beantwoord

compensatie vervangend vervoer


Dag,

Afgelopen zaterdag zou ik vanaf lelystad naar schiphol reizen met de trein. Door 2 annuleringen van de trein heb ik noodgedwongen een taxi moeten pakken want anders zou ik mijn vlucht missen. Op het perron heb ik aan een medewerker gevraagd wat ik moest doen maar die gaf aan dat ik moest wachten op de volgende, dit was voor mij geen optie waardoor ik een taxi moest nemen. Doordat er geen communicate is geweest en de trein op het laaste moment geannuleerd is heb ik niet de juiste stappen gezet voor de vergoeding van mijn taxi echter als ik deze stappen had gezet had ik mijn vlucht gemist. Ik zou graag een compensatie willen van mijn taxi kosten en de kosten van het gekocht kaartje (deze heb ik via jullie website aangevraagd)

 

Groet,

 

Ruben te Brake

icon

Beste antwoord door Tamzin 11 April 2023, 17:01

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge

U zult hiervoor de klantenservice moeten benaderen. Maar over het algemeen worden taxikosten door taxigebruik op eigen gelegenheid niet vergoed. 

Taxi's op eigen initiatief worden in het algemeen niet vergoed. Er zeker als een NS-medewerker heeft aangegeven dat u moest wachten.

Reputatie 7
Badge +3

De NS medewerker geeft aan dat u moet wachten en u neemt daarop zelf een taxi zonder overleg daarover met een klantenservicemedewerker via telefoon of infopaal. Zelfgeregelde taxi's worden in de regel niet vergoed.

Omdat je als je de juiste stappen wel had gezet jouw vlucht zou missen, denk ik dat bij die juiste stappen je geen NS geregelde taxi gekregen zou hebben als je de vlucht zou missen omdat je zelf een te krappe marge had ingebouwd. Touroperators geven voor Europese vluchten momenteel advies om minimaal 3 uur van te voren aanwezig te zijn.

Je kunt voor jouw niet gebruikte treinkaartje beroep doen op de GeldTerugbijVertraging-regeling. De taxi is voor eigen rekening.

 

Tussen 12.10 uur en 15.13 uur hebben geen treinen gereden tussen Lelystad en Schiphol. Per bus wordt het ook ingewikkeld (via Harderwijk en Amersfoort). 

Dat de medewerker aangaf dat er gewacht moest worden kan ik begrijpen. In eerste instantie zou de storing tot 14.00 uur duren, maar dat werd steeds later.

Leg de situatie goed uit bij de Klantenservice, mogelijk krijgt u uw geld terug. Gezien de situatie zou dat niet onredelijk zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Tussen 12.10 uur en 15.13 uur hebben geen treinen gereden tussen Lelystad en Schiphol. Per bus wordt het ook ingewikkeld (via Harderwijk en Amersfoort). 

Dat de medewerker aangaf dat er gewacht moest worden kan ik begrijpen. In eerste instantie zou de storing tot 14.00 uur duren, maar dat werd steeds later.

Leg de situatie goed uit bij de Klantenservice, mogelijk krijgt u uw geld terug. Gezien de situatie zou dat niet onredelijk zijn. 

TS heeft geen tijd aangegeven. Het maakt nogal uit of TS een trein tussen 12 en 13 uur had gepland of 14 en 15 uur. Blijft dat een NS medewerker ter plekke heeft aangegeven te wachten en TS zelf besloten heeft om een taxi te nemen.

Badge +3

Als er (aantoonbaar) een vlucht gehaald moest worden heb je op zich een kans op vergoeding van een taxi, zeker als NS medewerkers dat (niet aantoonbaar) gezegd hebbben.

‘Hoe kom ik nu op tijd op Schiphol? Dan zul je een taxi moeten nemen, stuur het bonnetje maar op!’ is nogal discutabel. 

Goedemorgen NS ik wil graag een compensatie omdat er nu al een tijd geen treinen tussen Leiden en Den Haag Laan von NOI rijden. In de ochtend kwart voor 6 zijn er geen bussen en komt de bus in Den Haag Mariahoeve aan is de trein weg. Ook terug is het een drama. Ik betaal elke maand een hoop geld en nu gebruik ik vak de RET 400 naar Zoetermeer en van daar de tram. Ik heb het meerdere malen aangesproken maar niemand interesseert het. Wij de reizigers op dit traject zijn de dupe. Ik verwacht nu een compensatie.

met vriendelijke groet,

 

jana Knippert

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen NS ik wil graag een compensatie omdat er nu al een tijd geen treinen tussen Leiden en Den Haag Laan von NOI rijden. In de ochtend kwart voor 6 zijn er geen bussen en komt de bus in Den Haag Mariahoeve aan is de trein weg. Ook terug is het een drama. Ik betaal elke maand een hoop geld en nu gebruik ik vak de RET 400 naar Zoetermeer en van daar de tram. Ik heb het meerdere malen aangesproken maar niemand interesseert het. Wij de reizigers op dit traject zijn de dupe. Ik verwacht nu een compensatie.

met vriendelijke groet,

 

jana Knippert

Je kunt wel compensatie verwachten, maar die zul je niet krijgen. Er zijn alternatieven. Maak je geen gebruik van alternatieven dan zijn de extra kosten voor jou. Maak je geen gebruik van jouw abonnement, dan kun je die wijzigen. 

Taxi's op eigen initiatief worden in het algemeen niet vergoed. Er zeker als een NS-medewerker heeft aangegeven dat u moest wachten.

Reis van Middelburg naar Breda. 18 09 2023, treinen rijden op maandag gewoon.

Zei de app. Helaas op maandag stopt trein in GOES. Geen bussen geen trein. meer dan 100

mensen staan radeloos op straat. Niemand om iets te vragen NS klantenservice zegt geen busvervoer. Uiteindelijk taxi genomen naar Bergen op Zoom 2 mensen moesten naar schiphol voor vlucht.

Worden deze taxi kosten vergoed met bewijs van afschrijving, vandaag 3 uur lang gewacht op de 

chat medewerker helaas tevergeefs. Heel erg triest om eerst de verkeerde informatie te geven en dan ook nog mensen zo te laten barsten.

Beste TAMZIN er was geen NS medewerker die zei dat wij moesten wachten er was niemand van de NS. Geef geen automatisch antwoord wat niet van toepassing is.

 

Reputatie 7
Badge +3

Taxi's op eigen initiatief worden in het algemeen niet vergoed. Er zeker als een NS-medewerker heeft aangegeven dat u moest wachten.

Reis van Middelburg naar Breda. 18 09 2023, treinen rijden op maandag gewoon.

Zei de app. Helaas op maandag stopt trein in GOES. Geen bussen geen trein. meer dan 100

mensen staan radeloos op straat. Niemand om iets te vragen NS klantenservice zegt geen busvervoer. Uiteindelijk taxi genomen naar Bergen op Zoom 2 mensen moesten naar schiphol voor vlucht.

Worden deze taxi kosten vergoed met bewijs van afschrijving, vandaag 3 uur lang gewacht op de 

chat medewerker helaas tevergeefs. Heel erg triest om eerst de verkeerde informatie te geven en dan ook nog mensen zo te laten barsten.

Beste TAMZIN er was geen NS medewerker die zei dat wij moesten wachten er was niemand van de NS. Geef geen automatisch antwoord wat niet van toepassing is.

 

Die taxi is voor eigen rekening als er vooraf geen contact is geweest met NS klantenservice. Klantenservice is 24/7 telefonisch en via de infopalen op stations bereikbaar.

De uitloop van werkzaamheden was gisteravond al bekend. Er zou geprobeerd worden om bussen te regelen en dat is blijkbaar niet gelukt op het moment dat jij daar op het station was. Er was een omreistraject in de planner begreep ik.

Er wordt niet voor niets door NS gecommuniceerd dat je voor vertrek in de planner moet kijken. Zeker bij werkzaamheden is dat handig, want dit is niet de 1e keer dat werkzaamheden uitlopen. Wanneer heb je voor het laatst in de planner gekeken?

Hoelang heb je gewacht op eventuele bussen voor je een taxi nam? Reden er geen reguliere bussen naar het eerstvolgende station waar vandaan wel treinen reden?

Taxi's op eigen initiatief worden in het algemeen niet vergoed. Er zeker als een NS-medewerker heeft aangegeven dat u moest wachten.

Beste TAMZIN er was geen NS medewerker die zei dat wij moesten wachten er was niemand van de NS. Geef geen automatisch antwoord wat niet van toepassing is.

@Ruben2202 schreef toch echt:

"Op het perron heb ik aan een medewerker gevraagd wat ik moest doen maar die gaf aan dat ik moest wachten op de volgende" 

Ik snap dus niet waar je opmerking op slaat.

​​​

Reputatie 7
Badge +1

Beste @hda : je gooit hier zelf een compleet nieuwe kwestie in een oud topic en dan ga je er om de één of andere reden vanuit dat het antwoord van Tamzin destijds ook op jouw ervaringen moet slaan???

 

Sorry naar slaat nergens op. 

Reageer