beantwoord

route NS treinreis op de laptop anders dan op de smartphone

  • 9 June 2023
  • 8 reacties
  • 182 Bekeken

Beste mensen,

 

Tot mijn verbazing is de beschrijving van de route Zwolle Gorichem op de laptop anders dan op de smarphone. Tik maar eens in: 10 juni vertrek 8 uur Zwolle- Gorichem. Ik krijg dan een route te zien die meer dan 3 uur duurt en bij Sliedrecht met de bus moet.\

Tik je dezelfde reis op de app dan krijg  8.20 vertrek Zwolle via Utrecht en dan in Geldermalsen overstappen en gewoon met de sprinter naar Gorichem. Geen bus erbij en 2 uur en 14 minuten. 

Wat is dit voor raars van de NS?????

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 June 2023, 20:32

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Ik zie de reis die u op de app ziet, ook op de website:
 


Als u kunt aangeven welke reis u precies krijgt op de website, dan kunnen we wellicht meer zeggen over wat er bij u aan de hand kan zijn dat u dat vreemde advies ziet.

Dat is denk ik verklaarbaar aangezien u in uw post Gorichem typt (zonder n) en als ik dat in de browser zet dan kom ik inderdaad op een reis uit van 3.02 uur met een groot deel busvervoer en inderdaad via Sliedrecht. U komt dan echter ook een stukje verderop uit.

Wilt u naar Gorinchem dan kan dat ook op de website met de trein zoals Tochjo hierboven al laat zien.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik kan de reis die TS zegt te krijgen ook niet reproduceren. Zelfs niet met extra overstaptijd in de planner, want dan krijg je gewoon een trein later na Geldermalsen.

Een bus bij Sliedrecht is sowieso apart: tussen Sliedrecht en Gorinchem rijden geen bussen en een bus van Utrecht naar Sliedrecht zou op zich kunnen, maar dan ligt het alsnog meer voor de hand om juist de rechtstreekse bus van Utrecht naar Gorinchem te pakken.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien zijn de opties anders op de website? Vervoersmogelijkheden, overstaptijd etc.

Badge +3

Met alle wil van de wereld krijg ik geen enkel advies via Sliedrecht (dat zou dan via Dordrecht zijn?!)

Maar als je een half uurtje wilt besparen op Zwolle - Gorinchem neem gerust een bus! 🤣

Dat scheelt je dan de overstap op Utrecht C van 30 minuten plus de 5 minuten in Geldermalsen.

Met Weekend Vrij of zo heb je daar weinig aan natuurlijk.

Zeg Robert, probeer eens zoals in mijn post staat Gorichem zonder "N” in te voeren dan krijg je keurig een route van 3.02 uur via Sliedrecht.

Is gewoon een typefoutje wat je brengt naar een andere plek op enige kilometers van Gorinchem.

Plaatje er nu maar even bijgezet, mensen lezen platte tekst blijkbaar niet zo goed, want in de 2e reactie zet ik dit al neer. 😁

 

Badge +3

Zie wel een advies via Dordrecht/Sliedrecht (maar nog steeds geen bus) als je aankomsttijd nogal vroeg is (8:00 ingesteld?) maar dat is een wereldreis.

Oh, na de reactie van @Jeroen trek ik mijn 9292 keutel in, is al een ander topic over… 

Probleem zit dus bij 9292, al is het sneller met een bus Utrecht - ‘Gorkum’ (voor zover dat herkend wordt als het station Gorinchem) 😥

Snel mee stoppen dus, die (standaard) bus/tram/metro adviezen in de NS (trein) Reisplanner.

Badge +3

Voor de NS (en 9292) reisplanners, als je de verkorte stationsnaam oftewel FE-code invult (dus Gr voor Gorinchem) krijg je het treinstation als eerste suggestie, maar ja wie weet dat?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spoorwegstations_in_Nederland

Den Bosch (Ht) wordt ook regelmatig verward met Db (Driebergen-Zeist), hoef je ook niet te verwachten van reizigers. Weg met die busadviezen dus graag.

https://www.rijdendetreinen.nl/reisplanner (en hun app) heeft het door, en neemt als het goed is tegenwoordig alleen nog TVV bussen en vrijgegeven GVB/RET/HTM tram/metro mee. Maar dat is hier niet aan de orde.

Reageer