Dienstregeling 2022 | NS Community

Dienstregeling 2022

  • 17 November 2021
  • 58 reacties
  • 4680 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

waarom stopt trein 7459 als enigste in de middag/avond spits niet in Maarn ? die van 16:07 wel en 18:07 ook. 

Omdat er een ICE achter 7459 rijdt die vertraging oploopt als 7459 wel in Maarn zou stoppen. Noodoplossing. 

Waarom moet je op het traject Den Helder-Krommenie/Assendelft 2x overstappen in zowel Castricum als in Uitgeest?

 

Waarom de intercity niet als stoptrein gebruiken tot aan Zaandam?

 

Ik heb nu een halfuur langer reistijd dan wanneer ik met de auto ga, dat is dus een uur per dag. Daarom stop ik ook met mijn abonnement 

Waarom moet je op het traject Den Helder-Krommenie/Assendelft 2x overstappen in zowel Castricum als in Uitgeest?

 

Waarom de intercity niet als stoptrein gebruiken tot aan Zaandam?

 

Ik heb nu een halfuur langer reistijd dan wanneer ik met de auto ga, dat is dus een uur per dag. Daarom stop ik ook met mijn abonnement 

Omdat een intercity geen stoptrein is. Uw voorstel dupeert reizigers naar Amsterdam en dat zijn er veel meer. Overigens krijg ik alleen maar reisadviezen met 1 overstap op Zaandam. Dat is sneller en sinds een paar weken mag dat 

Reputatie 5

waarom stopt trein 7459 als enigste in de middag/avond spits niet in Maarn ? die van 16:07 wel en 18:07 ook. 

Omdat er een ICE achter 7459 rijdt die vertraging oploopt als 7459 wel in Maarn zou stoppen. Noodoplossing. 

De overheid investeert geen euro in het spoortraject Utrecht - Arnhem. Ze propageren Nederlanders wel om de hogesnelheidstrein te nemen i.p.v. een vliegtuig. De slots op Schiphol kunnen door personeelstekort niet altijd uitgevoerd worden. 

Maar in plaats daarvan moet ProRail improviseren hoe ze een ICE een zo goed mogelijke rijpad moeten geven. Dus moet er een andere binnenlandse trein opgeofferd worden ten gunste van de ICE. 

Pleit niet voor de aanleg van de HSL Oost. Maar ervoor zorgen dat de ICE meer gescheiden kan worden via extra (inhaal - en passeer) spoor tussen Utrecht - Arnhem zou een verbetering zijn. 

Maar de laatste keer dat serieus extra spoor/spoorlijn werd aangelegd was voor de Rutte kabinetten. 

Reputatie 5

Waarom moet je op het traject Den Helder-Krommenie/Assendelft 2x overstappen in zowel Castricum als in Uitgeest?

 

Waarom de intercity niet als stoptrein gebruiken tot aan Zaandam?

 

Ik heb nu een halfuur langer reistijd dan wanneer ik met de auto ga, dat is dus een uur per dag. Daarom stop ik ook met mijn abonnement 

Omdat een intercity geen stoptrein is. Uw voorstel dupeert reizigers naar Amsterdam en dat zijn er veel meer. Overigens krijg ik alleen maar reisadviezen met 1 overstap op Zaandam. Dat is sneller en sinds een paar weken mag dat 

Er zijn altijd afwegingen. Zie ook vanwege personeelstekorten. De PHS Arnhem - Schiphol - Den Haag - Rotterdam wordt nu niet 6 keer per uur bereden. Maar 4 keer p/u. Verstandige afweging. 

En zo is het ook tussen Den Helder ,- Krommenie/Assendelft. Het is voor ProRail & NS onmogelijk om iedereen naar de zin te maken. 

Badge +3

Overigens krijg ik alleen maar reisadviezen met 1 overstap op Zaandam. Dat is sneller en sinds een paar weken mag dat 

Reisadviezen (spits) Den Helder - Krommenie-Assendelft met overstappen op Castricum en Uitgeest duren 1:19

Via Zaandam is dat 1:33 (overstap van 17 minuten) maar het mag omdat het je een overstap scheelt.

Als de sprinter terug naar Utgeest precies 6 of 7 minuten vertraagd is kan het wel iets sneller zijn 😅

Reputatie 3

waarom staan de topics  “Storing 3 april 2022” , Dienstregeling 2021 en Dienstregeling 2022 nog steeds bovenaan in het onderdeel “dienstregeling”. zijn alle 3 erg oud. een topic ”Dienstregeling 2023” ( als dat er zou zijn ) zou natuurlijk wel bovenaan mogen staan.

Reputatie 6
Badge +2

waarom staan de topics  “Storing 3 april 2022” , Dienstregeling 2021 en Dienstregeling 2022 nog steeds bovenaan in het onderdeel “dienstregeling”. zijn alle 3 erg oud. een topic ”Dienstregeling 2023” ( als dat er zou zijn ) zou natuurlijk wel bovenaan mogen staan.

Goed opgemerkt! Ik ga het direct aanpassen.

Reageer