Reisroutes

  • 21 March 2023
  • 9 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 6

De reisplanner is heilig als het gaat om welke routekeuze je wel of niet hebt toch?

 

Best typisch, vanaf Zwolle heb je twee mogelijke routes om Leiden te bereiken, maar voor Emmen (een bestemming vóór Zwolle), mag je dan officieel niet via Utrecht?

Er zal vast geen conducteur op controleren, of het überhaupt weten, maar tis wel typisch :) 

 


9 reacties

Badge +3

Je mag best van Emmen naar Leiden via Utrecht maar die reis duurt bijna 3 uur dus waarom zou je?

Met de intercity naar Den Haag ben je er ca. 20 minuten sneller, en het scheelt je een extra overstap van 14 minuten in Utrecht.

Reputatie 7
Badge +3

De reisplanner laat alleen de snelste reizen zien, en de reizen met de minste overstappen. Om vanuit Emmen via Utrecht te reizen, zou je langer op Zwolle moeten wachten en duurt de reis dus langer, daarom staat-ie niet in de planner.
Dat de reizen via Utrecht vanaf Zwolle wel in de planner staan, komt omdat als je om bv. 8.18 uur op het station bent, via Utrecht de snelste manier is om in Leiden te komen. Vanuit Emmen is er geen enkel tijdstip dat dat de snelste route is.

Maar je mag natuurlijk best een broodje op Zwolle eten en vervolgens alsnog via Utrecht reizen.

Reputatie 6

dat makes wel sense. in dit voorbeeld was de omreis gewenst omdat mijn medereiziger de route naar Amsterdam goed kent, en naar Utrecht niet. Dus uit toeristisch oogpunt. 

 

 

Badge +3

Er is geen sprake van een omreis want de korste route van Zwolle naar Leiden is via Utrecht. Goede reis!

https://www.rijdendetreinen.nl/tickets/tariefafstanden?start=&start=ZL&end=&end=LEDN

Reputatie 6

het idee wat ik had, dat je alleen reisplanneradviezen mag volgen zonder omreiskosten te moeten maken, is dus onjuist. 

Badge +3

het idee wat ik had, dat je alleen reisplanneradviezen mag volgen zonder omreiskosten te moeten maken, is dus onjuist. 

Je mag omreizen als de reisplanner dat aangeeft, zoals van Dordrecht/Rotterdam naar Eindhoven/Venlo via Schiphol en zo.

Dat is een wereldreis maar de planner geeft die omdat het zonder overstap kan. Check je onderweg uit en weer in (bijv. op Schiphol) dan maak je natuurlijk wel extra kosten wegens het omreizen.

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen sprake van een omreis want de korste route van Zwolle naar Leiden is via Utrecht. Goede reis!

https://www.rijdendetreinen.nl/tickets/tariefafstanden?start=&start=ZL&end=&end=LEDN

Het ging om Emmen naar Leiden. Die reis wordt in de NS planner niet via Utrecht aangegeven.

 

Badge +3

Het ging om Emmen naar Leiden. Die reis wordt in de NS planner niet via Utrecht aangegeven.

Nee, want dat levert je een veel langere reistijd + extra overstap op. Maar ga gerust je gang want het is simpelweg de kortste route dus dat mag altijd.

Reputatie 7
Badge +3

En anders kies je gewoon voor +5 overstaptijd. Voilà, een advies via Utrecht.

Maar volgens mij was de vraag vooral hoe het kan dat via Utrecht wel wordt geadviseerd vanaf Zwolle, maar niet vanaf Emmen, terwijl je dan via Zwolle reist. Dat heb ik in m'n eerdere reactie uitgelegd.

Reageer