Ik ben relatief nieuw op het traject Arnhem Centraal-Den Haag Centraal. Ik reis vanuit Arnhem naar Den Haag en retour. Vanuit Den Haag Centraal is er 's middags een trein om 16:25 die de reis in 1:16 minuten maakt met 5 minuten overstap in Utrecht (gaat om de twee uur) alle andere treinen hebben een overstaptijd van 21 minuten in Utrecht (totale reistijd 1:34 minuten). Vanuit Arnhem is deze snelle optie er niet in de vroege ochtend. Vraag: is dit het gevolg van de aangepaste dienstregeling?
Ja. Plan bijvoorbeeld een reis van Arnhem naar Den Haag op maandag 14 maart, dan ziet u de reguliere dienstregeling en reismogelijkheden van Arnhem naar Den Haag die een kwartier sneller zijn. Ook zijn dan alle reismogelijkheden van Den Haag naar Arnhem met een kortere overstap.
Die langere reistijd-en dan nog wel zonder overstap, is vanaf HS en gaat via de nationale trots, luchth. Schiphol, dus een flinke omweg-dit zijn recent toegevoegde diensten om het paradepaardje van NS-de zgn. ETMET=elke 10 min een trein, te kunnen bieden.
Hoewel het omweg is en dus extra bijbetalen zou vereisen, geldt dit hier niet, vermits het een trein zonder overstap is.
MAAR: roet in dit mooie eten vanwege de vele ziekte- en quarantainegevallen veroorzaakten dat dit prestigieuze paard weer moest worden afgeschaft. En daardoor zijn sommige anders vlotte overstapjes te Utr floink verlengd.
geldt enkel ma-vr overdag, op weekends en des avonds blijft de oude regeling, gebaseerd op vlotte overstappen om het kwartier (kom daar in elk buitenland maar eens om…….)van kracht
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.