Absurd dat NS niks aangeeft over de staking, één dag tevoren!

  • 25 August 2022
  • 9 reacties
  • 384 Bekeken

Reputatie 1

Eén dag voor de aangekondigde staking op vrijdag in het westen.

 

Eerst maar eens in de NS-reisplanner kijken wat wordt aangegeven.

 

NIETS.

 

Heenreis: normaal.

Terugreis: normaal.

Aankondigingen in planner: noppes.

Aankondigingen via e-post: noppes.

 

Gaat het niet door? Geeft het ook aan.

 

Wat is dit SLECHT.

 

Zelfs 9292 doet dit beter.


9 reacties

Oooh dus 9292 geeft al wel aan welke treinen morgen uitvallen ?

 

De dienstregeling die de NS gaat proberen te rijden zal vanmiddag online komen te staan ent als eerder deze week. Een nieuw plan is niet zomaar eventjes gemaakt daar gaat een hoop aan vooraf qua planningen van materieel en medewerkers.

Maar met zoveel ontevredenheid en frustraties, dan ga je toch gewoon niet meer met de NS heb je ook die frustraties niet.

Reputatie 7
Badge +1

Oooh dus 9292 geeft al wel aan welke treinen morgen uitvallen ?

 

De dienstregeling die de NS gaat proberen te rijden zal vanmiddag online komen te staan ent als eerder deze week. Een nieuw plan is niet zomaar eventjes gemaakt daar gaat een hoop aan vooraf qua planningen van materieel en medewerkers.

Maar met zoveel ontevredenheid en frustraties, dan ga je toch gewoon niet meer met de NS heb je ook die frustraties niet.

Er is voor veel mensen sprake van gedwongen winkelnering.  

Reputatie 7
Badge +4

@Henkpeetersen Er is voor veel mensen sprake van gedwongen winkelnering.  

 

Historisch gezien gaat de vergelijking met gedwongen winkelnering erg mank. Dat was een groot sociaal onrecht en een ernstige vorm van machtsmisbruik dat laat zien waar het toe leidt als werkgevers geen beperkende wetten kennen.

Ik snap best dat u het zo niet bedoelt, maar als geschiedenisman wringt me dit toch echt te veel, ;-) Het is natuurlijk waar dat velen geen alternatief hebben voor de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Het is lastig om nu al een planning te maken als men bij NS niet weet welke werknemers er precies gaan staken.

Reputatie 1

Zoals gebruikelijk: l.e.z.e.n.

Het punt was dat NS totaal niets aangaf van de vrijwel zekere staking morgen.

Zelfs niet bij ‘storingen & werkzaamheden’.

Pas om 18 uur kreeg ik een bericht op mijn telefoon, en zag ik dat er om 16:44 uur een mededeling op de website was verschenen.

De rest van de dag kunnen mensen in de waan zijn gebracht dat er niks aan de hand is.

Leer nou eens NS dat bij problemen, klacht nummer 1 van mensen het gebrek aan INFORMATIE is.

Als ik nu overigens een planning doe lijkt er eens per uur een intercity te rijden. Maar ik durf daar niet erg op te vertrouwen en hij kan erg druk zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals gebruikelijk: l.e.z.e.n.

Het punt was dat NS totaal niets aangaf van de vrijwel zekere staking morgen.

Zelfs niet bij ‘storingen & werkzaamheden’.

Pas om 18 uur kreeg ik een bericht op mijn telefoon, en zag ik dat er om 16:44 uur een mededeling op de website was verschenen.

De rest van de dag kunnen mensen in de waan zijn gebracht dat er niks aan de hand is.

Leer nou eens NS dat bij problemen, klacht nummer 1 van mensen het gebrek aan INFORMATIE is.

Als ik nu overigens een planning doe lijkt er eens per uur een intercity te rijden. Maar ik durf daar niet erg op te vertrouwen en hij kan erg druk zijn.

Nou, nou. NS heeft op verschillende manieren bekend gemaakt dat er gestaakt wordt, wanneer, waar en wat dat betekent voor de dienstregeling. En dat ze niet weten wat het precies betekent voor de dienstregeling, maar dat men rekening moet houden dat er niets zal rijden in de regio's waar gestaakt wordt.

Hoe kun je informatie geven als je als NS nog niet zelf weet wat de precieze impact is.

De enigen die iets over de staking gemist kunnen hebben, zullen zij zijn die niet de Nederlandse taal machtig zijn.

@Henkpeetersen Er is voor veel mensen sprake van gedwongen winkelnering.  

Historisch gezien gaat de vergelijking met gedwongen winkelnering erg mank. Dat was een groot sociaal onrecht en een ernstige vorm van machtsmisbruik dat laat zien waar het toe leidt als werkgevers geen beperkende wetten kennen.

35% van alle reizigers zijn studenten en die zijn verplicht om maandelijks ruim €100 van hun studiefinanciering in te leveren voor een Studenten-OV (ken de voorgeschiedenis hiervan). Voor die groep is er wel degelijk sprake van gedwongen winkelnering, zij het dat ze wel erg weinig betalen. 

@Henkpeetersen Er is voor veel mensen sprake van gedwongen winkelnering.  

Historisch gezien gaat de vergelijking met gedwongen winkelnering erg mank. Dat was een groot sociaal onrecht en een ernstige vorm van machtsmisbruik dat laat zien waar het toe leidt als werkgevers geen beperkende wetten kennen.

35% van alle reizigers zijn studenten en die zijn verplicht om maandelijks ruim €100 van hun studiefinanciering in te leveren voor een Studenten-OV (ken de voorgeschiedenis hiervan). Voor die groep is er wel degelijk sprake van gedwongen winkelnering, zij het dat ze wel erg weinig betalen. 

Studenten OV is niet alleen NS maar alle vervoersbedrijven, dus hoezo noem je dat dan winkelnering ???

TS heeft gewoon gelijk. Wat is er mis met een algemene mededeling in de app en bij verwachte getroffen treinseries dat wegens stakingen in regio X er waarschijnlijk niet of nauwelijks treinen rijden, en om vlak van tevoren in de app te koekeloeren? Of denk ik nu veel te simpel? 

Reageer