beantwoord

Berekening omreizen vanwege uurs-dienstregleing in avond en weekend

  • 2 June 2023
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Als je in het weekend rond 's-Hertogenbosch in de avond vanaf 19,45 of in het weekend reist, bijvoorbeeld richting Geldermalsen of Nijmegen of daar vandaan komt mis”je de aansluiting op de sprinter naar Vught/Eindhoven. en andersom De dienstregeling verwijst je dan met een ic naar Eindhoven en dan sprinter naar Vught., als je in 's-Hertogenbosch bent)  of ipirnter naar eindhoven en c naar den bosch ?Dit voorkomt lange wachttijden in 's-'Hertogenbosch. 

Ik heb zelf het idee dat de berekening plaats vind op het moment van uitchecken. dus dat dit omreizen niet als extra wordt berekend; zeker omdat je de aanbevolen dienstregeling volgt.

Vraag is of dit zo klopt.

icon

Beste antwoord door iMark 2 June 2023, 10:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je alleen met NS reist wordt de kortste route in tariefeenheden berekend tussen het station waar ingecheckt wordt en waar je uitcheckt. Als de reisplanner aangeeft dat je via een langere route mag reizen, inclusief terugsteken, dan maakt dat niet uit voor de prijsberekening.

Helaas kom je op sommige stations poortjes tegen wanneer je overstapt. Extra reiskosten vanwege een teveel berekende omreisroute kun je dan claimen bij Klantenservice.

Uit het hoofd speelt dit in Brabant als je overstapt in Boxtel.

Als je in het weekend rond 's-Hertogenbosch in de avond vanaf 19,45 of in het weekend reist, bijvoorbeeld richting Geldermalsen of Nijmegen of daar vandaan komt mis”je de aansluiting op de sprinter naar Vught/Eindhoven. en andersom De dienstregeling verwijst je dan met een ic naar Eindhoven en dan sprinter naar Vught., als je in 's-Hertogenbosch bent)  of ipirnter naar eindhoven en c naar den bosch ?Dit voorkomt lange wachttijden in 's-'Hertogenbosch. 

Je kunt in dit specifieke geval zonder extra kosten van Den Bosch via Eindhoven naar Vught reizen mits je in Eindhoven binnen de poortjes blijft.

Je schiet er overigens weinig mee op, naar Vught scheelt het vier minuten. Je kunt dan beter van Den Bosch naar Vught de stadsbus nemen. Naar Boxtel of Best scheelt het wil flink.

Dank voor de reacties helemaal duidelijk het bevestigd wat ik vermoedde.

@Mark Inderdaad Boxtel maar daar heb ik die overstap bij mijn reis niet.

@Tazmin Bij een overstap is het zeker van belang binnen de poortjes te blijven wat ik ook doe ☺

Goede tip. Eindbestemming is Vught  dus diverse opties mogelijk.

Reageer