beantwoord

1 minuut overstap den haag centraal

  • 26 January 2024
  • 24 reacties
  • 199 Bekeken

Waarom heb je als je van/naar Utrecht reist op Den Haag centraal een 1 minuut overstap op de sprinter en andersom op de IC? Zeker op vrijdag omdat er door bezuinigingen minder ICs rijden is dit ronduit asociaal van de NS.

En natuurlijk wacht de trein waarop je moet overstappen niet. Rennen en hopen, een goed plan volgens NS.

icon

Beste antwoord door Bemined 26 January 2024, 17:13

Bekijk origineel

24 reacties

En niet te vergeten dat de volgende sprinter pas 20 minuten later komt en de volgende IC 30 minuten

Hallo JaD1999 en welkom bij de NS Community,

 

Om welke reis gaat het precies?

Hallo JaD1999 en welkom bij de NS Community,

 

Om welke reis gaat het precies?

Utrecht - Delft en omgekeerd

Reputatie 7
Badge

Is dit een reis die je in de reisplanner gepland hebt, of is dit een aansluiting op een trein die je graag wilt hebben?

1 minuut overstap zal namelijk nooit uit de planner komen.

Is dit een reis die je in de reisplanner gepland hebt, of is dit een aansluiting op een trein die je graag wilt hebben?

1 minuut overstap zal namelijk nooit uit de planner komen.

Deze aansluiting bestond jarenlang voordat de NS deze verkort heeft tot 1 minuut.

Reputatie 7
Badge

Dus is het nu geen aansluiting meer.

En je kan moeilijk uitleggen dat 30 minuten wachten op een van de meest gebruikte overstaps van die sprinter een goed idee is.

De overstap van 1 minuut is niet het advies wat onze Reisplanner geeft. Ik snap dat je deze liever wel haalt, maar dat is bijna onmogelijk. De overstap van 21 minuten is helaas wel het advies wat wij geven.

Dus is het nu geen aansluiting meer.

Kan ik GTBV vragen nu ik 30 minuten later in utr kom? Natuurlijk niet. De NS naait graag sprinterreizigers, die zijn tenslotte derderangsburgers.

Reputatie 7
Badge

 

 

20 minuten wachten is onacceptabel aangezien dit een paar jaar geleden geen probleem was en alleen bedacht is om de meer betalende reizigers naar amsterdam een extra IC verbinding te geven

En het is 30 minuten in de andere richting, nog erger.

En hier betaal je in de spits de hoofdprijs voor

Reputatie 7
Badge

En het is 30 minuten in de andere richting, nog erger.

Nee, dat is het niet. 21 minuten en die trein staat er al ruim van te voren, dus je zit meestal nog binnen ook.

 

Verder ga ik er niet op in.

Op maandag tm donderdag is dit geen probleem maar de NS heeft juist besloten op vrijdag de treinen die wel aansluiten op de sprinters te schrappen om geld te besparen

Het is wel erg vervelend als je jarenlang deze rit zonder veel overstaptijd kon maken. Ik zal je signaal doorzetten dat je dit liever zoals vroeger ziet. Helaas zal dat op korte termijn niet veranderen. Een claim indienen kan alleen als je meer dan 29 minuten vertraging hebt op het reisadvies wat onze Reisplanner geeft.

En het is 30 minuten in de andere richting, nog erger.

Nee, dat is het niet. 21 minuten en die trein staat er al ruim van te voren, dus je zit meestal nog binnen ook.

 

Verder ga ik er niet op in.

Als je richting Utrecht gaat is het toch echt 30. De sprinter komt 24/54 aan, de IC gaat een minuut later.

Reputatie 7
Badge

Als ik nu Utrecht-Delft plan dan zie ik o.a. een overstap in Rotterdam van 11 minuten met een totale reisduur van 1 uur en 1 minuut.

Ik probeer ook een voorbeeld te vinden van 30 minuten overstaptijd, maar deze kan ik niet vinden, JaD1999. Hoe laat is dit het geval?

Laat dat maar zitten, via rdam is idd sneller. Je hebt gelijk.

Gelukkig was de IC 3 min te vroeg in Den Haag dus dit keer ging het goed met overstappen

 

Utrecht - Delft en omgekeerd

Ik vrees dat dat een niet zo gangbare aansluiting is waar in de planning geen rekening mee gehouden wordt. Of het wel of niet aansluit berust dan op toeval.

Reputatie 7

Vanuit Delft had tram 19 op station Den Haag Ypenburg ooit een prima aansluiting op de sprinters richting Gouda maar deze overstap is vakkundig om zeep geholpen.

Bus 455 uit Delft had op station Zoetermeer een redelijke aansluiting richting Gouda maar die is nu ook erg krap (of ruim) geworden. De rijtijden van de bus zijn krap en in de spits nauwelijks haalbaar: in het centrum van Pijnacker wordt vaak vertraging opgelopen. 

Vanuit Delft had tram 19 op station Den Haag Ypenburg ooit een prima aansluiting op de sprinters richting Gouda maar deze overstap is vakkundig om zeep geholpen.

Ook die aansluiting zal puur op toeval berust hebben maar niet gepland zijn.

Ik vermoed dat dit vanwege de werkzaamheden in Schiphol is, de intercity uit Schiphol via Den Haag naar Dordrecht rijdt hierdoor op andere tijden waardoor ook de sprinters van :11/41 5 minuten eerder moeten vertrekken en de overstap vervalt. Vanaf vrijdag 9 februari is de overstap in Den Haag weer 5 minuten zoals normaal.

Reageer