beantwoord

Andere dienstregeling? Sprinter Den Haag CS-Amsterdam Centraal

  • 2 September 2022
  • 8 reacties
  • 241 Bekeken

Vandaag (vrijdag 2 september) wordt er plotseling op andere tijden gereden met de sprinter tussen Den Haag Centraal-Amsterdam Centraal. Dit is nu de tweede keer dat dit voor een dag gebeurt, maar kan hier alleen niets over vinden (werkzaamheden, storing, o.i.d.). Wederom lijkt dit alleen vandaag te zijn, aangezien volgende week hij weer op de voor mij bekende tijden vertrekt. Is hier een reden voor? Gebeurt dit standaard op bepaalde dagen? Het zou namelijk handig zijn voor mijn planning om hier rekening mee te kunnen houden.

icon

Beste antwoord door Daniel 2 September 2022, 07:55

Bekijk origineel

8 reacties

Max Verstappen

Reputatie 7
Badge +2

Dit heeft ongetwijfeld met de GP in Zandvoort te maken, daarvoor is een en ander aangepast. Maar wat, dat is bij NS altijd een goed bewaard geheim wat je hooguit met wat geluk uit de planner kunt opmaken.

Reputatie 7
Badge +1

Op twitter stromen de vragen over de gewijzigde dienstregeling binnen. Vaak wordt er wel geantwoord dat dit door de formule 1 komt maar ook regelmatig: Goh ik weet niet waarom deze trein niet rijdt en vervolgens Maandag rijdt deze trein weer wel…... 

 

Reputatie 7
Badge +3

Je zou toch denken NS alle klantenservice / webcare medewerkers vooraf op de hoogte stelt van dit soort dingen waar ze in de loop van hun dienst ongetwijfeld vragen over zullen krijgen. Misschien dat niet iedereen dit dan ook leest. Op Twitter was er in ieder geval een mededeling over.

 

Reputatie 7
Badge +3

Zo is er vandaag een halvering van de treindienst tussen Hilversum en Utrecht. Dat kan in de praktijk heel vervelend uitpakken voor reizigers die met aansluitend OV willen reizen omdat dat uiteraard niet herpland is.

NS is met dit soort dienstregelingswijzigen een organisatie die in de eigen ivoren toren zit zonder na te denken over de consequenties aangaande de aansluitingen met andere vervoerders. NS-ers zouden veel meer oog moeten hebben voor het feit dat NS deel uitmaakt van een OV-systeem en geen geel/blauw eiland is.

Waarom mag de ns zomaar een dienstregeling aanpassen?

Waarom mag de ns zomaar een dienstregeling aanpassen?

Omdat dat geregeld noodzakelijk is, of heb je liever dat treinen dan niet rijden omdat het standaard plan niet uitvoerbaar is door werkzaamheden of grote evenementen.

Vooruit met werkzaamheden kan ik het begrijpen maar evenementen? Serieus waarom moet de forens daar last van hebben, ze verkopen nu nee aan de forens en ja aan de dagjesmensen en evenement organisatie…..

 

Reageer