Skip to main content

Het is inmiddels de 3e dag dat er een wisselstoring gaande is op Roosendaal - Dordrecht, gaat dit iedere keer om dezelfde wissel of is het heel toevallig elke keer een andere? Er lijkt daar altijd wat mis te gaan…

Het ging zo goed, maar Augustus lijkt weer een pechmaand voor het Zuid-Westen.

Er was gelijktijdig een melding van een wisselstoring op de hogesnelheidslijn. Ik heb zo'n gevoel dat er dus helemaal geen wisselstoring was tussen Dordrecht en Roosendaal, maar dat men enkele treinen geschrapt heeft om ruimte te maken voor omgeleide hogesnelheidstreinen.

Er was gelijktijdig een melding van een wisselstoring op de hogesnelheidslijn. Ik heb zo'n gevoel dat er dus helemaal geen wisselstoring was tussen Dordrecht en Roosendaal, maar dat men enkele treinen geschrapt heeft om ruimte te maken voor omgeleide hogesnelheidstreinen.

Lijkt me sterk dat dat nu nogsteeds het geval is 😃, maar het zal nu wel een wissel zijn in Roosendaal...

Ik ben in Dordrecht op de intercity van 17.37 uur naar Vlissingen gestapt die is gestrand op station Oudenbosch. Alle reizigers werden daar gedumpt. Geen trein, geen bus. Zoek het maar uit. De trein reed terug naar Lage Zwaluwe. Ik ben vanaf ongeveer 100 meter vanaf het station bij een bushalte met de lijnbus naar Oud Gastel gereisd en daar weer overgestapt op een andere lijnbus naar Roosendaal en vanaf daar weer mijn reis vervolgd. Totale vertraging “slechts” een uur. Soms denk je dat het bij de spoorwegen niet nog erger kan, maar dan blijkt het toch wel zo te zijn.

Je gevoel klopt dus niet.

Je hebt het nu over een andere storing, er zijn vandaag twee wisselstoringen gemeld op dit traject, toen dit bericht geplaatst werd stond alleen de eerste storing er nog maar op.

Inmiddels is het de 4e dag op rij met een storing...

Daar word je ook knap gestoord van.

Overigens gaat het hier niet eens is om kleine storingen maar storingen die gewoon een kwart tot de helft van een dag innemen...

Vandaag is het dus geen wisselstoring maar een seinstoring. Duurt ook weer gelijk tot 12.30 uur.

Vandaag is het dus geen wisselstoring maar een seinstoring. Duurt ook weer gelijk tot 12.30 uur.

Ja maar het is wel de 4e storing op rij :)

Lezen kunnen we allemaal wel, mag ik hopen.

Ja maar het is wel de 4e storing op rij :)

Lezen kunnen we allemaal wel, mag ik hopen.

Het houdt niet op daar in die regio inderdaad. Zijn wel minder intercity's dus ik neem er rijdt nog één intercity en één stoptrein per uur.

Twee stoptreinen per uur in het weekend? Grapjas.

Twee stoptreinen per uur in het weekend? Grapjas.

Foutje bedankt, ik heb het aangepast. Niet goed gekeken.

Het houdt niet op daar in die regio inderdaad. Zijn wel minder intercity's dus ik neem er rijdt nog één intercity en één stoptrein per uur.

Inmiddels zijn het weer geen treinen…

Ze weten ook niet wat ze willen hé 😂.

08:00 - Geen intercity's

09:30 - Minder intercity's

11:00 - Geen treinen

Za 12.30

Inmiddels is de seinstoring opgelost maar zijn er nu weer herstelwerkzaamheden uitgebroken.

Za 13.00

En die herstelwerkzaamheden zijn nu uitgebreid tot de rest van de dag

Je gevoel klopt dus niet.

Het is eigenlijk prettig dat je via HSL en/of Dordrecht - Roosendaal alternatieven hebt. Dat maakt het Nederlandse spoornet robuuster.

Vergelijkbaar met Zwolle - Lelystad en/of Zwolle - Amersfoort. Tenzij de storing voor de brug is....

Za 12.30

Inmiddels is de seinstoring opgelost maar zijn er nu weer herstelwerkzaamheden uitgebroken.

Za 13.00

En die herstelwerkzaamheden zijn nu uitgebreid tot de rest van de dag.

Tenminste tot 2.00 uur vannacht.

Dat " tenminste" is ook geen goed teken. Nu slechts 1x per uur een sprintertje van Roosendaal naar Dordrecht. Kennelijk kan er wel een sprinter langsrijden maar geen IC?

Sorry hoor maar er is echt altijd wel wat aan de hand op het spoor in de Zuidwesthoek van Nederland. Ik kijk altijd met spanning op de planner wat er nu weer aan de hand zal zijn. Dat het aantal dagen achtereen probleemloos loopt is zeldzaam. Je zou toch wat anders mogen verwachten in dit welvarend en strikt georganiseerde land.

Tussen Roosendaal en Breda pendelen nu vanwege het busvervoer tussen Breda en Tilburg twee kleine sprintertjes heen en weer ipv een normale intercity. 

En over drie weken is er groot onderhoud gepland op deze lijn, dan ligt Lage Zwaluwe - Roosendaal er twee weken uit.

En over drie weken is er groot onderhoud gepland op deze lijn, dan ligt Lage Zwaluwe - Roosendaal er twee weken uit.

Hierbij heb je dan wel de zekerheid.

Zekerheid dat er geen treinen zullen rijden 😅.

Morgenochtend zal een gedeelte van de Zeeuwse Lijn er ook weer uitliggen.

Zuidwest staat er weer goed bij 😆.

Vorig jaar was er ook langere tijd onderhoud en spoorvernieuwing bij Zevenbergen door verzakte ondergrond en problemen met waterafvoer.

Treinen passeren Zevenbergen sinds die tijd op een sukkeldrafje.

En bij Oudenbosch was er gedoe met overwegen waardoor er langere tijd busvervoer was.

Mijn hemel wat een onkunde zeg.

Het is voorbij 🥳 

De boel ligt weer plat, nu vanwege een defecte trein. Die smoes hadden we de laatste tijd niet meer gehad.

Die storing was binnen 3 minuten weer afgemeld: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/55218-2-september-2024-defecte-trein-dordrecht-roosendaal

Reageer