beantwoord

veranderen de tariefen van ns per dag?

  • 15 March 2023
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Hoe kan het zijn dat de tarieven die ik in mijn reishistorie zie niet overeen komen met die die ik in de ns reisplanner app zie? 
Het gaat om kleine bedragen als 10 cent en in beide richtingen, soms heb ik te veel betaald en soms te weinig (volgens de tarieven in de reisplanner app). En het komt toch wel vaak voor. Vandaar mijn vraag: 
Hoe is dit mogelijk? Gaat er iets mis? (Dan gaat er wel vaak iets mis) Of veranderen de bedragen van de ritten per dag of week zodat je deze kleine veranderingen in ritprijs in de reishistorie terug kan zien? 
Ik heb met een medewerker van de klantenservice gebeld (ging over een andere vraag) en heb deze vraag aan het einde ook even gesteld, maar die konden mij daar geen antwoord op geven. 
Ben nu toch wel erg benieuwd hoe dit dan zit? 
 

icon

Beste antwoord door Momo 15 March 2023, 18:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Reis je misschien met meerdere vervoerders? Dus bv met NS een deel Arriva? Andere vervoerders hebben een andere tariefopbouw dan NS, zoals een ander basistarief. Daardoor kan een reis tussen dezelfde 2 stations de ene kant op een andere prijs hebben dan de andere kant op. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Gaat dit om treinreizen of bus/tram, en welke stations/haltes?

Reputatie 1

Mogelijk heb je een klassewissel gedaan van 2e klasse naar 1e klasse of andersom. Of je moet met meerdere vervoeders te hebben gereisd zoals Blauwnet, Arriva en Connexxion. Als je met de tram, bus of metro hebt greisd zijn er weer andere tarieven. Of gaat het om een Internationale treinticket van Amsterdam naar Berlijn bijvoorbeeld? Jouw vraag is niet helemaal helder maar anders kun je NS Flex abo altijd weer gaan aanpassen als je het te duur vindt in Mijn NS.

Reageer