beantwoord

dienstregeling Almere Poort-Amsterdam CS

  • 13 June 2023
  • 8 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 2

Vandaag 13 juni zet NS in de spits 1 treinstel in om 7.20 richting Amsterdam centraal. Waardeloos natuurlijk!
Waarom is dit nu weer???

icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 June 2023, 11:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Waarschijnlijk omdat een stel kapot is. Of hele slechte planning.

Goedemorgen Millyly. Vervelend om te lezen dat jouw trein vanochtend druk was. Ik kan echter geen trein vinden voor het traject Almere Poort - Amsterdam CS met vertrek 07:20. Ik ga ervan uit dat dit dan gaat om de reisoptie van 07:24, gezien de 07:13 optie uit twee treinstellen bestond.

Voor de 07:24 optie is het vervolgens vrij normaal dat er één treinstel ingezet wordt, dus ik ga er ook niet van uit dat er hier iets is misgegaan in de planning.

Ik kan je het beste adviseren om de drukte te melden in de NS App. Op deze pagina kun je daar meer informatie over vinden.

De trein van 7.24 ging helemaal niet naar Amsterdam CS maar naar Hoofddorp en was inderdaad vandaag wat korter dan op eerdere dinsdagen de afgelopen weken en ander materieel. Gezien de indicatie rustig zou dat dan geen probleem moeten zijn.

Nu is wel te zien dat het materieel is gewijzigd van een 6 baks naar een 4 baks en dat maakt dat het wat drukker is in de trein.  Dat is in de nacht aangepast dus mogelijk was het benodigde materieel niet beschikbaar op de juiste plek.

 

 

De 07:24 ging inderdaad niet naar Amsterdam, maar dit was wel een reisoptie voor het traject Almere Poort - Amsterdam CS, met een overstap te Weesp. TS heeft enkel het traject en vertrektijd 07:20 aangegeven, vandaar mijn gedachte dat het om deze zou moeten gaan.

Ik had die wijziging eerder gemist, zie nu inderdaad dat deze rit oorspronkelijk was gepland met een 6 baks. Afgelopen nacht om 03:00 is dat aangepast.

Reputatie 2

Klopt ik bedoel 7.24 vanuit Almere Poort -Richting Hoofddorp, (ik stap altijd over op Weesp naar Amsterdam CS) (Sorry voor de verwarring), De aanpassing van NS blijft lastig, want reizen in de spits met 1 bak is lastig en normaal zijn er meer treinstellen bij deze trein. 

Zou je de drukte bij ons willen melden via de app? Ik zal er ook een melding van maken.

Reputatie 2

Ik meld altijd in de app, maar zie niet dat daar iets mee verbeterd! Vandaag ook weer korte treinen in de spits en als er dan storing is op het traject door een defecte trein dan is er ineens een probleem met drukte. 

Vandaag ook weer korte treinen in de spits en als er dan storing is op het traject door een defecte trein dan is er ineens een probleem met drukte. 

NS kan de materieelinzet natuurlijk niet gaan plannen uitgaande van extra drukte door defecte treinen. Dan zou je overal veel te veel materieel inzetten.

Reageer