen. 

Voor meer updates zie https://www.prorail.nl/nieuws/ontheffing-esch-werk-start-vrijdag of check @ProRail op Twitter. Vandaag zijn daar nog wat foto's van de werkzaamheden gedeeld, wat ze gister ook al deden.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik kijk nu in de reisplanner voor een reis Heemskerk-Eindhoven. Ik snap er nog steeds niet veel van eerlijk gezegd. Waarom kan ik de overstap in Castricum niet halen??

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kijk nu in de reisplanner voor een reis Heemskerk-Eindhoven. Ik snap er nog steeds niet veel van eerlijk gezegd. Waarom kan ik de overstap in Castricum niet halen??

 

Omdat die trein volgens die route niet rijdt vanaf Castricum? Er is wel omdezelfde tijd een andere verbinding die kant op met overstappen. Daarvoor moet je vanaf Castricum plannen.

Opgeheven ritten worden imo heel onduidelijk weergegeven in de reisplanner, je zou in zo’n venster een rode streep/tekst/melding verwachten, niet een grijs gemaakte rit.

 

Reden is inderdaad dat deze trein maar tot ‘s-Hertogenbosch rijdt.

Reputatie 7
Badge +1

Opgeheven ritten worden imo heel onduidelijk weergegeven in de reisplanner, je zou in zo’n venster een rode streep/tekst/melding verwachten, niet een grijs gemaakte rit.

 

Reden is inderdaad dat deze trein maar tot ‘s-Hertogenbosch rijdt.

De helft van de treinen vanuit Castricum is er dus uitgehaald vanwege een storing in Den Bosch. Zullen veel forenzen blij mee zijn. Speelde natuurlijk ook al bij Lelystad, maar zo is NS natuurlijk wel heel goed bezig om de reizigers uit de trein en in de auto te jagen. En voor de reisplanner zet er dan in het rood bij: Rijdt niet.

An sich rijden de ritten wel, maar van/tot ‘s-Hertogenbosch. Enkel vanaf Castricum verder dan ‘s-Hertogenbosch heb je last van omreizen dus. Het gros zal die afstand niet afleggen.

Reputatie 7
Badge +1

An sich rijden de ritten wel, maar van/tot ‘s-Hertogenbosch. Enkel vanaf Castricum verder dan ‘s-Hertogenbosch heb je last van omreizen dus. Het gros zal die afstand niet afleggen.

Oh, De trein rijdt dus wel gewoon tot 's-Hertogenbosch, maar daar kan ik dus niet verder reizen naar Eindhoven. Ik vind dat overstap niet mogelijk verhaal dan nog steeds niet erg duidelijk ik kan dan in ‘s-Hertogenbosch beslissen wat ik ga doen. Verder met de bus of met de trein via Tilburg.  

Dat die melding slecht in elkaar zit ben ik zeker met je eens, je zou hier in rood een melding verwachten dat de trein maar tot ‘s-Hertogenbosch rijdt. Of een fatsoenlijk alternatief advies om toch in Eindhoven te komen. Dit is net niks.

Reageer