beantwoord

Ticketprijs als ik een omweg neem

  • 6 July 2023
  • 2 reacties
  • 213 Bekeken

  • Sprinter
  • 4 reacties

Ik wil van Arnhem naar Leiden rijden, maar een stop maken bij de Zaanse Schans. De reisplanner zegt dat een normaal kaartje van Arnhem naar Leiden hiervoor voldoende zou zijn als ik via Uitgeest en Haarlem ga, maar er is geen koopknop. Kortste route is natuurlijk niet, is het waar dat een normaal ticket voldoende is ondanks de omweg?

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 July 2023, 11:17

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Nee, u mag niet met een kaartje voor Arnhem-Leiden omreizen via Zaandijk Zaanse Schans. De simpelste optie is het kopen van twee kaartjes, een voor Arnhem-Zaandijk Zaanse Schans, en een voor Zaandijk Zaanse Schans-Leiden. Dat kost in totaal 33 euro, en dat is ook de prijs die de reisplanner aangeeft.

U hebt de tag Studentenreisproduct toegevoegd aan uw bericht. Als u met een OV-chipkaart reist, dan is het eenvoudiger: onderweg gewoon uit- en weer inchecken in Zaandijk Zaanse Schans. Als er minder dan 35 minuten tussen uit- en weer inchecken zit, dan scheelt dat wat in de prijs vanwege de lange-afstandskorting die dan blijft doorlopen.

Nee, u mag niet met een kaartje voor Arnhem-Leiden omreizen via Zaandijk Zaanse Schans. De simpelste optie is het kopen van twee kaartjes, een voor Arnhem-Zaandijk Zaanse Schans, en een voor Zaandijk Zaanse Schans-Leiden. Dat kost in totaal 33 euro, en dat is ook de prijs die de reisplanner aangeeft.

U hebt de tag Studentenreisproduct toegevoegd aan uw bericht. Als u met een OV-chipkaart reist, dan is het eenvoudiger: onderweg gewoon uit- en weer inchecken in Zaandijk Zaanse Schans. Als er minder dan 35 minuten tussen uit- en weer inchecken zit, dan scheelt dat wat in de prijs vanwege de lange-afstandskorting die dan blijft doorlopen.

 

Ja, de reisplanner geeft de 33 euro voor "retour" via Amsterdam, en 21 euro voor reizen via Uitgeest, waarschijnlijk omdat hij denkt dat dat gewoon een normale, verstandige route is. Maar omdat ik daar al aan twijfelde, wilde ik het nog een keer vragen. Hartelijk dank!

Reageer