Sticky News

Dienstregeling 2024

  • 4 December 2023
  • 42 reacties
  • 2338 Bekeken
Dienstregeling 2024

Toon eerste bericht

42 reacties

Dan snap ik je teleurstelling wel. Ik zal dit onder de aandacht brengen, maar ik ben bang dat er op korte termijn geen verbetering zal komen. Alleen de trein van 6:05 of nog eerder blijft dan over, maar dan ben je wel heel erg vroeg op pad.

Bedankt voor het signaal, Sim70. Dat is inderdaad geen verbetering. Ik zal er een melding van maken.

Dan snap ik je teleurstelling wel. Ik zal dit onder de aandacht brengen, maar ik ben bang dat er op korte termijn geen verbetering zal komen. Alleen de trein van 6:05 of nog eerder blijft dan over, maar dan ben je wel heel erg vroeg op pad.

En dan heb je vast ook wel gezien dat die trein nog een 3e overstap heeft. Misschien is het een idee om een coulanceregeling te treffen voor reizigers die benadeeld worden door de “verbeteringen” in de dienstregeling.

Reputatie 7
Badge

Een coulanceregeling? Wat houdt dat in?

Een coulanceregeling? Wat houdt dat in?

In mijn geval zou NS uit coulance een korting kunnen geven op een duurder abonnement, zodat de nadelen van de wijziging in de dienstregeling beperkt blijven: dus niet onnodig een half uur wachten, ongestoord kunnen werken in de trein en een reistijd die ongeveer gelijk blijft.

Maar aangezien het al bijna 24 uur lang stil blijft, vrees ik dat NS moeite heeft om benadeelde klanten tegemoet te komen.

Reputatie 6

Bedankt voor het signaal, Sim70. Dat is inderdaad geen verbetering. Ik zal er een melding van maken.

Dank je Erryt! Je moet nu ook in Lelystad van spoor 1-2 wisselen naar spoor 3-4. Ook als je overstapt naar de IC wat eerst cross platform was. In Lelystad betekent dat ook extra in en uitchecken. Het is echt een enorme verslechtering. Als de sprinter iets te laat is ga je de overstap op de Ic nu niet eens halen ben ik bang. 

Dan snap ik je teleurstelling wel. Ik zal dit onder de aandacht brengen, maar ik ben bang dat er op korte termijn geen verbetering zal komen. Alleen de trein van 6:05 of nog eerder blijft dan over, maar dan ben je wel heel erg vroeg op pad.

Na 5 dagen ben ik benieuwd of iemand er inmiddels al aandacht voor heeft gehad. 
Dat je voor mij geen extra trein laat rijden snap ik, maar een alternatief en betaalbaar abonnement kan ook al een oplossing zijn natuurlijk.

De eerste rechtstreekse trein van 6:54 vanaf Blaak biedt alle voordelen van de oude verbinding van 6:24, maar kan helaas niet met een Dalvrij-abonnement...

Reputatie 7
Badge +3

De eerste rechtstreekse trein van 6:54 vanaf Blaak biedt alle voordelen van de oude verbinding van 6:24, maar kan helaas niet met een Dalvrij-abonnement...

Als het gaat om het gebruik maken van je Dal Vrij abonnement, kun je als je wilt uiterlijk om 6:34:59 inchecken op Blaak en daar wachten op de IC van 6:54. Zo lang wachten is natuurlijk niet fijn en je bent een half uur in Goes dan voorheen met die van 6:24, maar dan heb je wel een rechtstreeks verbinding en kun je gebruik maken van je Dal Vrij. Ik verwacht niet dat NS je gaat compenseren qua abonnement.

De eerste rechtstreekse trein van 6:54 vanaf Blaak biedt alle voordelen van de oude verbinding van 6:24, maar kan helaas niet met een Dalvrij-abonnement...

Als het gaat om het gebruik maken van je Dal Vrij abonnement, kun je als je wilt uiterlijk om 6:34:59 inchecken op Blaak en daar wachten op de IC van 6:54. Zo lang wachten is natuurlijk niet fijn en je bent een half uur in Goes dan voorheen met die van 6:24, maar dan heb je wel een rechtstreeks verbinding en kun je gebruik maken van je Dal Vrij. Ik verwacht niet dat NS je gaat compenseren qua abonnement.

Ik verwacht dat dus eigenlijk wel. NS kiest ervoor om de dienstregeling aan te passen en voor hetzelfde geld de dienstverlening te verslechteren (of een zelfde dienstverlening voor een paar honderd euro per maand meer).

Badge +3

Ik verwacht dat dus eigenlijk wel. NS kiest ervoor om de dienstregeling aan te passen en voor hetzelfde geld de dienstverlening te verslechteren (of een zelfde dienstverlening voor een paar honderd euro per maand meer).

Aanpassingen/verslechteringen aan de dienstregeling in jouw nadeel gaat de NS niet natuurlijk niet compenseren. Dat het voor jou extra zuur is (wegens een Dal Vrij abonnement en daarom 20 minuten wachten op Blaak in de vroege ochtend) doet niet ter zake.

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwacht dat dus eigenlijk wel. NS kiest ervoor om de dienstregeling aan te passen en voor hetzelfde geld de dienstverlening te verslechteren (of een zelfde dienstverlening voor een paar honderd euro per maand meer).

Als je dat verwacht, kun je lang wachten. Dit soort dingen worden niet eens gecompenseerd als iemand vanwege werkzaamheden tijdelijk met een dergelijke situatie geconfronteerd wordt, laat staan in zo'n structurele situatie als dit. Je kan hoogstens hopen dat dit in de volgende dienstregeling (van 2025) wordt terug gedraaid of misschien in een wijzigingsblad gedurende 2024. 

Reputatie 7
Badge +3

De eerste rechtstreekse trein van 6:54 vanaf Blaak biedt alle voordelen van de oude verbinding van 6:24, maar kan helaas niet met een Dalvrij-abonnement...

Als het gaat om het gebruik maken van je Dal Vrij abonnement, kun je als je wilt uiterlijk om 6:34:59 inchecken op Blaak en daar wachten op de IC van 6:54. Zo lang wachten is natuurlijk niet fijn en je bent een half uur in Goes dan voorheen met die van 6:24, maar dan heb je wel een rechtstreeks verbinding en kun je gebruik maken van je Dal Vrij. Ik verwacht niet dat NS je gaat compenseren qua abonnement.

Ik verwacht dat dus eigenlijk wel. NS kiest ervoor om de dienstregeling aan te passen en voor hetzelfde geld de dienstverlening te verslechteren (of een zelfde dienstverlening voor een paar honderd euro per maand meer).

Je verwacht dat jij gecompenseerd wordt omdat jij nu niet meer met jouw dalurenabonnement in de spits kunt reizen? Voor jouw trein van 6.24 uur kon je gebruik maken van Dal vrij, maar de reis was voor het grootste deel in de spits. Om toch nog gebruik te kunnen maken van Dal vrij dan zou je zoals al gemeld is voor 6.35 uur moeten inchecken voor de trein van 6.54 uur.

Laatst na een concert in Doornroosje in Nijmegen, kwam ik er achter dat er na 23:00 geen sprinters naar Arnhem gaan. Zelf woon ik vlak bij station Arnhem Zuid en ik ga vaak 's-avonds naar Nijmegen. Tot de nieuwe dienstregeling reden er tot 0:00 sprinters. 

Vaak nam ik de sprinter van 23:30, nu moet ik eerst naar Arnhem Centraal en dan de sprinter naar Arnhem zuid. Dan ben ik dubbel zo lang onder weg! Als de trein uit Nijmegen vertraging heeft, mis ik ook de trein in Arnhem.

De bedoeling was om meer treinen te laten rijden. Waarom rijden de sprinters maar tot 23:00, voorheen tot 0:00? Het was niet dat er nooit iemand in de trein zat na 23:00.

 De intercity van 23:54 stopt wel op station Arnhem zuid. Waarom kunnen niet alle intercity's na 23:00 op alle tussen gelegen stations stoppen?

NS voldoet hiermee nog steeds aan de concessie eisen, immers er rijden tussen 23 en 24 uur twee treinen van Nijmegen naar Arnhem Zuid (23.03 en 24.54). Op zich denk ik niet dat dit een probleem is, zoveel reizigers zullen er op dit tijdstip niet meer zijn (zeker niet op zondag t/m donderdag).

Het enige kwalijke punt is dat NS bij de informatie over de nieuwe dienstregeling al dit soort inkrimpingen zorgvuldig heeft weggemoffeld onder "slimme aanpassingen". Daarmee verwordt informatie tot gekleurde propaganda.

Hallo allemaal, de nieuwe dienstregeling bij ns reisplanner klopt niet.

niet alle verbindingen worden weergegeven. Hierdoor mis ik vaak een aansluiting die ik wel had kunnen halen. Nu bv, de trein van Groningen naar  Den Haag  geeft aan dat ik via Utrecht moet reizen. In Zwolle aangekomen kon ik zo overstappen op de trein naar Den Haag. Scheelt 30 minuten. Bij elke overstap is er een veel te grote marge. Dan moet je elke keer opzoeken of er wel een trein eerder gaat vanaf het overstap station. Daar baal ik van, vorig jaar gaven ze alle verbindingen aan en kon je zelf bepalen of je de aansluiting wel of niet kon halen. Nu  heb ik niets aan de reisplanner! Ook niet met aansluitingen van Arriva.Als je NS belt zeggen ze dat ze het doorgeven, maar er verandert niets.waar kan ik met deze klacht terecht, chatten kan niet , telefonisch ook niet

 

 

Reputatie 5
Badge

Even een opendeur intrappen, maar heb je bij de reisopties in de planner extra overstaptijd ingevuld staan?

@Watnu

De reisplanner geeft alleen overstappen aan met een minimale overstaptijd die (normaal gesproken) voor iedereen haalbaar is.

Soms kun je geluk hebben en een overstap halen die krapper is maar de reisplanner zal die niet aangeven. De belangrijkste reden om die niet te tonen is dat NS geld terug zou moeten betalen als zo'n overstap niet gehaald wordt. Dergelijke overstappen zijn dus "op eigen risico".

Reageer