De Ns reisplanner is een beetje chaotisch. Voor sommige reizen krijg ik een advies dat ik zelf niet zou kunnen bedenken… tram, metro, bus, bus en in totaal dan ook nog eens 38 minuten lopen. Je bent dan 1:22 onderweg en daar moet je dan ook nog 7,05 voor neertellen. Dat is nog niet eens het duurste advies waarbij je meer dan een half uur moet lopen want dat is 7,89. Je kan, als je de route in stukjes knipt en per stukje opzoekt echter ook een route vinden die tram, trein en bus is, die 1:24 duurt waarbij je maar 8 minuten hoeft te lopen en die route kost je 7,13. (4,67 gedurende daluren) Dat is toch wel een erg groot verschil met de duurste route zonder de trein (€ 3,22!)
Ik zoek me een slag in de rondte als ik de route met de minste loopafstand wil hebben. Dat een reis een paar minuten langer of korter duurt….. maar 4 x overstappen en dan alleen reizen met bus en tram en als je een abbo hebt toch 100% moet betalen is niet klantvriendelijk….
Je zou bijna denken dat de reisadviezen waarbij de NS BTM adviseert ze meer geld op levert dan reizigers vervoeren.
Als de NS reisplanner je meer dan 30 minuten laat lopen en je zoveel meer laat betalen….. Hoe jaag je de mensen de trein uit?