Skip to main content

Waarom is het in Almelo zo’n gigantische wandeling van de bushalte naar het ziekenhuis?

 

Dat is het niet. Ten eerste is het mèt omweg maar 271 meter, dat is 3 minuten lopen. Ten tweede is de route van Google Maps niet correct. Je kunt gewoon rechtuit lopen zonder al die rare bochten. Dan is het maar 1 minuut lopen. 


Dat is het niet. Ten eerste is het mèt omweg maar 271 meter, dat is 3 minuten lopen. Ten tweede is de route van Google Maps niet correct. Je kunt gewoon rechtuit lopen zonder al die rare bochten. Dan is het maar 1 minuut lopen. 

Het is niet Google Maps maar de website van NS. En de vraag blijft waarom NS zo’n enorme omweg adviseert, terwijl je, zoals je terecht zegt, rechtuit kunt lopen. De bus stopt voor de deur.


Dat is het niet. Ten eerste is het mèt omweg maar 271 meter, dat is 3 minuten lopen. Ten tweede is de route van Google Maps niet correct. Je kunt gewoon rechtuit lopen zonder al die rare bochten. Dan is het maar 1 minuut lopen. 

Het is niet Google Maps maar de website van NS. En de vraag blijft waarom NS zo’n enorme omweg adviseert, terwijl je, zoals je terecht zegt, rechtuit kunt lopen. De bus stopt voor de deur.

Het is natuurlijk wel Google Maps. NS gebruikt dat gewoon op de website..


Ik denk dat het komt doordat de bushalte aan een busbaan ligt, waardoor Google Maps denkt dat het voor iedereen, en dus ook voor voetgangers, gesloten is. 

Ik heb bij Google Maps gemeld dat er gewoon een stoep langs de busbaan loopt en je er dus wel kunt wandelen, dus hopelijk is het binnenkort aangepast. 


Dat is het niet. Ten eerste is het mèt omweg maar 271 meter, dat is 3 minuten lopen. Ten tweede is de route van Google Maps niet correct. Je kunt gewoon rechtuit lopen zonder al die rare bochten. Dan is het maar 1 minuut lopen. 

Het is niet Google Maps maar de website van NS. En de vraag blijft waarom NS zo’n enorme omweg adviseert, terwijl je, zoals je terecht zegt, rechtuit kunt lopen. De bus stopt voor de deur.

Als je al weet dat je rechtuit komt lopen, waarom open je dit topic dan? Bij de bushalte is immers meteen duidelijk hoe je moet lopen. Niemand kiest dit parcours over de parkeerplaats. De fout zit ook overduidelijk niet bij de NS.


Het topic is 4 uur geleden geopend het kan best zijn dat TS het nu met eigen ogen heeft gezien.

En in de reisplanner staat dat TS om 07:56 aankomt bij de bushalte


 

 

Als je al weet dat je rechtuit komt lopen, waarom open je dit topic dan? Bij de bushalte is immers meteen duidelijk hoe je moet lopen. Niemand kiest dit parcours over de parkeerplaats. De fout zit ook overduidelijk niet bij de NS.

Dat ligt iets anders.

Als je in de Reisplanner kijkt, dan zie je dat je moet uitstappen bij een bepaalde halte en dan nog een paar honderd meter moet lopen. Veel bezoekers van een ziekenhuis zijn geen atleten. Dus dan zoek je meteen naar een andere mogelijkheid, in de hoop dat je een andere bushalte met een kortere looproute vindt. Pas als dat niet lukt, klik je om de looproute te bekijken, en dan pas zie je dat NS je voor het lapje heeft gehouden..


 

 

Als je al weet dat je rechtuit komt lopen, waarom open je dit topic dan? Bij de bushalte is immers meteen duidelijk hoe je moet lopen. Niemand kiest dit parcours over de parkeerplaats. De fout zit ook overduidelijk niet bij de NS.

Dat ligt iets anders.

Als je in de Reisplanner kijkt, dan zie je dat je moet uitstappen bij een bepaalde halte en dan nog een paar honderd meter moet lopen. Veel bezoekers van een ziekenhuis zijn geen atleten. Dus dan zoek je meteen naar een andere mogelijkheid, in de hoop dat je een andere bushalte met een kortere looproute vindt. Pas als dat niet lukt, klik je om de looproute te bekijken, en dan pas zie je dat NS je voor het lapje heeft gehouden..

Heeft nogmaals niks met NS te maken. De NS reisplanner gebruikt een google maps api dus het probleem ligt bij google, niet bij NS.

Zeuren om het zeuren alsof deze community er iets aan kan veranderen


Meldt dit bij Google. Zij zijn de enigen die dit kunnen veranderen.


Dat de fout niet bij de NS zit is niet relevant. De NS heeft gekozen voor deze integratie en is dus ook het eerste aanspreekpunt voor de klant als er iets niet klopt. Als er veel klachten over zijn kan men  bijvoorbeeld overwegen om te kijken of er andere leveranciers van kaarten zijn die betere kwaliteit leveren.


De info tot aan de halte komt van 9292, de kaartinfo van Google Maps. OpenStreetMap (die 9292 gebruikt voor de kaarten) laat je ook omlopen trouwens. 

Eigenlijk moet punt B (huisnummer 1) gewoon een stukje naar linksboven gezet worden, bij de hoofdingang (oranje stippellijn) en dat kan de NS niet aanpassen.

Overigens komt de looproute bij 9292 wél weer van Google (moest daar toestemming voor geven) 

Denk dat die route gebaseerd is op Google StreetView, want daarmee kom je niet bij de hoofdingang, al lijkt me dit wel duidelijk (rechts de bushalte, links de ingang van het ziekenhuis).

 


 

 

Als je al weet dat je rechtuit komt lopen, waarom open je dit topic dan? Bij de bushalte is immers meteen duidelijk hoe je moet lopen. Niemand kiest dit parcours over de parkeerplaats. De fout zit ook overduidelijk niet bij de NS.

Dat ligt iets anders.

Als je in de Reisplanner kijkt, dan zie je dat je moet uitstappen bij een bepaalde halte en dan nog een paar honderd meter moet lopen. Veel bezoekers van een ziekenhuis zijn geen atleten. Dus dan zoek je meteen naar een andere mogelijkheid, in de hoop dat je een andere bushalte met een kortere looproute vindt. Pas als dat niet lukt, klik je om de looproute te bekijken, en dan pas zie je dat NS je voor het lapje heeft gehouden..

Heeft nogmaals niks met NS te maken. De NS reisplanner gebruikt een google maps api dus het probleem ligt bij google, niet bij NS

Het probleem ligt wel degelijk bij NS: als ik in de NS app een reis van m'n huisadres naar Amersfoort Centraal plan begint de looproute in het park achter m'n huis. Als ik het op Google Maps plan begint hij gewoon in de straat bij de voordeur.

Als je doorklikt uit de NS app zie je dat die ook niks met het huisnummer doet, de route wordt alleen vanuit de opgegeven straat gepland.


De NS reisplanner geeft inderdaad vaak rare adviezen als looproute.

Als je nog een stuk moet lopen ben je beter af door gewoon zelf naar Google Maps te gaan.


Ik plan ze ook rechtstreeks op googlemaps.


Rechtstreeks via Google Maps met openbaar vervoer naar ZGT Almelo (Zilvermeeuw 1 wordt automatisch ingevuld)…

Dit ligt dus aan Google, de NS kan daar weinig aan doen.

Plannen naar een ‘beter’ huisnummer (Zilvermeeuw 116) levert niet veel zinnigers op (290m lopen)

Denk dat Google gewoon de busbaan moet aanpassen naar ‘ook voor voetgangers’ o.i.d.


Reageer