beantwoord

waarom staan niet alle IC's naar Brussel in de reisplanner?

  • 23 February 2023
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 3

Als ik een reis naar Brussel met vertrektijd 7.28 opzoek in de reisplanner, zie ik alleen de Thalys. Voer ik dezelfde vertrektijd in met eindbestemming Rotterdam, dan staat de internationale trein er gewoon tussen (zie afbeeldingen). Rara hoe kan dat? Het zou overigens handig zijn als er in de NS international app ook een reisplanner zat, niet alleen een mogelijkheid om kaartjes te kopen. 

 

icon

Beste antwoord door Edwin 23 February 2023, 17:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Is inderdaad een onhebbelijkheidje van de planner. Die pakt standaard de snelste verbinding en kijkt verder nergens naar als je ‘m dat niet vertelt.

Je kunt dit omzeilen door in de opties ‘Verberg treinen met reservering’ aan te zetten. Daarmee verdwijnt Thalys uit de reisadviezen.

Reputatie 7
Badge +3

Bij Opties kunt u aanvinken geen treinen met verplichte reservingen te willen zien, dan geeft de reisplanner geen adviezen met de Thalys aan. 

Reputatie 3

Is inderdaad een onhebbelijkheidje van de planner. Die pakt standaard de snelste verbinding en kijkt verder nergens naar als je ‘m dat niet vertelt.

Je kunt dit omzeilen door in de opties ‘Verberg treinen met reservering’ aan te zetten. Daarmee verdwijnt Thalys uit de reisadviezen.

Inderdaad, dat werkt! Ik zou dit echter wel meer dan een onhebbelijkheidje willen noemen. Het is natuurlijk gewoon een ontwerpfout.

Reageer