De reisplanner geeft aan dat de sprinter tussen Utrecht en Den Bosch vandaag maar 1x per uur rijdt. Klopt dit, of ligt het aan een storing in de reisinformatie? Ik zie namelijk nergens een storing of melding die dit ongebruikelijke interval verklaart. Standaard is 2x per uur per richting.
Bladzijde 2 / 2
@Marcel Stroo
De vraag is of dat verhaal nog wel waar is. De sprinterreiziger betaalt per kilometer gemiddeld een fors hogere prijs dan de intercityreiziger. Daarnaast zijn veel intercity's buiten de spits momenteel vaak dramatisch slecht bezet terwijl de sprinters veelal wel weer op het pre-corona niveau zitten.
Verder zijn lagere frequenties bij lange afstanden relatief minder een probleem. Een stadsbus die om het uur gaat is een probleem, een vliegtuig dat drie keer per dag naar Wenen gaat niet.
Geloof niet dat deze vergelijking opgaat. Je hebt het over twee verschillende manieren van vervoer. Oftewel appels en peren.
toch klopt het denk ik wel. als je een langere reis maakt is wachten op een trein veel minder irritant dan voor een reis van een paar minuten, omdat het er percentueel minder inhakt.
Goedemorgen,
De reisplanner geeft aan dat de sprinter tussen Utrecht en Den Bosch vandaag maar 1x per uur rijdt. Klopt dit, of ligt het aan een storing in de reisinformatie? Ik zie namelijk nergens een storing of melding die dit ongebruikelijke interval verklaart. Standaard is 2x per uur per richting.
Nog steeds absurd dat dit zo slecht gecommuniceerd is met de reiziger…
Fijn dat je wel kan communiceren dat er meer treinen zullen rijden tussen Amsterdam en Zandvoort, maar communiceer dan ook even welke trajecten daar onder zullen lijden.
Vorig jaar was het natuurlijk ook al zo, maar blijkbaar vonden ze het binnen NS wel prima ♂️. Nou ja gelukkig zijn we er in 2026 van af .
"Kijk hoe goed wij bezig zijn!!" is de impressie die ik krijg van NS.
Goedemiddag,
De reisplanner geeft aan dat de sprinter tussen Den Bosch en Utrecht vandaag maar 1x per uur rijdt. De andere sprinter van het uur rijdt niet verder dan Geldermalsen. Klopt dit, of ligt het aan een storing in de reisinformatie? Ik zie namelijk nergens een storing of melding die dit ongebruikelijke interval verklaart. Standaard is 2x per uur per richting.
Goedemiddag,
De reisplanner geeft aan dat de sprinter tussen Den Bosch en Utrecht vandaag maar 1x per uur rijdt. De andere sprinter van het uur rijdt niet verder dan Geldermalsen. Klopt dit, of ligt het aan een storing in de reisinformatie? Ik zie namelijk nergens een storing of melding die dit ongebruikelijke interval verklaart. Standaard is 2x per uur per richting.
Ik zie, als ik die rit plan met alleen sprinters, dat er inderdaad maar 1x per uur en rechtstreekse sprinter rijdt, de andere rit (vertrek xx:49 vanuit Utrecht) is met een overstap in Geldermalsen. De reistijd blijft praktisch hetzelfde.
Wat hier de reden van is, kan ik ook zo gauw niet achterhalen.
De reistijd blijft praktisch hetzelfde.
Ik zou 17 minuten overstaptijd in Geldermalsen niet “praktisch hetzelfde” willen noemen.
De reistijd blijft praktisch hetzelfde.
Ik zou 17 minuten overstaptijd in Geldermalsen niet “praktisch hetzelfde” willen noemen.
Welke overstap van 17 minuten hebben we het over?
Ah, ik plan van Den Bosch naar Utrecht
Ah, ik plan van Den Bosch naar Utrecht
En dat had ik niet gedaan, zie nu ook dat dat inderdaad een pittige overstap is……
Zo te zien omdat de sprinter naar Utrecht vanaf spoor 1 vertrekt en dan heb je veel meer tijd nodig om over te stappen.
Cross-platform gaat in die richting waarschijnlijk niet omdat dan de sprinter naar Tiel of die naar Den Bosch in de weg staat.
Blijft wel vreemd dat er helemaal geen reden voor te vinden is. Vaak heb je nog wel eens werkzaamheden elders waardoor de dienstregeling ook op andere trajecten wijzigt, maar ook die kan ik niet vinden.
Zo te zien gaat de 6000 nu vanaf Utrecht 1 keer per uur naar Tiel ipv Den Bosch. In Tiel is vandaag en morgen Appelpop.
Volgens de website worden daarvoor extra (lange) treinen ingezet door NS en Arriva.
Vreemd dat er 3 treinen per uur naar Tiel gaan voor Appelpop. Ik zou zeggen of 2 of 4 maar een 15-15-30 ritme is niet erg logisch.
Dit is elk jaar met Appelpop: meer treinen naar Tiel en nul communicatie over de gevolgen.
Vreemd dat er 3 treinen per uur naar Tiel gaan voor Appelpop. Ik zou zeggen of 2 of 4 maar een 15-15-30 ritme is niet erg logisch.
Vier treinen per uur naar Tiel zal wel niet lukken vanwege het deels enkelspoor tussen Geldermalsen en Tiel. Daar rijden de treinen ook niet in een 15-15-30 interval, maar meer rond de 20-20-20. Tussen Geldermalsen en Utrecht zal een kwartierdienst wel beter maakbaar zijn.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.