Suggesties voor reisplanner | NS Community
beantwoord

Suggesties voor reisplanner

  • 28 August 2022
  • 11 reacties
  • 283 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb de volgende suggesties voor de reisplanner en de NS App:

-Optie voor verbergen van treinen die niet rijden. Vooral tijdens stakingen of storingen (agv weer of wissel) krijg je hierdoor sneller een overzicht van de treinen die wel rijden. 

-Optie voor kiezen van enkel HSL en ICE en Thalys verbindingen. Op dit moment kunnen alleen verbindingen met de sprinter gekozen worden. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 29 August 2022, 11:29

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Je kan dit ook via de feedback pagina van de NS app versturen. 🙂

Badge +3

Om te zien wat er wel rijdt kun je ook kijken bij Vertrektijden (in de app), maar dat is inderdaad maar een uur of wat vooruit.

Ik zet 'm door!

Reputatie 7
Badge +1

Om te zien wat er wel rijdt kun je ook kijken bij Vertrektijden (in de app), maar dat is inderdaad maar een uur of wat vooruit.

Maar ook dan worden alle treinen die niet rijden getoond:

Dus zul je nog steeds moeten zoeken wat er wel rijdt.

Ik vind de suggestie op deze pagina ook nog niet zo gek. Kunnen filteren op wat wel rijdt.

Reputatie 2

Met zulke omstandigheden als een grote staking, weersomstandigheden of andere omstandigheden waarbij meerdere verbindingen en voor langere (of onbepaalde) tijd niet rijden ben ik op zo’n moment meer geinteresseerd in wat er dan nog wel rijdt, en bij voorkeur in een oogopslag. Met het bovenstaande scherm zou je dan steeds naar beneden moeten blijven scrollen. 

De app geeft altijd vertrektijden die al geweest zijn; graag deze niet laten zien alleen die vanaf het tijdstip van kijken

Reputatie 7
Badge +1

Waar kijk je dan precies?

In de NS App zie ik bij vertrektijden enkel de nog te vertrekken treinen:

ik heb ook een suggestie voor de NS-reisplanner:

Laat het dichtstbijzijnde treinstation bij het adres van bestemming zien. Én geef bij elk adres van bestemming, een reisadvies voor de gevraagde opties “trein”, in combinatie met  “fiets”, “lopen”, “auto”, “deel scooter”, of “OV-fiets”, onafhankelijk van reisduur, en van de afstand van het dichtst bijzijnde treinstation tot adres van bestemming. 

 

Toelichting:

Ik reis vaak met de trein, en wil vóór en ná mijn treinreis lopen, of gebruikmaken van fiets of auto (en dus níet van metro, bus of tram). Vaak kom ik er wel uit met de reisplanner door bij reisopties te kiezen voor “trein”  en als andere optie aan te geven dat ik bij vertrek en aankomst wil fietsen.
Echter bij sommige bestemmingen in plaatsen waar geen treinstation is, en ook geen treinstation in de buurt is, zoals bijvoorbeeld bij bestemming “De Pier Hoek van Holland”, geeft de NS-reisplanner dan aan “Er zijn geen reisadviezen gevonden”.
Ik denk dat dat komt omdat de NS-reisplanner geen adviezen geeft om langer dan een bepaalde afstand te fietsen, maar ik zou graag zelf willen kunnen kiezen of ik al dan niet lopend verder wil reizen, met fiets, of met auto,  of toch met ander openbaar naar plek van bestemming (of misschien besluit dat ik helemaal niet naar dat adres wil reizen, maar een andere bestemming kies).

Het zou natuurlijk nog mooier zijn als je bijvoorbeeld ook “maximale fiets afstand” zou kunnen aangeven. 

En ik het nog een suggestie voor de NS-reisplanner:


Geef de mogelijkheid om in de NS-reisplanner bij opties te kiezen voor één bepaalde vervoerder. 

 

Toelichting: op die manier zou je bijvoorbeeld een reisadvies kunnen krijgen waarbij je alleen met de NS-treinen reist, dit is bijvoorbeeld handig voor jongeren die reizen met de “NS-jongerendagkaar”t. Of een reisadvies om alleen met Blauwnet te reizen, voor reizigers die reizen met een “Avondretour Blauwnet”. En zo zijn er vast nog meer voorbeelden te bedenken waarbij het nuttig is om een reisadvies te krijgen waarbij je gebruik maakt van één bepaalde vervoerder. 

Goede suggesties, astrid66. Ik zal ze doorzetten!

Dat is fijn Rory, dank. En nu maar hopen dat het door NS (liefst snel 😂) wordt geïmplementeerd 🙏 (ik denk namelijk dat de informatie die nodig is om mijn suggesties door te voeren al in de systemen zit waar de NS-reisplanner zijn data uit haalt😉)

Reageer