Basisdienstregeling Kerstlockdown | NS Community
beantwoord

Basisdienstregeling Kerstlockdown

  • 18 December 2021
  • 28 reacties
  • 712 Bekeken

Hallo,

Dit onderwerp maak ik om een belangrijke vraag/onderwerp te bespreken

Nu dat het hele land in lockdown gaat en er bijna niks te doen is, gaat de NS dan ook weer de basisdienstregeling invoeren in nederland?

Dus alleen sprinters en bijna geen intercity’s? Halfuursdienst?

Ik zou dit graag willen weten of dit weer ter sprake komt nu dat er lockdown is.

 

icon

Beste antwoord door Momo 18 December 2021, 20:16

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 6
Badge

NS kan extreem snel omschakeling. De aangepaste dienstregeling zoals we die kennen bij extreem weer, wordt in een halve dag uitgerold. Dat is iets waar spoorbedrijven elders in de wereld wel eens hun verwondering over hebben uitgesproken: dat het zo snel kan.

Nu is vooral de vraag wat de maatregelen gaan brengen qua reisgedrag In de kerstvakantie zijn er altijd weinig reizigers en daar wordt de materieelinzet ook op aangepast tegenwoordig. Heel veel minder dan dat kun je niet rijden, tenzij je grootschalig treinen gaat schrappen. Of dat nodig is kan dan mooi in de vakantie bekeken worden. Tegen die tijd weet je ook hoelang de overheid iedereen binnen wil blijven houden. In de tussentijd worden spitstreinen er al uitgehaald. Zie de persberichten van afgelopen week.

In de tussentijd worden spitstreinen er al uitgehaald. Zie de persberichten van afgelopen week.

Dat is slechts een deel van de spitstreinen. 

Reputatie 7
Badge +1

Maar zonet zag ik dat van de stoppertjes den Hg-Rotjeknor al de helft is weggehaald-steeds met '’cancellation'’ als reden erbij. Dus de treintjes die extra enkel rijden ma-vr overdag lijken uit te vallen?!

Of gaat NS nu ook de ARV achterna met ernstige uitval wegens te veel ziek gemeld personeel?

Reageer