13 en 15 september ook geheel geen NS-treinen | NS Community

13 en 15 september ook geheel geen NS-treinen

  • 8 September 2022
  • 22 reacties
  • 3069 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Ik las gisteren op teletekst (ja dat bestaat nog) dat 13 en 15 september ook een landelijke staking wordt omdat NS weigert treinen te rijden op plekken waar het wel kan. 

Op deze dagen zou niet in West en Noord-west worden gestaakt. Ik ben dus benieuwd of ondermeer de Thalys en Eurostar op deze dagen wel rijden.


22 reacties

Ik weet niet waar je dit op teletekst hebt gelezen, maar vanuit de NS is er nog niks gecommuniceerd over de gevolgen voor 13 en 15 september. Dit zal hoogstwaarschijnlijk een voorbarige conclusie zijn geweest van de instantie die het geplaatst heeft, ik begrijp de NOS volgens Olaf93.

Wat betreft de Thalys en Eurostar, zie https://www.nsinternational.com/nl/actuele-reisinformatie#Staking_vrijdag_9_september voor de meest actuele informatie betreffende internationale treinen.

Reputatie 6

Ik weet niet waar je dit op teletekst hebt gelezen, maar vanuit de NS is er nog niks gecommuniceerd over de gevolgen voor 13 en 15 september. Dit zal hoogstwaarschijnlijk een voorbarige conclusie zijn geweest van de instantie die het geplaatst heeft, ik begrijp de NOS volgens Olaf93.

Wat betreft de Thalys en Eurostar, zie https://www.nsinternational.com/nl/actuele-reisinformatie#Staking_vrijdag_9_september voor de meest actuele informatie betreffende internationale treinen.

Nou, het staat bijna letterlijk in de mail die ik heb gekregen van NS over stakingen dat ook 13 en 15 september er grote impact zal zijn op treinvekeerd in heel Nederland. Er is dus wel iets gecommuniceerd.

 

Reputatie 7
Badge +1

Bij de vorige staking in Midden Nederland (Utrecht) werd ook de complete treindienst eruit gehaald. Ik ga er dan ook zelf voorlopig van uit dat zowel op 13 als op 15 september geen treinen rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Het bewijs net op Twitter gevonden. 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Dit wordt ook door NOS geschreven toch? De tekst is in ieder geval vergelijkbaar met die uit het bericht van de website.

Reputatie 7
Badge +1

Dit wordt ook door NOS geschreven toch? De tekst is in ieder geval vergelijkbaar met die uit het bericht van de website.

Maar er staat wel Volgens de NS is er geen mogelijkheid………. en De aankondiging van de NS…...

Ik neem dan toch echt aan dat NOS wel degelijk contact heeft gehad met NS.

Reputatie 7
Badge +1

Dat stond inderdaad ook in het artikel van de NOS, maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat het nieuwsbericht van NS verkeerd is geïnterpreteerd.

Al lijkt het er inderdaad op dat er contact is geweest tussen de NOS en NS.

Badge +3

De enige pagina die de NS nog beheert op Teletekst is 751 en daar staat morgen (9 september) geen treinen.

Zag vanochtend wel een woordvoerder van NS (Oscar van Elferen) in het journaal die beweert wat de NOS ook meldt (geen treinen tijdens de komende drie stakingsdagen).

Zie https://www.npostart.nl/nos-journaal/08-09-2022/POW_05155487 op 2:40 (na de mening van Henri Janssen van FNV Spoor).

Reputatie 7
Badge +1

Ik vond net via somda ook de aankondiging op treireiziger.nl. Ik zou nu toch wel eens een verklaring vanuit NS willen ontvangen. Iedereen weet het dus, behalve NS zelf 😀.

 

https://www.treinreiziger.nl/ns-dreigt-treinverkeer-drie-dagen-stil-te-leggen-bij-staking/

Reputatie 7
Badge +3

Bewijs geleverd, Oscar zegt het en daar baseert NOS zijn artikel en wat er op teletekst staat op. 

Reputatie 7
Badge +1

Dan heeft NS intern en naar reizigers dus wat anders vermeld dan dat zij aan de NOS hebben verteld. 

Waarom? In het nieuwsbericht op de website had men dan toch direct kunnen vermelden dat er die dagen niets gaat rijden als er stakingen zijn?

Dit schept alleen maar weer verwarring.

Badge +3

Dan heeft NS intern en naar reizigers dus wat anders vermeld dan dat zij aan de NOS hebben verteld. 

Waarom? In het nieuwsbericht op de website had men dan toch direct kunnen vermelden dat er die dagen niets gaat rijden als er stakingen zijn?

Dit schept alleen maar weer verwarring.

Vind het ook nogal hypocriet dat de FNV vindt dat er van alles kan rijden, terwijl ze waarschijnlijk in hun nopjes zijn als dat niet zo is.

Dan heeft NS intern en naar reizigers dus wat anders vermeld dan dat zij aan de NOS hebben verteld. 

Waarom? In het nieuwsbericht op de website had men dan toch direct kunnen vermelden dat er die dagen niets gaat rijden als er stakingen zijn?

Dit schept alleen maar weer verwarring.

Het is natuurlijk nog helemaal niet zeker of er dan nog überhaupt gestaakt wordt 

Reputatie 7
Badge +4

Interrail gaf door dat Thalys en Eurostar rijden vanaf Brussel, De ICE met de helft minder treinen en zonder te stoppen binnen Nederland na Amsterdam. 

 

Voor wat het waard is, het lijkt plausibel.

 

De onderhandelingen zijn mislukt, daarmee is de kans groter dat er wel gestaakt wordt.

Reputatie 7
Badge +1

Het is natuurlijk nog helemaal niet zeker of er dan nog überhaupt gestaakt wordt 

Daarom schreef ik ook als er stakingen zijn.

Precies zoals NS het dus ook aan de NOS heeft gemeld: Dat er is besloten om tijdens alle stakingsdagen geen treinen te laten rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Dan heeft NS intern en naar reizigers dus wat anders vermeld dan dat zij aan de NOS hebben verteld. 

Waarom? In het nieuwsbericht op de website had men dan toch direct kunnen vermelden dat er die dagen niets gaat rijden als er stakingen zijn?

Dit schept alleen maar weer verwarring.

Vind het ook nogal hypocriet dat de FNV vindt dat er van alles kan rijden, terwijl ze waarschijnlijk in hun nopjes zijn als dat niet zo is.

 

Natuurlijk is dat hypocriet maar dat behoort natuurlijk wel bij het spel. NS gooit nu alles plat en niet de vakbonden. Maar op twitter wordt nu dus nog steeds vermeld dat als er dinsdag en donderdag gestaakt wordt er mogelijk wel treinen rijden. Dat is dus echt de reiziger op het verkeerde been zetten.  

Reputatie 6

Dan heeft NS intern en naar reizigers dus wat anders vermeld dan dat zij aan de NOS hebben verteld. 

Waarom? In het nieuwsbericht op de website had men dan toch direct kunnen vermelden dat er die dagen niets gaat rijden als er stakingen zijn?

Dit schept alleen maar weer verwarring.

Vind het ook nogal hypocriet dat de FNV vindt dat er van alles kan rijden, terwijl ze waarschijnlijk in hun nopjes zijn als dat niet zo is.

 

Natuurlijk is dat hypocriet maar dat behoort natuurlijk wel bij het spel. NS gooit nu alles plat en niet de vakbonden. Maar op twitter wordt nu dus nog steeds vermeld dat als er dinsdag en donderdag gestaakt wordt er mogelijk wel treinen rijden. Dat is dus echt de reiziger op het verkeerde been zetten.  

Terwijl in de mail die ik kreeg als NS klant, al wordt geadviseerd voor die dagen alternatief vervoer te regelen of reis uit te stellen

Badge +3

Terwijl in de mail die ik kreeg als NS klant, al wordt geadviseerd voor die dagen alternatief vervoer te regelen of reis uit te stellen

Wel zo verstandig, ook al staat daar niet expliciet in dat er helemaal niets zal rijden.

De vorige keer was er nog een Schiphol - Amsterdam C pendeldienst, en deze keer lijkt het erop dat er nog iets (gepland) rijdt tussen Utrecht C - Amsterdam Z - Schiphol.

Dus morgen kan je gewoon vanuit bijv. Driebergen-Zeist (overnachtingsadresje) met een bus naar Utrecht C  en dan de trein naar Airport.

Helemaal niets van/naar Schiphol is blijkbaar door een rechter verboden?

Reputatie 7
Badge +1

Helemaal niets van/naar Schiphol is blijkbaar door een rechter verboden?

Ik heb eens wat rondgezocht, en kwam op dit artikel van de NOS uit:

https://nos.nl/artikel/2286349-rechter-verbiedt-ov-staking-rond-schiphol-er-moeten-treinen-rijden

Ik vermoed dat dit nu dus ook weer geldt?

Reputatie 7
Badge +3

De vorige keer was er nog Schiphol - Amsterdam C en deze keer lijkt het erop dat er nog iets rijdt tussen Utrecht C - Amsterdam Z - Schiphol.

Vorige keer reden er nog sprinters tussen Schiphol en Amsterdam op de dag dat het treinverkeer landelijk stil lag (staking in regio Midden).

Op de dag dat er in regio Noord-West werd gestaakt gingen er treinen naar Utrecht (en verder), sprinters naar Almere Oostvaarders en ook veel treinen van Den Haag naar Groningen / Leeuwarden, maar die zullen door personeel van andere standplaatsen zijn gereden, toen was het landelijk stilgelegd.. 

 

Badge +3

Ik heb eens wat rondgezocht, en kwam op dit artikel van de NOS uit:

https://nos.nl/artikel/2286349-rechter-verbiedt-ov-staking-rond-schiphol-er-moeten-treinen-rijden

Ik vermoed dat dit nu dus ook weer geldt?

Dank, dat dus (uitspraak 2019)

 

Reageer