Ik reis sinds augustus vorig jaar met de trein en er zijn steeds meer ding waar ik en meer reizigers zich aan beginnen te ergeren.
- de snelheid op het traject tussen leiden en woerden is echt om van te janken. Ik hoor veel verhalen over de slappe ondergrond, maar tussen Woerden en Gouda heeft de zelfde slappe ondergrond en daar rijden treinen wel gewoon met 140 km/u. Waarom is het spoor daar wel is goede staat en is het spoor tussen Alpen en Woerden zo slechte staat?
- Op dit moment rijd er Slt als intercity tussen leiden en Utrecht dit komt door de afwezigheid van de ddz. Ik hoorde dat dit met ingang van de nieuwe dienstregeling niet meer gaat veranderen. Een grote afgang als je het mij vraagt. Het is een intercity dan verwacht ik ook gewoon een fatsoenlijke trein met minstens WiFi. Veder ziende stoelen er uit alsof ze van leer zijn maar voelen aan als hout. Als je een gemiddelde lengte hebt dan ben je verplicht om op een klapstoel te gaan zitten omdat je daar tenminste beenruimte hebt. Waarom kiest de Ns hier voor?
- Veel te weinig zitplaatsen in de spits. Tussen leiden en Utrecht reed er ddz toen was de capaciteit nog goed. Sinds de komst van de Slt hier is dat verleden tijd. Elke ochtend en avond mag je weer lekker gaan staan. Je dag kan niet beter beginnen!
- Veel jeugd die zwart reist. Deze mensen zitten vaak zonder mondkapje in de 1e klas. Dit probleem is vooral tussen Alpen aan de Rijn en Bodegraven. Waarom doet de conducteur daar niks aan? Een oplossing hier voor vinden is volgens mij niet heel moeilijk. Door regelmatig te controleren leren ze het vanzelf wel af.