23.41 uur is natuurlijk vergeleken met elders wel redelijk vroeg. Ik kan me voorstellen dat je in het weekend nog wel wat reizigers voor een wat latere trein kunt vinden. Zoals gezegd, kijk eens of je de sprinter van 0.25 uur kunt door trekken van Zutphen naar Deventer.
Ik vind 23.41 eigenlijk nog redelijk netjes voor Arnhem - Deventer. Er zijn plaatsen vanwaar je na 22.45 al niet meer buiten je eigen regio kunt komen.
Bijv. uit Enschede kom je niet eens meer naar Deventer na 23.04.
Terwijl in omgekeerde richting je nog om 00.30 kan. Anderhalf uur verschil.
In een aantal gevallen betaalt de provincie mee aan een nachttrein, als voorbeeld de nachttrein Nijmegen - Utrecht. Daarover vind ik allerlei berichten dat die niet rendabel is omdat er te weinig reizigers zijn die er gebruik van maken. Dat zal bij een nachttrein Arnhem - Deventer ook en denk ik nog meer het geval zijn.
De vraag in dit geval is welke provincie: Gelderland of Overijssel?
Om terug te komen op de vraag om latere laatste treinen te laten rijden: hoe vaak zul jij er gebruik van gaan maken en zullen er nog 100+ andere reizigers elke keer dat die trein er instappen? Een trein voor 1 persoon laten rijden die blijkbaar niet na een gezellig avondje kan/mag overnachten wordt een duur grapje voor NS.
23.41 uur is natuurlijk vergeleken met elders wel redelijk vroeg. Ik kan me voorstellen dat je in het weekend nog wel wat reizigers voor een wat latere trein kunt vinden. Zoals gezegd, kijk eens of je de sprinter van 0.25 uur kunt door trekken van Zutphen naar Deventer.
In een aantal gevallen betaalt de provincie mee aan een nachttrein, als voorbeeld de nachttrein Nijmegen - Utrecht. Daarover vind ik allerlei berichten dat die niet rendabel is omdat er te weinig reizigers zijn die er gebruik van maken. Dat zal bij een nachttrein Arnhem - Deventer ook en denk ik nog meer het geval zijn.
@mariskah Over meldingen van korte treinen kan ik beamen dat daar echt naar gekeken wordt en feedback van terug komt van de afdeling die zich daar mee bezig houdt binnen de NS. Die meldingen zijn voor elke NS medewerker nml gewoon te zien als deze door het NS personeel gedaan wordt en die komen niet alleen via deze community binnen maar ook geregeld via Hc's.
En als er bij controle van de reizigersgegevens (in en uitcecks) blijkt dat een trein wekelijks veel te vol is over een groter traject dan wordt er gekeken wat er mogelijk is binnen de logistieke mogelijkheden want een treinstel moet er wel zijn. Dit zijn natuurlijk wel trajecten die niet afgaan op een trein die af en toe te vol is en het is ook niet zomaar de volgende week geregeld, daar gaat een aantal weken over heen en het moet wel meerdere keren in dezelfde trein te druk zijn.
Daarbij is het wel zo dat een trein voor een kort stuk te vol niet verlengt zal worden, een klein stukje staan is nu niet meteen een ramp. En er wordt wel uitgegaan van ALLE zitplaatsen en niet gekeken naar het feit dat mensen misschien niet naast een ander willen zitten. Het is en blijft openbaar vervoer.
In- en uitchecks geven goede weergave van aantal reizigers op bepaald traject en bepaalde tijd. Er worden ook relatief veel e-tickets verkocht en die zijn niet tijdsgebonden. Daarnaast heb je in elke trein grijs-en zwartreizigers.
Om terug te komen op de vraag om latere laatste treinen te laten rijden: hoe vaak zul jij er gebruik van gaan maken en zullen er nog 100+ andere reizigers elke keer dat die trein er instappen? Een trein voor 1 persoon laten rijden die blijkbaar niet na een gezellig avondje kan/mag overnachten wordt een duur grapje voor NS.
Laat de moderatoren gerust alles doorzetten in het systeem. Daar vertrouw ik op. Het zou wel erg fijn zijn als er dan binnen niet al te lange termijn reactie terugkomt van hogerhand, waarna de moderatoren waarschijnlijk zeer vaak het antwoord " helaas wordt het niet rendabel geacht en gaat het niet gebeuren" of iets dergelijks onder het topic kunnen zetten en dit afsluiten.
Er zijn hier tal van vragen geweest die doorgezet zijn, waar spoedig op terug zal worden gekomen,vervolgens maanden blijven liggen, waarna iemand vraagt wat de stand van zaken is, en de moderator reageert dat er spijtig genoeg helaas nog altijd geen antwoord is, waarna er weer achteraan gegaan wordt. Tenslotte reageert er niemand meer en gaat het topic het archief in. Een soort eindeloos verhaal. Want dezelfde vraag zal later weer opnieuw door iemand anders gesteld worden.
Dat je nu zo reageert geeft mij meer het idee dat je een glaasje teveel op hebt (bewijs maar dat het niet zo is zou ik zeggen, graag met casenummer van je blaastest en foto van het resultaat).
Haha, een blaastest zou dat inderdaad wel aangeven!
Neemt niet weg dat ik voor verzoeken zoals deze (de dagelijkse laatste trein van Arnhem naar Deventer gaat gewoon om 23:41) het ‘doorzetten’ nogal overbodig vind.
Als ik vanuit Amsterdam na een concert of feestje naar Eindhoven wil betekent dat ook gewoon om 23:40 reizen of een paar uurtjes op Schiphol of zo en dan via Rotterdam met aankomst 6:45 in Eindhoven.
Zeg dan gewoon dat het verzoek kansloos is. Maar goed, als dergelijke verzoeken blijkbaar toch in het systeem terecht komen (en blijven staan todat ze opgelost of terzijde geschoven worden, terugkoppeling krijg je immers niet) vind ik het verder prima.
@Maxime NS het door jou gesuggereerde verzoek voor een wegwerp (of neem mee naar huis) fleece kleedje bij elke 1e klas stoel (of nee wacht, doe de Railcatering terug en dan €5 voor een kleedje bij je koffie en krantje) mag je achterwege laten.
Maar als iemand daar dus om vraagt wordt het serieus in het systeem ‘doorgezet’? Apart, levert een boel verzoeken op die je meteen zou kunnen afwijzen.
Transparant communiceren blijft lastig, want het mag natuurlijk niet negatief zijn (pech voor jou, gaat niet gebeuren). Een vertraagde trein heeft immers ook al lang geen vertraging meer, maar ‘vertrekt over X minuten’ en zo
Ik zal je melding uiteraard wel doorzetten! Wellicht zal er in de toekomst dan nog wel een latere verbinding komen.
Joh (niet tof), maar naar wie of waar is deze melding dan precies doorgezet?
Ik geloof er weinig tot niets van namelijk, dus bewijs van die melding graag @Lorena NS!
Nee. We gaan en hoeven niet te bewijzen dat we feedback doorzetten. Het zou prima kunnen dat het duidelijker is om te zeggen dat er hoogstwaarschijnlijk geen latere verbinding komt, maar denk alsjeblief om onze huisregels en blijf respectvol. Feedback over de dienstregeling kunnen we zonder klantgegevens prima wegzetten in het systeem. Naar van wat ik er van weet worden er analyses uitgedraaid en op basis van de categorisering en wat er verder is ingevuld kan er zeker een actie volgen wanneer er iets terug blijft komen en een aanpassing mogelijk/haalbaar is. Wij krijgen geen terugkoppeling van dergelijke analyses, maar dat betekent niet dat deze niet worden gedaan. Kritisch zijn is helemaal prima, maar baseer het ergens op. Als je er gelukkig van wordt dat zou ik zelfs door kunnen zetten dat je graag bij elke treinstoel een kleedje wilt, voor het geval dat het wat koud is. Wordt doorgezet en gaat door de analyze, komt alleen niets van natuurlijk vanwege de kosten.
@Rene74 Dat klopt, problemen moeten structureel zijn met een bepaalde trein, anders heeft het ook geen enkele zin om een trein te verlengen. Maar een melding die doorgezet wordt daar wordt dus wel serieus naar gekeken en zo'n trein wordt dan gemonitord op het aantal reizigers.
En dan kan het zijn dat er dus bs een ICM-4 ipv een ICM-3 wordt gepland, daarna ben je dan afhankelijk van de materieel loop of dat treinstel er dan ook logistiek is op het gewenste moment want door verstoringen/defecten is het niet vanzelfsprekend dat het juiste treinstel er is. Elke nacht wordt er nog geschoven met de materieel inzet omdat treinstellen niet op de geplande plek staan door wat voor omstandigheid dan ook.
Op de standplaats waar ik werkzaam was waren voor corona geen reserve treinstellen beschikbaar, in de ochtendspits reed alles en na de spits kwamen er wat treinen retour naar het opstelterrein om in de avondspits weer ingezet te worden.
@mariskah Over meldingen van korte treinen kan ik beamen dat daar echt naar gekeken wordt en feedback van terug komt van de afdeling die zich daar mee bezig houdt binnen de NS.
En als er bij controle van de reizigersgegevens (in en uitcecks) blijkt dat een trein wekelijks veel te vol is over een groter traject dan wordt er gekeken wat er mogelijk is binnen de logistieke mogelijkheden want een treinstel moet er wel zijn. Dit zijn natuurlijk wel trajecten die niet afgaan op een trein die af en toe te vol is en het is ook niet zomaar de volgende week geregeld, daar gaat een aantal weken over heen en het moet wel meerdere keren in dezelfde trein te druk zijn.
Hiervan uitgaande lijkt me dat een situatie wel structureel extreem moet zijn om er iets aan te doen. Dat betekent dus dat er ontzettend veel meldingen binnen moeten komen en doorgezet worden over exact hetzelfde specifieke traject of onderwerp. Ik ga er daarom vanuit dat 99.9% van de wensen of opmerkingen niet gehonoreerd zullen worden. En in de praktijk blijkt dat ook.
En dan zijn er nog vele reizigers volgens mij die ook dezelfde vragen en wensen hebben als die op dit forum steeds weer voorbijkomen, maar ze gewoon niet aan NS stellen.
Maar dan kan NS toch ook simpelweg zeggen dat iets volgens NS niet rendabel is/niet voldoende vraag heeft en dat wens niet ingewilligd wordt? Dan blijft er ook geen hoop bij reizigers.
Of iets wel of niet gerealiseerd kan worden in de dienstregeling beslist natuurlijk niet de moderator van het forum.
In dit geval is zoals aangegeven een relatief simpele oplossing om de laatste trein die nu tot Zutphen rijdt (eventueel alleen op vr/za en za/zo) door te trekken tot Deventer. Of dat qua materieelomloop, personeelsrooster en financiën realistisch is kan ik ook niet zien.
Kortom zo'n verzoek kun je alleen doorsturen naar iemand die het wel kan beoordelen.
Maar ik verwijt de moderators dan ook niets..
Ik vraag me wel af of deze manier van communiceren wel zinvol is.
Bijvoorbeeld: Ik ben een paar maanden geleden gestruikeld over een loszittende stoeptegel op het perron, en daardoor op mijn knie gevallen. ik heb nu nog steeds last van mijn knie.Ik heb dat gemeld bij NS, met foto's en al. De standaardreactie was: Wij zetten deze klacht voor u door. Maar NS is helemaal niet verantwoordelijk voor de perrons, dat is ProRail. Kwam ik daarna zelf achter, en had ik als reactie dan wel graag willen horen, ipv zo'n dooddoenertje. Je vraagt je dan wel af: Hoe serieus wordt mijn melding genomen? Niet dus. Overigens ook nooit meer iets van ProRail gehoord na telefoongesprek. Tegels liggen nog steeds los. Pas nog een kind heel hard gevallen erover.
Dat kan je de moderatoren hier niet verwijten. Ze geven iets door maar de verantwoordelijken doen er weinig of niks mee.
Dit was een voorbeeld van een van de vele meldingen waarbij veel reizigers een melding doen, maar het probleem desondanks niet wordt opgelost. Sommige problemen spelen helaas al jaren, zoals je kunt zien en teruglezen op deze community.
@mariskah Over meldingen van korte treinen kan ik beamen dat daar echt naar gekeken wordt en feedback van terug komt van de afdeling die zich daar mee bezig houdt binnen de NS. Die meldingen zijn voor elke NS medewerker nml gewoon te zien als deze door het NS personeel gedaan wordt en die komen niet alleen via deze community binnen maar ook geregeld via Hc's.
En als er bij controle van de reizigersgegevens (in en uitcecks) blijkt dat een trein wekelijks veel te vol is over een groter traject dan wordt er gekeken wat er mogelijk is binnen de logistieke mogelijkheden want een treinstel moet er wel zijn. Dit zijn natuurlijk wel trajecten die niet afgaan op een trein die af en toe te vol is en het is ook niet zomaar de volgende week geregeld, daar gaat een aantal weken over heen en het moet wel meerdere keren in dezelfde trein te druk zijn.
Daarbij is het wel zo dat een trein voor een kort stuk te vol niet verlengt zal worden, een klein stukje staan is nu niet meteen een ramp. En er wordt wel uitgegaan van ALLE zitplaatsen en niet gekeken naar het feit dat mensen misschien niet naast een ander willen zitten. Het is en blijft openbaar vervoer.
Afgezien van die latere trein wil ik graag wel eens weten waar al die meldingen (voor zover ze daadwerkeljk gedaan zijn) heen gaan.
Wishful thinking, maar die meldingen moeten er wel zijn dus niet liegen ‘ik zet het door’ of zo.
Denk dat Edwin en Julian het wel met me eens zijn wat dat betreft. Ik laat het hierbij voor dit moment.
Het is natuurlijk heel fijn als een medewerker van het forum dit voor je ''doorzet', met andere woorden dus doorgeeft in gewoon Nederlands, maar als je constateert dat er met deze meldingen niets gedaan wordt kan ik me voorstellen dat je je afvraagt of ze wel doorgegeven worden. Aan wie dan? En waarom gebeurt er niets mee? Het is voorstelbaar dat er niets gebeurt met een melding van iemand die een latere trein wil om lekker te feesten, maat communiceer daar dan over. Aan de andere kant zijn er al zeer veel meldingen gedaan door veel reizigers over hetzelfde onderwerp zoals te korte treinen op bepaalde trajecten en andere knelpunten. Maar daar gebeurt ook niets mee. Het standaard antwoord is: 'Ik zet het door.' Maar als er vervolgens niets mee gebeurt, is dat niet meer zo geloofwaardig.
Ondanks dat ik de NS verlaten heb kan ik je wel zeggen dat alles waar hier door het treinpersoneel van aangegeven is dat het doorgezet wordt ook daadwerkelijk intern is gemeld op het desbetreffende platform. En er zijn toch regelmatig resultaten geboekt door meldingen door te zetten zoals over een ontbrekende trein bij werkzaamheden, ontbrekende stops en noem het maar op.
Dat je nu zo reageert geeft mij meer het idee dat je een glaasje teveel op hebt (bewijs maar dat het niet zo is zou ik zeggen, graag met casenummer van je blaastest en foto van het resultaat).
Je mag er vanuit gaan dat dit gemeld wordt, dat er bij de NS vervolgens weinig mee zal gebeuren wat betreft vroegere of latere treinen dat denk ik ook met de reden dat de treinen eerder op de avond niet rendabel zijn, daarbij heb je dan ook nog eens een keer te maken met werkzaamheden door Prorail waardoor vaak late treinen niet eens KUNNEN rijden. Er wordt voor elk traject nml vaste nachten gepland voor onderhoud en dat betekend niet dat er elke week tijdens 2 nachten onderhoud gedaan wordt op dat traject maar de mogelijkheid is wel voor het hele jaar gereserveerd.
Afgezien van die latere trein wil ik graag wel eens weten waar al die meldingen (voor zover ze daadwerkeljk gedaan zijn) heen gaan.
Wishful thinking, maar die meldingen moeten er wel zijn.
Denk dat Edwin en Julian het wel met me eens zijn wat dat betreft. Ik laat het hierbij voor dit moment.
De forummedewerkers en webcaremedewerkers geven de meldingen alleen maar door, verder niet. Ze kunnen dan ook niet op voorhand zeggen dat iets gaat gebeuren of juist niet, die beslissing ligt heel wat lagen hogerop.
Het enige wat een medewerker kan doen is een melding aanmaken, die doorzetten naar de betreffende afdeling en that's it. Terugkoppeling is er niet, tenzij er genoeg wensen van dezelfde strekking komen, dan is die terugkoppeling dat er een extra trein gaat rijden.
Whatever. Zolang NS personeel zegt ‘we zetten het door hoor' en dat dus helemaal niet gebeurt.
Laat eerst maar eens zien dat het echt ‘doorgezet’ is, (met een casenummer, en dat krijg je ook niet want is er niet). Tot die tijd ‘liegt’ men, mijn mening.
Waar ging het ook weer over? Oh ja, meer late treinen naar Deventer op zaterdagavond. Succes ermee @Pully
Maar dan kan NS toch ook simpelweg zeggen dat iets volgens NS niet rendabel is/niet voldoende vraag heeft en dat wens niet ingewilligd wordt? Dan blijft er ook geen hoop bij reizigers.
Ik hoorde vaak van mensen in mijn omgeving (voor corona) dat ze de auto pakten naar het theater of voor familiebezoek, want: heen kan je wel met de trein, maar de terugreis is te vroeg ( of er rijdt geen bus meer!) Tja zo hou je in stand dat de laatste treinen zo leeg zijn en er schijnbaar weinig "vraag" is.
Zelfde verhaal met de erg "vroege" laatste trein van Antwerpen naar Breda. Daarom namen veel mensen toch maar de auto voor zowel heen- als terugreis.
Lorena is jou totaal geen verantwoording schuldig Robert. Als er gezegd wordt dat een wens/suggestie wordt doorgezet, kun je erop vertrouwen dat dat gebeurt.
Dat heel veel van die suggesties/wensen niet wordt uitgevoerd, heeft vaak als reden dat het niet rendabel genoeg is.
Doorzetten dat de wens er is, is heel wat anders dan dat de verbinding er komt.
Teleurstellend dat je niet inziet dat dit soort reacties echt niet OK zijn, @Robert B. Of het nu in het 'echte leven' of op een virtuele ontmoetingsplek is, iemand van NS die een vraag behandelt op zo'n manier voor leugenaar uitmaken is gewoon niet normaal.
De leugen in dezen is dat er verder geen enkele actie ondernomen zal worden door @Lorena NS
En als ze wel ook maar iets ‘doorgezet’ heeft (graag een latere trein Arnhem - Deventer op zaterdag) dan laat dat maar zien graag.
Niets tegen Lorena, maar laat maar eens zien wat er precies ‘doorgezet’ is als melding. Dat zal waarschijnlijk ongeveer niets zijn, en dus een leugen.
Die melding is er dus helemaal niet, en daarbij is het dus onwaar want ‘namens jou doorgezet’ kan ook niet zonder dat men weet wie jij eigenlijk bent (men wil NAW en geboortedatum ook al doen die er totaal niet toe, maar het systeem vereist dat)
Het spijt me @Julian, dit gaat nergens over maar dat begrijp je zelf ook wel. Die extra trein komt er niet ook al vinden alle forum/community bezoekers en moderators (we zetten het door hoor!) daar iets van.
Graag dus enig bewijs van de melding (die er dus niet is volgens mij). Tot die tijd mag ik zeggen dat men liegt. Dat er niets mee gedaan wordt is prima, maar dan niet zeggen dat er een melding in het systeem zit (die er niet is).
Doorzetten dat de wens er is, is heel wat anders dan dat de verbinding er komt.
Teleurstellend dat je niet inziet dat dit soort reacties echt niet OK zijn, @Robert B. Of het nu in het 'echte leven' of op een virtuele ontmoetingsplek is, iemand van NS die een vraag behandelt op zo'n manier voor leugenaar uitmaken is gewoon niet normaal.
Dat lijkt me werkverschaffing want die verbinding is er al om 0.24 uur.
Haha ik zie hem, helemaal goed!
Nu TS nog na het stappen of concert/theater van Arnhem naar Deventer als ‘doorgezet’ verzoek (wellicht ooit)