De 10 minuten dienstregeling lijkt tussen utrecht en schiphol maar biet op gang te komen. Ze rijden nu ook niet elk kwartier, maar de ene keer om de 20 en de andere keer om de 10 minuten. Ik krijg er ook geen melding meer van omdat dit blijkbaar voortaan standaard in de dienstregeling staat. Is het dan niet makkelijker om terug te gaan naar de oude dienstregeling en de treinen gewoon elk kwartier te laten rijden?
NS geeft aan met personeelsgebrek te maken te hebben en deze verbinding wordt daardoor minder frequent. Het is niet altijd duidelijk hoe, de reisplanner raadplegen is het enige werkbare advies. Hoe tijdelijk het is, weten we niet.
Het kenmerk van dit soort metro-achtige verbindingen is dat het een kwestie is van ga maar naar het perron en de trein komt zo. Dat kan nu niet helemaal waar worden gemaakt.
Het lijkt me wijs om hier als eerste in te knijpen als er ingegrepen moet worden.
Logische plek om hier als eerste te snijden ja en nu gebeurt dat tenminste op een consistente manier (eerder werden reizigers op Veenendaal-De Klomp niet zo blij van het wisselend wel/niet rijden van hun aansluiting).
Wel jammer is dat het nu puur gebeurt door een trein in de doordeweekse dienst er tussenuit te laten vallen in plaats van helemaal naar het weekendpatroon te wisselen waarin het aantal treinen gelijk is maar de verdeling over het uur beter dan het 20/10 interval dat nu ontstaat.
Aan de andere kant: op zo'n simpele manier schrappen maakt opschalen als het weer kan ook makkelijker. Maar dan zit je nu wel nog even met ongelukkige aansluitingen van 20 minuten vanaf kwartiersdiensten in bepaalde gevallen.
Heeft ook te maken met verdere aansluitingen/treinpaden, mn tussen S´hol en Rtm. Zelfs de stoppertjes dHaag-Rtm blijken hierdoor deels verschoven.
Verrassen kan het amper-werd aan alle vaste klanten gemaild en kwam zelfs gisrr op de radio bij de verkeersberichten
De 10 minuten dienstregeling lijkt tussen utrecht en schiphol maar biet op gang te komen. Ze rijden nu ook niet elk kwartier, maar de ene keer om de 20 en de andere keer om de 10 minuten.
NS houdt om politieke redenen tot de laatste snik vast aan die 10-min diensten (althans op papier) hoewel ze gezien het sterk gedaalde aantal intercity-reizigers inmiddels overbodig zijn.
NS en ProRail hebben jarenlang in politiek Den Haag gezeurd om vele honderden miljoenen om de infra te verbouwen voor die 10-min diensten en dan kun je nu niet zonder gezichtsverlies zeggen dat ze niet meer nodig zijn. De overheid zal zich in dat geval wel drie keer bedenken om nog geld te steken in nieuwe infra projecten.
Die 10 minuten dienstregeling is nu overbodig. Geld kan beter aan andere zaken besteed worden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.