De NS laat op zondagmiddag 3 september geen treinen stoppen in het Arenagebied. Het wordt die dag naar verwachting enorm druk en de NS zegt dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
Ik dacht eerst dat het bericht van Nieuwspaal was, maar dat bleek niet het geval. Mijn PC gaf toch ook 25 september aan ipv 1 april...
Niet dat ik verlegen zit om vervoer dit dag maar dit is toch werkelijk de meest grote blamage ever.
Ik zou het zelfs als management niet in mijn hoofd halen om zoiets ook maar te verzinnen, een paar klappen van de molenwiek hebben ze wel gehad denk ik.
Ik denk dat hiermee het faillissement van het OV en specifiek NS wel duidelijk is. Naast de conducteurs (en FNV) is ook het management totaal de weg kwijt.
Het wordt hoog tijd dat de overheid (maar zelfs die doen niets de laatste tijd) ingrijpt en op zeer korte termijn de concessie intrekt.
Ow ja… het lijkt me voor de reizigers de enige juiste oplossing op op tijd aan de noodrem te trekken zodat de trein toch netjes stopt op Bijlmer Arena. De deurvergrendeling gebruiken is ook een fluitje van een cent. Dat het niet mag, kan. Maar de totale waanzin van NS is ook buiten alle proporties.