beantwoord

Compensatie aanvragen vervangend vervoer maar chatbot werkt niet

  • 30 August 2022
  • 4 reacties
  • 812 Bekeken

Reputatie 3
  • Reisadviseur*
  • 23 reacties

Hallo iedereen,

 

Ik lees via de informatiepagina van de stakingsregeling dat er compensatie kan worden aangevraagd voor vervangend vervoer i.v.m. de stakingen. En dit moet via Jens (chatbot) worden aangevraagd?

Probleem is echter dat Jens blijkbaar met vakantie is want er komt geen chatbot tevoorschijn wanneer je de chat opent en een bericht/vraag intypt. Wat er momenteel gaande is, is dat je je bericht in de chat typt en vervolgens wacht tot een fysieke medewerker op dat bericht reageert. Dus zonder tussenkomst van een chatbot.

Dus niet heel handig op dit moment voor degenen die een aanvraag voor compensatie willen indienen. Ook omdat de chat/klantenservice het momenteel ontzettend druk heeft, dus je weet niet wanneer je een aanvraag in kan dienen als dat via een medewerker moet. Tenzij je de tijd hebt om de hele dag achter de computer te zitten om op een reactie te wachten.

Ook niet handig voor mij, omdat ik al een paar keer met de bus (en dus op saldo) heb moeten reizen en dus niet weet hoe en wanneer ik een aanvraag voor compensatie in kan dienen.

Enkele vragen die bij mij spelen:

  • Binnen welke periode moet de aanvraag voor compensatie worden ingediend? Is dat ook 3 maanden na de reisdatum net zoals bij geld terug bij vertragingen?
  • Hoe moet men een aanvraag indienen als de chatbot niet werkt én de klantenservice momenteel overspoeld is?
icon

Beste antwoord door YHW 30 August 2022, 18:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Update:

 

Ik vermoed dat het wellicht met cookies te maken heeft. Ik krijg ‘m niet te pakken in Chrome of Firefox, maar wel in Edge nadat ik alle cookies heb aangevinkt.

Wat ik heb geprobeerd is dit:

  • Incognitovenster geopend via Edge
  • Deze link bezocht: Contact | NS
  • Het cookievenster geopend en alle cookies aangevinkt
  • Op “Chat” geklikt

En Jens komt tevoorschijn.

Reputatie 7
Badge +3

Maak Jens helemaal gek. 🤣

Reputatie 3

Maak Jens helemaal gek. 🤣

Denk dat ik eerder gek word, want ik heb drie verschillende browsers moeten gebruiken en testen met de cookies etc. om 'm aan de praat te krijgen bij mij 😖

Reputatie 7
Badge +3

Jens zat vast nog al die cookies weg te kauwen. En Jens is blijkbaar goed opgevoed dat hij niet met volle mond praat. 😂

Reageer