Definitie West | NS Community
beantwoord

Definitie West

  • 24 August 2022
  • 8 reacties
  • 206 Bekeken

Behoort de lijn Leiden-Utrecht voor de NS tot Nederland West of Nederland Midden?

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 August 2022, 11:11

Bekijk origineel

8 reacties

Daar rijdt personeel van meerdere regio’s op dus daar kunnen ook de nodige treinen gaan uitvallen bij de stakingsdagen van West en Midden.  Leiden valt onder West en Utrecht onder Midden.

Dank Jeroen!

Badge +3

Ik zag ergens een kaartje voorbij komen met een vreemd ‘uitsteeksel’ voor de regio Midden dat leek op Leiden, maar kan ook Alphen a/d Rijn zijn.

Ga ervan uit dat bij staking in de regio Midden er weinig rijdt tussen Leiden en Utrecht, maar dat je vanuit Leiden misschien wel gewoon richting Schiphol en Den Haag kunt.

Ik zag ergens een kaartje voorbij komen met een vreemd ‘uitsteeksel’ voor de regio Midden dat leek op Leiden, maar kan ook Alphen a/d Rijn zijn.

Ga ervan uit dat bij staking in de regio Midden er weinig rijdt tussen Leiden en Utrecht, maar dat je vanuit Leiden misschien wel gewoon richting Schiphol en Den Haag kunt.

Leiden Centraal valt onder de regie van Den Haag Centraal.

Badge +3

Leiden Centraal valt onder de regie van Den Haag Centraal.

Dan heb ik niets gezegd, en zal dus wel om Alphen a/d Rijn gaan of zo.

Grr… kan dat kaartje nergens vinden met de regio's (stond op nu.nl of zo) 😥

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dat kaartje niet gezien maar misschien gaat het om de trein Alphen - Gouda, die staat op het FNV overzicht onder midden. 

Reputatie 7

Gouda is een standplaats, zij het een kleine, en valt formeel onder Utrecht en is dus regio midden. Dus ook op het 'R-Net' lijntje Gouda-Alphen is er een kans op uitval van treinen tijdens de staking van regio midden. Moet er wel bij zeggen dat er op dit lijntje nog collega's rijden die zich nog moeten bewijzen dat ze een vaste aanstelling waard zijn dus een voorzichtige inschatting denk ik dat de uitval daar mee zal gaan vallen. 

Reputatie 7

Leuk trouwens, een naamtopic 😁

Reageer